Gå til innhold

C20LET i omega B?

Ranger emnet


cosworth87

Anbefalte innlegg

Det har jeg vettu. Så det er ingen ting og beskymre seg for? lurte på en ting til, Hvis jeg eventuel kjøper EDS pahse 3,5 av Tigern som jeg driver og diskuterer med han nå, trenger jeg fortsatt orginal hjernen? beklager er litt uvitende på dette, det mest elektriske jeg har gjort på omegan får er og ta ut den gamle chippen (hjernen ) og sette i den andre,

 

Det med at jeg har 6syl. er dette noe prob, elektrisk for meg?

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha LET hjerne ja. EDS 3.5 monteres i den orginal hjernen. Må lodde litt småtteri og bytte 2 chip.

4 eller 6syl har ingen betydning. Du skal ikke bruke no av motorstyringa du har nå.

Går en omega-B med LET i valdres

 

Okey bra, har vært veldigt uroligt for dette, Da blir det evetuelt C20let for sommerpengene, men bilen skal eu, godkjennes i sommerferien neste år så etter det er klart begynner motorbytte prosjektet :) begynner og kjøpe inn deler nå. Sinterclutch og alt det andre små dill dalet ;)

 

Hvet du hva et verksted kan ta for og koble sammen det elektriske??så blir det riktigt utført vertfall?mye jobb?

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakket litt med magnus i protrim i går på msn ang dette.. han mente vidar haugene brukte ca en halv arbeidsdag på det elektriske... vurderer detet sterkt nå jeg også

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Trenger ikke gjøre noe med Fordeleren på disse motorene her, det går akkurat med fordeleren der den sitter.. Men det som er bakdelen er at man må ut med hele toppen viss fordeleren ryker. Også er man nødt til å bruke calibra turbo cluts. For det er forskjell på trykkplata.. Motornett er motornett, så det er greit.. Eneste problemet jeg veit om er at det er to ledninger som er like, så er ikke sikkert man får motorværn lampa til å fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
  • 3 months later...

Ja tråden er vel litt gammel, men jeg har funnet ut så mye at, fordelern krasjer, datasprut er det og satse på. og Jeg sender bort bilen min til JMA for oppkobling av det elektriske. Og monterings jobben av LET motoren, ( hvis jeg ikke klarer og fikse dette selv.

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Hei, e det noen som vet om man får godkjent c20let i en opel omega B som har hatt en x20xev motor i? e det noen som har evt papira som man må ha me til biltilsynet når man skal få det godkjent om man får det godkjent, som evt kan sende det til mæ? holder på me prosjekt men vil ha det godkjent får biltilsynet er helt tullat i hode angående bytting av motor-effekt! å vet dokker ka som må byttes på biln, bremser osv, motor el-nett e ikke noe problem. må bunnpanna byttes? får konflikt me ramma når æ setter c20let motor me orginal bunnpanne i bilen :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår