DJ-timoty Skrevet November 9, 2006 Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 Hei. har til tider problemer med å daue min 1987 mercedes 200 Diesel. tar av tenninga og bilen sviver like bra :hvaskjera skjønner jo at problemet er at motoren fremdeles får diesel etter at tenninga er tatt av, men kan noen forklare meg hva som er galt og hva som kan gjøres for å fikse det? eventuelt om det er noen "nødløsning" for å daue bilen? Siter Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicoloco Skrevet November 9, 2006 Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 4'e gir, bremsa i bunn og ut med clutchen :) Siter BMW e36 318ia Nissan Primera 2.0GT Lexus IS 200 TIC solgt Renault Laguna 2.0 RT solgt If I gave a shit, you'd be the first to get it! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dramfjor Skrevet November 9, 2006 Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 Du kan sjekke stoppsolenoiden som sitter på diesel pumpa. Det kan være at denne har hengt seg opp. Siter 1994 BMW 530i E34 (bruksbilen) 1989 BMW 325i Turbo E30 (banebil prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2,7 turbo Skrevet November 9, 2006 Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 sjekk vacum lekk..!! Siter toyota 4Runner 36" KE70 m/bmw turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ja__9 Skrevet November 9, 2006 Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 tenninga er av når du vrir om nøkkelen?? cd spiller, lys etc. fungerer ikke når du vrir om nøkkelen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LBjordal Skrevet November 9, 2006 Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 Hei Bilen din har ein "vakumdel" på tenningslåsen som er meir eller mindre kjent for å skape slike problem. Det kan også vere dårlige slangar som skaper vakumlekkasje. stoppsolenoiden på dieselpumpa er også eit alternativ, denne er vakumopperert og membranen i solenoiden kan også skape lekkasje. Sjekk slanger først;) mvh Lars Olav Siter 1981 Matra Murena 2.2 1987 Saab 900 1974 Volvo 144 1952 Cadillac series 62 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DJ-timoty Skrevet November 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2006 4'e gir, bremsa i bunn og ut med clutchen :) hehe. ja , hvis det ikke hadde vært automat så ;) Du kan sjekke stoppsolenoiden som sitter på diesel pumpa. Det kan være at denne har hengt seg opp. tør jeg spør , hva er det ?! tenninga er av når du vrir om nøkkelen?? cd spiller, lys etc. fungerer ikke når du vrir om nøkkelen? ikke noe galt der ;) Hei Bilen din har ein "vakumdel" på tenningslåsen som er meir eller mindre kjent for å skape slike problem. Det kan også vere dårlige slangar som skaper vakumlekkasje. stoppsolenoiden på dieselpumpa er også eit alternativ, denne er vakumopperert og membranen i solenoiden kan også skape lekkasje. Sjekk slanger først;) mvh Lars Olav hvordan funker den vakumdelen? hva er en solenoide? Siter Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Potato Skrevet November 10, 2006 Rapporter Share Skrevet November 10, 2006 solenoiden er vel den armen/anordningen på pumpa som skal dras tilbake og stoppe drivstofftilførseln når du vrir av tenninga:) Siter For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.