_240_turbo_ Skrevet November 3, 2006 Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 Har hatt motorhavari på min 240 med b21at, får kjølevann i oljen så håper det bare er topp-pakninga som har tatt kvelden, håper det... Men over til det jeg sliter med, nå er alt demontert å det er bare strekkboltene til toppen igjen å jeg lurer på følgende: *Hvordan skal jeg gå frem for å ta av toppen med tanke på rekkefølgen på boltene da jeg skal bruke toppen videre da den er mye bearbedet fra før å får at den ikke skal bli skjev? *Hvilken pakning og strekkbolter anbefales å hvor får jeg tak i det? *Hva mere er viktig å passe på etter et slikt havari? Har demontert flere volvomotorer før men aldri tatt vare på toppen som har blitt tatt av... Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet November 4, 2006 Rapporter Share Skrevet November 4, 2006 du skal skru av i motsatt rekkefølge om du skrur på toppen.. bytte ytters å jobbe deg inn:) i alle fall på alle andre topper:D Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pipen Skrevet November 4, 2006 Rapporter Share Skrevet November 4, 2006 Skru opp toppen i motsatt rekkefølge som sagt. Kjøp bolter og pakning fra din lokale Volvo forhandler om motoren ikke er trimma. Kontroller at toppen er plan, kan og ta en trykktest av toppen for å vere sikker at det ikke er sprekker/lekkasjer i den Siter - 1975 Volvo 242L : Pioneer, Soundream. - 1975 Audi 50LS "Doris": Skal bli rustfri. - 2003 Audi A4 Sline: Bruksvogn. Foreløpig orginal. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet November 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2006 Takker for svar men motoren er trimmet med ikke mye, sikkert rundt 180-190hk så vet ikke hvordan det er med topp-pakning, de som forhandler volvo hær i Alta nå har ikke så god greie på sånnt da de akkurat har starta med volvo... Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet November 4, 2006 Rapporter Share Skrevet November 4, 2006 samme som jeg stresser med om dagen. jeg napper ut FK motoren min å putter inn en F i mens. jeg kjøpte alt på motorteknikk i oslo. kan jo ringe de og få de til å sende... min var akkurat samme etter pakningbytte, så er nok en liten sprekk et eller annet sted... lykke til! ps. pass på å bruk riktig moment på ALT!! Og hold orden på alt du skal bruke igjen, kjipt å mangle ting når det skal skrues sammen igjen... Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pipen Skrevet November 4, 2006 Rapporter Share Skrevet November 4, 2006 Takker for svar men motoren er trimmet med ikke mye, sikkert rundt 180-190hk så vet ikke hvordan det er med topp-pakning, de som forhandler volvo hær i Alta nå har ikke så god greie på sånnt da de akkurat har starta med volvo... Orginale volvo pakninga tåler det. Siter - 1975 Volvo 242L : Pioneer, Soundream. - 1975 Audi 50LS "Doris": Skal bli rustfri. - 2003 Audi A4 Sline: Bruksvogn. Foreløpig orginal. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v740 Skrevet November 4, 2006 Rapporter Share Skrevet November 4, 2006 låner denne posten litt jeg... Tror ikke jeg får kjølevann i oljen, men det lekker vann ut mellom toppen og blokka.. skal bare være for meg å skifte topp-pakningen da? skal plane toppen når den først er av.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Racer Skrevet November 4, 2006 Rapporter Share Skrevet November 4, 2006 låner denne posten litt jeg... Tror ikke jeg får kjølevann i oljen, men det lekker vann ut mellom toppen og blokka.. skal bare være for meg å skifte topp-pakningen da? skal plane toppen når den først er av.. Hvis det er i frammkant av blokka kan det være o-ringen som ligger mellom vannpumpe og toppen. Om det ikke er det, skal det bare være å skifte topp-pakningen ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet November 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2006 Nå er toppen tatt av, det var vanskelig å si om det va pakningen som var ødelagt eller om det er toppen, pakningen gikk i stykker da den ble tatt av... Hva burde jeg gjøre? en kompis som har litt mere kompetanse enn meg skal komme å se på den, men jeg prøver hær å siden det er mange folk med mye vitenskap! hehe Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.