herbal Skrevet Oktober 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 Hei La om til vinterhjul på bilen i går, og benyttet anledningen til å gå over litt. Fant slark i høyre framhjul. Det virker som om det er i senter det slarker. Jeg har ikke hørt noen ulyder etc, men kan det være hjullageret? Hjulet går litt "tungt" når jeg snurrer det rundt. Noen som vet? Dersom det er hjullageret, noen som har byttet dette selv før? Hva trenger jeg av verktøy for å skifte dette? Siter Hell yeah!! BMW 325i (M) 87 mod. (Prosjekt original) BMW 318i Touring 96 mod. - VW Polo 1993 mod. [x]Audi 80 1993 Avant - [x]VW Polo 1991 mod. - [x]Audi 80cc 1,8 86 mod. - [x]Volvo 240 (bilcross bil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet Oktober 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 Er mulig det bare er endeleddet som er slarkete, sjekk det først for er det hjulageret så bruker det gjerne å ule litt når du kjører... Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ald_ Skrevet Oktober 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 hvis hjulet er tregt er det mest sannsynligvis lageret ditt ja, trenger et 17, 19, 36, unbrakosett og noe til å varme opp det nye lageret for å få det til å gli lett på plass.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet Oktober 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 går hjulet tregt rundt er det en calipper som henger på (og ikke hjulager som visse andre sier). slakken er mest sannsynlig opphengskule eller ett styreledd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
herbal Skrevet Oktober 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 Takk for alle svar. Dersom det er endeledd eller bærekule som er årsaken til slarken, er det da enkelt å se dette når hjulet er tatt av? Ellers så har jeg sjekket hvordan hjullager jeg trenger til bilen. Ser ut som hele huben med ABS krans må skiftes. Lageret sitter "ferdig" satt på huben. Dersom jeg skal skifte lageret, er det noe på ABS'en som må kobles ut før jeg drar av den gamle huben? Siter Hell yeah!! BMW 325i (M) 87 mod. (Prosjekt original) BMW 318i Touring 96 mod. - VW Polo 1993 mod. [x]Audi 80 1993 Avant - [x]VW Polo 1991 mod. - [x]Audi 80cc 1,8 86 mod. - [x]Volvo 240 (bilcross bil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet November 1, 2006 Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 hva med å betale ett par hundrelapper å få ett bilverksted til å gå over for og bakstilling på bilen din så du faktiskt vet hva som er feil istede for å bytte ett hjullager som koster 1500+moms som du ikke er sikker er defekt engang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg