Gå til innhold

Valg av kammaksel

Ranger emnet


ealoken

Anbefalte innlegg

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Lite problem å få spesialslipt sånt da... jeg har vel lagd minst 15 sånne kammer bare i år...

 

fikser du sånt? :D :D :D disse gr. A t5race kammene? hvor mye skal du ha for no sånt da?

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite problem å få spesialslipt sånt da... jeg har vel lagd minst 15 sånne kammer bare i år...

 

 

Litt OT her, men driver du eget motor/trimme firma eller jobber med motor, muligens bere veldig hobby motorintressert?? E ikkje mangen innpå dette forumet som kan forklare og svare med ein slik innsikt du har!

 

Uansett, lærerikt og intressant å lese tråder du svarer i.....

-Olsen-

93`Vectra

ZR 50 SL...Svunne tider prosjekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT her, men driver du eget motor/trimme firma eller jobber med motor, muligens bere veldig hobby motorintressert?? E ikkje mangen innpå dette forumet som kan forklare og svare med ein slik innsikt du har!

 

Uansett, lærerikt og intressant å lese tråder du svarer i.....

 

Helt enig med deg der! ofte man spør om no på forumet her og får bare masse tullesvar som man har hørt fra før.. var endelig en her som hadde skikelig peiling og som gadd å svare onkli..

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikser du sånt? :D :D :D disse gr. A t5race kammene? hvor mye skal du ha for no sånt da?
Må sjekke hva de kammene har for specs... kan sjekke det i morgen. Har hatt mine 12 timer i verkstedet nå...så det eneste jeg sjekker i kveld er middagen. :D

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT her, men driver du eget motor/trimme firma eller jobber med motor, muligens bere veldig hobby motorintressert?? E ikkje mangen innpå dette forumet som kan forklare og svare med ein slik innsikt du har!

 

Uansett, lærerikt og intressant å lese tråder du svarer i.....

Har ligget i oppstartsfasen en god stund... må vel starte fulltid her rett over jul. Jobber deltid med sånt nå...driver mest med topper,kammer,innsug og litt sånt. Har ikke nok plass før utpå sommeren neste år til å ta på meg hele motorer. Sliter faktisk med plassen nå bare pga alle toppjobbene...

 

Utover det så jobber jeg mye med utvikling/testing av et kjent amerikansk motor-simuleringsprogram,og generell flowtesting,kamutmåling og utsimulering av motorer i nevnte simulator for å "finne proppen" hvis noe ikke sparker godt nok...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må sjekke hva de kammene har for specs... kan sjekke det i morgen. Har hatt mine 12 timer i verkstedet nå...så det eneste jeg sjekker i kveld er middagen. :D

 

hehe.. det skjønner jeg.. godt å slappe av litt etter lange dager.. jeg har b23et motor som har 9:1 komp orginalt, så har jeg noen stempler som er dreid ned bittelitt så blir litt lavere komp, garret gt3071R turbojævel :D og en 531 topp.. men trenger en kam som blir grom til dette.. denne kjerra skal også bare (mis)brukes til bane og drifting.. så trenger jeg en som kan frese inn plass til litt større ventiler hvis du har lyst :D kan sikkert porte'n sjæl.. eller er det veldig viktig at man man porter like mye overalt?

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turboed1: hva tar du for sliping av kam?
Kommer helt an på... hvis den profilen som ønskes kan slipes på en orginalkam så er ikke prisen så ille... Må man ha emne derimot... Skal se over det i morra,for nå er det natta.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager forsinkelsen... hvis man kan slipe inn en eksisterende,hardere Volvoprofil på orginalkammen,1950kr.. Med nytt emne til Volvo,3625... med spesiell,ikke-tidligere-Volvo profil 4375 <- dyrere,fordi det tar tid å finne en egnet profil...med da kan man i mange tilfeller skreddersy kammen til eksakt det oppsettet man har. T5Race-kammen har specs som gjør at den er litt vel hard til drifting...det er mer en ren toppeffektkam.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller er det veldig viktig at man man porter like mye overalt?
Hvis du får flødet likt på alle,dvs innen 5 %,og ditto når det gjelder hastighetsprofilen så er det ikke noe problem. Krever forsåvidt at du har portet endel før..og vet hvor mye som skal ut hvor,i relasjon til ventilstørrelsen/løftet. Skal den ha bredt register (drifting),så er det greit å ikke ta ut maxad flow på eksosen..der trenger man i praksis bare fart.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår