ealoken Skrevet Oktober 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 mye gamp er det da? blir i området rundt 300 hk på hjula håper jeg Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Oktober 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 Da er vi omtrent likt... :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet Oktober 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 hallo... det var en T5 kam og IKKE T5 RACE....... T5 er nesten lik som A kammen... Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2FAST 2FØRTI Skrevet November 1, 2006 Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 skulle ikke puffa få seg spesial slipt kam av vs motor el no nå da? Siter 1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet November 1, 2006 Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 Lite problem å få spesialslipt sånt da... jeg har vel lagd minst 15 sånne kammer bare i år... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2FAST 2FØRTI Skrevet November 1, 2006 Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 Lite problem å få spesialslipt sånt da... jeg har vel lagd minst 15 sånne kammer bare i år... fikser du sånt? :D :D :D disse gr. A t5race kammene? hvor mye skal du ha for no sånt da? Siter 1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OSR Skrevet November 1, 2006 Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 Lite problem å få spesialslipt sånt da... jeg har vel lagd minst 15 sånne kammer bare i år... Litt OT her, men driver du eget motor/trimme firma eller jobber med motor, muligens bere veldig hobby motorintressert?? E ikkje mangen innpå dette forumet som kan forklare og svare med ein slik innsikt du har! Uansett, lærerikt og intressant å lese tråder du svarer i..... Siter -Olsen- 93`Vectra ZR 50 SL...Svunne tider prosjekt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2FAST 2FØRTI Skrevet November 1, 2006 Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 Litt OT her, men driver du eget motor/trimme firma eller jobber med motor, muligens bere veldig hobby motorintressert?? E ikkje mangen innpå dette forumet som kan forklare og svare med ein slik innsikt du har! Uansett, lærerikt og intressant å lese tråder du svarer i..... Helt enig med deg der! ofte man spør om no på forumet her og får bare masse tullesvar som man har hørt fra før.. var endelig en her som hadde skikelig peiling og som gadd å svare onkli.. Siter 1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet November 1, 2006 Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 fikser du sånt? :D :D :D disse gr. A t5race kammene? hvor mye skal du ha for no sånt da? Må sjekke hva de kammene har for specs... kan sjekke det i morgen. Har hatt mine 12 timer i verkstedet nå...så det eneste jeg sjekker i kveld er middagen. :D Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet November 1, 2006 Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 Litt OT her, men driver du eget motor/trimme firma eller jobber med motor, muligens bere veldig hobby motorintressert?? E ikkje mangen innpå dette forumet som kan forklare og svare med ein slik innsikt du har! Uansett, lærerikt og intressant å lese tråder du svarer i..... Har ligget i oppstartsfasen en god stund... må vel starte fulltid her rett over jul. Jobber deltid med sånt nå...driver mest med topper,kammer,innsug og litt sånt. Har ikke nok plass før utpå sommeren neste år til å ta på meg hele motorer. Sliter faktisk med plassen nå bare pga alle toppjobbene... Utover det så jobber jeg mye med utvikling/testing av et kjent amerikansk motor-simuleringsprogram,og generell flowtesting,kamutmåling og utsimulering av motorer i nevnte simulator for å "finne proppen" hvis noe ikke sparker godt nok... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet November 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 Turboed1: hva tar du for sliping av kam? Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2FAST 2FØRTI Skrevet November 1, 2006 Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 Må sjekke hva de kammene har for specs... kan sjekke det i morgen. Har hatt mine 12 timer i verkstedet nå...så det eneste jeg sjekker i kveld er middagen. :D hehe.. det skjønner jeg.. godt å slappe av litt etter lange dager.. jeg har b23et motor som har 9:1 komp orginalt, så har jeg noen stempler som er dreid ned bittelitt så blir litt lavere komp, garret gt3071R turbojævel :D og en 531 topp.. men trenger en kam som blir grom til dette.. denne kjerra skal også bare (mis)brukes til bane og drifting.. så trenger jeg en som kan frese inn plass til litt større ventiler hvis du har lyst :D kan sikkert porte'n sjæl.. eller er det veldig viktig at man man porter like mye overalt? Siter 1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet November 2, 2006 Rapporter Share Skrevet November 2, 2006 Turboed1: hva tar du for sliping av kam?Kommer helt an på... hvis den profilen som ønskes kan slipes på en orginalkam så er ikke prisen så ille... Må man ha emne derimot... Skal se over det i morra,for nå er det natta. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet November 4, 2006 Rapporter Share Skrevet November 4, 2006 Beklager forsinkelsen... hvis man kan slipe inn en eksisterende,hardere Volvoprofil på orginalkammen,1950kr.. Med nytt emne til Volvo,3625... med spesiell,ikke-tidligere-Volvo profil 4375 <- dyrere,fordi det tar tid å finne en egnet profil...med da kan man i mange tilfeller skreddersy kammen til eksakt det oppsettet man har. T5Race-kammen har specs som gjør at den er litt vel hard til drifting...det er mer en ren toppeffektkam. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet November 4, 2006 Rapporter Share Skrevet November 4, 2006 eller er det veldig viktig at man man porter like mye overalt? Hvis du får flødet likt på alle,dvs innen 5 %,og ditto når det gjelder hastighetsprofilen så er det ikke noe problem. Krever forsåvidt at du har portet endel før..og vet hvor mye som skal ut hvor,i relasjon til ventilstørrelsen/løftet. Skal den ha bredt register (drifting),så er det greit å ikke ta ut maxad flow på eksosen..der trenger man i praksis bare fart. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.