rozzy Skrevet Februar 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 Å den andre er til tempatur målern inne i biln????? Siter 2004 Volvo V70 1982 Mercedes G 1998 Opel Astra G 1,4 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW G3 TDK Skrevet Februar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 prøvd med kondensfjerner? Siter - Audi 90 2.3 - Golf 3 1.9 TDK(X) - Volvo 244 1.9 DL(X) - Volvo 240 2.3 GLE(X) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rozzy Skrevet Februar 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 nei er enda uprøvd Siter 2004 Volvo V70 1982 Mercedes G 1998 Opel Astra G 1,4 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HSimpson Skrevet Februar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 føleren i toppen er til motorstyring og instrumentering Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HSimpson Skrevet Februar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 sikker på at du ikke får luft i dieselsystemet når den har stått en liten stund? Da må du dra en stund på starteren for at den skal starte. Prøv å se etter diesel-lekk, evt kan du prøve å spraye inn litt crc/wd40 i innsuget når du starter (1 person sprayer mens du drar på starteren og holder gasspedalen nede). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rozzy Skrevet Februar 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 kan ikke se at det lekket no diesel noen plasser. Men mistenker at det kan være en lekkasje en plass. Men at den stopper under kjøring og går som ei kule etter litt filing er et mysterium. Hva skal skje når jeg sprayer crc/wd40 inn i innsuget, og hva skal ikke skje?????? Siter 2004 Volvo V70 1982 Mercedes G 1998 Opel Astra G 1,4 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HSimpson Skrevet Februar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 crc/wd40 o.l. er i prinsippet olje. Diesel er også olje. Motoren vil suge dette inn i sylinderen og starte (går ikke like pent som med diesel da), da kan du evt. få en indikasjon på om det er noe krøll med diesel-tilførslen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rozzy Skrevet Februar 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2007 Jeg lurer på om det skal stå noe trykk på dysene?? skal det sprute diesel ut nå jeg løsner på dyse rørene?? Siter 2004 Volvo V70 1982 Mercedes G 1998 Opel Astra G 1,4 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rozzy Skrevet Februar 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2007 Å hvor ligger termostaten? Siter 2004 Volvo V70 1982 Mercedes G 1998 Opel Astra G 1,4 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HSimpson Skrevet Februar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2007 Litt diesel er der nok i rørene, men ikke trykk. Du har vel en fordelingspumpe, som sender trykk ut i rørene til hver enkelt dyse når den skal sprøyte inn i sylinderen. Men, hvis noen drar på starteren mens du åpner ett rør forsiktig, da vil det komme diesel der, for hver gang den sylinderen som hører til dysa skal tenne. For å finne termostaten, så følger du radiator-slangen. Husker ikke hvor den sitter på de motorene (mulig jeg blanner litt med bensin-motor), men tror den enten sitter nede bak vannpumpa, eller på siden av toppen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW G3 TDK Skrevet Februar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2007 Tar jeg ikke helt feil ligger den på høyre siden av toppen. Siter - Audi 90 2.3 - Golf 3 1.9 TDK(X) - Volvo 244 1.9 DL(X) - Volvo 240 2.3 GLE(X) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet Februar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2007 Å hvor ligger termostaten? Den sitter ved vannpumpen Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rozzy Skrevet Februar 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2007 Fant ut her om dagen at den bakker renere når motoren er kald. (ikke chok) Når motoren er ca 60' så bynner den å harke litt, og sur eksos kommer ut. Hvis jeg da choker den går den reint. Skal bytte termostat til helgen, den blir max 70' under kjøring. Siter 2004 Volvo V70 1982 Mercedes G 1998 Opel Astra G 1,4 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HSimpson Skrevet Februar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2007 Choke?? Er det ikke en dieselbil vi snakker om her??? Er det ett problem som kommer avhengig av motortemperatur, så ville jeg nok byttet temperatur-føleren først. Hvis motoren aldri blir skikkelig varm, kan du mistenke termostaten for å stå åpen (som igjen betyr at den bør byttes). Hvis kun den ene radiatorslangen blir varm, og når motortemperaturen kommer opp på normal så blir begge radiatorslangene varme, så virker termostaten som den skal. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet Februar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2007 Choke?? Er det ikke en dieselbil vi snakker om her??? Er det ett problem som kommer avhengig av motortemperatur, så ville jeg nok byttet temperatur-føleren først. Hvis motoren aldri blir skikkelig varm, kan du mistenke termostaten for å stå åpen (som igjen betyr at den bør byttes). Hvis kun den ene radiatorslangen blir varm, og når motortemperaturen kommer opp på normal så blir begge radiatorslangene varme, så virker termostaten som den skal. Coke= kaldstart, stiller fortenning eller innsprøytningstidspunktet på dieselpumpen slik at den går lettere når den er kald. Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.