Gå til innhold

TDK som fjusker

Ranger emnet

rozzy

Anbefalte innlegg

• Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sikker på at du ikke får luft i dieselsystemet når den har stått en liten stund? Da må du dra en stund på starteren for at den skal starte. Prøv å se etter diesel-lekk, evt kan du prøve å spraye inn litt crc/wd40 i innsuget når du starter (1 person sprayer mens du drar på starteren og holder gasspedalen nede).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke se at det lekket no diesel noen plasser.

Men mistenker at det kan være en lekkasje en plass.

Men at den stopper under kjøring og går som ei kule etter litt filing er et mysterium.

Hva skal skje når jeg sprayer crc/wd40 inn i innsuget, og hva skal ikke skje??????

2004 Volvo V70

1982 Mercedes G

1998 Opel Astra G 1,4 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt diesel er der nok i rørene, men ikke trykk. Du har vel en fordelingspumpe, som sender trykk ut i rørene til hver enkelt dyse når den skal sprøyte inn i sylinderen.

Men, hvis noen drar på starteren mens du åpner ett rør forsiktig, da vil det komme diesel der, for hver gang den sylinderen som hører til dysa skal tenne.

For å finne termostaten, så følger du radiator-slangen. Husker ikke hvor den sitter på de motorene (mulig jeg blanner litt med bensin-motor), men tror den enten sitter nede bak vannpumpa, eller på siden av toppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut her om dagen at den bakker renere når motoren er kald. (ikke chok)

Når motoren er ca 60' så bynner den å harke litt, og sur eksos kommer ut.

Hvis jeg da choker den går den reint.

Skal bytte termostat til helgen, den blir max 70' under kjøring.

2004 Volvo V70

1982 Mercedes G

1998 Opel Astra G 1,4 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Choke?? Er det ikke en dieselbil vi snakker om her??? Er det ett problem som kommer avhengig av motortemperatur, så ville jeg nok byttet temperatur-føleren først.

Hvis motoren aldri blir skikkelig varm, kan du mistenke termostaten for å stå åpen (som igjen betyr at den bør byttes).

Hvis kun den ene radiatorslangen blir varm, og når motortemperaturen kommer opp på normal så blir begge radiatorslangene varme, så virker termostaten som den skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Choke?? Er det ikke en dieselbil vi snakker om her??? Er det ett problem som kommer avhengig av motortemperatur, så ville jeg nok byttet temperatur-føleren først.

Hvis motoren aldri blir skikkelig varm, kan du mistenke termostaten for å stå åpen (som igjen betyr at den bør byttes).

Hvis kun den ene radiatorslangen blir varm, og når motortemperaturen kommer opp på normal så blir begge radiatorslangene varme, så virker termostaten som den skal.

Coke= kaldstart, stiller fortenning eller innsprøytningstidspunktet på dieselpumpen slik at den går lettere når den er kald.

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider