Gå til innhold

Hvilke ledninger skal hvor?

Ranger emnet


Lassjus

Anbefalte innlegg

Hm. Jeg koblet da både den sorte ledningen og chassie opp til den brune ledningen, som jeg forstod er jordingen. Stemmer dette. Det virket ikke enda. Må jeg legge opp en egen ledning chassie i bilen? For det er vel sånn man jorder en forsterker hvertfall.

xGolf I Cabriolet 1986mod.

xEier ikke lenger en Golf II 1989mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Jeg koblet da både den sorte ledningen og chassie opp til den brune ledningen, som jeg forstod er jordingen. Stemmer dette. Det virket ikke enda. Må jeg legge opp en egen ledning chassie i bilen? For det er vel sånn man jorder en forsterker hvertfall.

 

Ja det er verdt å prøve ihvertfall. Jeg har egen jordingsledning fra spiller"chassiet" ihvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til at du mangler en ledning i det dasjbordet, og det er den gule som skal ligge med konstant til strøm. Grav godt og dypt ned i dasjhullet og du finner den. Den røde er som regel koblet til tenning og gir strøm når tenning er på, men det kreves en strøm til, og det er den faste(gul). Hvis du har jord(brun) + rød(tenning) + gul(fast spenning) så skal dette ihvertfall sette igang spilleren. Blå/hvit kobles til blå på isokontakta(og i noen tilfeller på blå på spilleren dersom antenne remoten og amp(forsterker) remoten er separat. Mye tyder på at du mangler en strøm, ettersom du får dioden til å blinke. Men feilen ligger nok i at du mangler faststrømledningen!. Du kan bruke rød, men da kommer du til å bli gal av å hele tiden måtte stille inn radioen/spilleren hver gang du har vridd på tenningsnøkkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Det virker som den strømtilførselen jeg har nå er konstant, for den får jo tyverisikringen til å lyse. Det sier vel at den har strøm selv om ikke tenningen er på? Jeg fant ingen gul ledning i dashbordet. derimot en svart sammenbuntet en langt nedi der. den er koblet til noe, vet ikke hva, men noe er det..

 

Lassjus

xGolf I Cabriolet 1986mod.

xEier ikke lenger en Golf II 1989mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da burde det virke slik som zetec skrev!. Siste tips: Ta med deg spillerpukete ut av bilen, koble sammen gul og rød til en ledning og inn på pluss på batteriet. Den sorte på minus på batteriet. Virker det ikke da så sjekk sikringen... ikke den heller? Sleng den på butikkdisken og be om en ny samtidig som at du spør dem pent om de gidder å sette den inn for deg, noe som burde være inkludert hver gang noen kjøper seg ny spiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant ut av problemet. Enten hadde sikringen gått i spilleren (vet ikke om den hadde sikring, og visste ikke at spillere hadde sikring.) men uansett, dro og byttet den mot en som koster 200 kr mer ( :) ) så nå virker det.

Men takk for all hjelp!

 

Lassjus

xGolf I Cabriolet 1986mod.

xEier ikke lenger en Golf II 1989mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet spilleren?

Hehe.. En søt historie egentlig.. Tror det var sikringen som gikk på selve spilleren (den første). Fikk da igjen pengene for spilleren. Kjøpte da en utstillingsmodell av et annet merke, mot et mellomlegg på 100 kroner. Jeg skar en grimase, og slapp unna med å ikke betale mellomlegget. Jeg slapp til og med å betale miljøavgiften på seks kroner (Hadde faktisk ikke råd), og gav heller 4 kroner i tips til den søte jenta bak disken. Havnet dessverre midt i beredskapsprøve på terror i sandvika, så tok sin tid å komme hjem igjen.

xGolf I Cabriolet 1986mod.

xEier ikke lenger en Golf II 1989mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med det. Problemet før var jo at spilleren ikke ville skru seg på. Har ikke koblet til annet enn strøm for å sjekke om den skrur seg på. Skal koble opp forsterker og høytalere i morgen tenkte jeg. Kan poste da. Har forresten mekka meg en hvit bass. Må vel være eneste på forumet som har det ;)

 

Lassjus

xGolf I Cabriolet 1986mod.

xEier ikke lenger en Golf II 1989mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår