civic type-r Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Hei en kompis av meg har kjøpt en eldre Pioneer ODR bil, gul bmw 5 serie. Men faen ingenting funker. igår smalt forsterkerene også. Så han har liksom 1 cd spiller som er ny odr, å kabler, bass å høytalere som funker. Men kan han på noen måte koble dette om til vanlige forsterkere?? Han er dritt lei det vansklige koblings systemet i den bilen. Noen odr folk som kan svare .. eventuelt sende meg en pm.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Golf 4 Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Hei. Det er vel disse to. http://www.autod.no fra Elverum http://www.audio-art.no fra Oslo Disse to kan ODR. Per.... Siter Focal Beryllium - Audison Vrx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
190e Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Er det en BMW 520, så vet jeg hvilke bil dette er... ;) Komplett med ODR anlegg og bygd skikkelig proft =) Hvis det er snakk om den nye ODR spilleren > RS-D7R , så må man ha den Pioneer DEQ-P90 dsp enheten hvis man skal koble til vanlige forsterkere på spilleren. Ang gamle Odr`n , virker ikke noen av de 6 Odr forsterkerene i det hele tatt ? Husk disse MÅ stilles inn i riktig rekkefølge, altså noe som heter adresse (står på forsterkeren). RS-P1 har fast adress 1 , resten kommer deretter.. 2,3,4,5,6 osv.. Dette må DERE gjøre ellers klikker hele systmet.. Har selv eid Odr anlegge , hadde "greid" å stille inn adressen likt på to av forsterkeren og dermed tulla hele systemet..! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Er det en BMW 520, så vet jeg hvilke bil dette er... ;) Komplett med ODR anlegg og bygd skikkelig proft =) OT: Noen bilder av bilen også som du vet om eller? Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Hva mener du med at forsterkerene smalt? sjekket alle koblinger? sikeringer? lyser det i forsterkerene, tviler på at det har med adressering å gjøre da dette systemet forhåpentligvis ikke er rørt siden morten hadde den.. å bytte spiller skal ikke ha noe å si.. men uten å se bilen så er det litt begrenset hva jeg får gjort.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audio-art Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Hei en kompis av meg har kjøpt en eldre Pioneer ODR bil, gul bmw 5 serie. Men faen ingenting funker. igår smalt forsterkerene også. Så han har liksom 1 cd spiller som er ny odr, å kabler, bass å høytalere som funker. Men kan han på noen måte koble dette om til vanlige forsterkere?? Han er dritt lei det vansklige koblings systemet i den bilen. Noen odr folk som kan svare .. eventuelt sende meg en pm.. Jeg så på denne bilen for ca 2 år siden. Han som hadde den da, mente at jeg, ettersom at jeg kjente han som hadde bygd den, skulle repparere den gratis for han. Jeg pratet også med de som hadde den inne i Hagesund denne uka. Hvis ikke det er gjordt noen utbedringer med den siden jeg så den sist, så trenger den ett oversyn, både litt her og der. Utstyret er i orden det(vil jeg tro) det er bare alle kabler sikkringer og diversje kabel-skjøter som er problemet. Hvis du vil, er det bare å legge turen over fjellet, og sette av et par dager, så skal denne komme på hjula igjen. Siter Signaturregler: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kebabkongen Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 eg va hos jan ivar idag gunnar å kikka på detta, å utstyre virke heilt fint de, men som Audio-art seie så e koblingane heilt fucked! Har gitt an beskjed om å trekke opp/eller sjekke alle koblingane på nytt. Så de komme nok te å ordna seg :smilbmw: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
190e Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 forhåpentligvis ikke er rørt siden morten hadde den.. Hvis dette stemmer , så mener jeg bilen var til salgs i Biri/Lillehammer område for noen år tilbake etter at Morten hadde solgt den. Mener den ble annonsert i lokal avisen/Oppland Arbeidet bladet den tid og da var jeg "litt" i kontakt med selgeren ang bilen/noen av Odr utystyret han hadde som ikke var montert i bilen med følgte med bilen da.. Ang RS-M1 veksleren (Men mista nr i ettertid pga bytting av mobil). Da mener "eieren" der hadde tatt ut alle Stinger batteriene (3 stk mener jeg) + Stinger dynamo fra bilen siden han ønsket å ha det selv. Da betyr det jo at alle innstillinger til systmet borte, mener jeg skjer med Odr`n hvor minne ikke holdes mer enn pr timer frakoblet strømmen! Hvis en ikke skriver opp alle juseteringer man gjør på papir.. Dette jeg har "hørt" uten at man skal si no mer om dette da jeg ikke VET noe om det.. Ang bilder, så har jeg ikke noe her på pc`n , men vanlige fremkallene bilder fra NM på sjølyst den gangen... pr bilder bare.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
civic type-r Skrevet Oktober 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 Kablingen i denne bilen er et mareritt.!! alt av forsterkere, kondis, ledninger osv er tatt ut for å koble dette opp igjen. Å vis vi ikke får det til skal jeg gi han beskjed om å komme over fjellet for å få fikset dette. Skal la litt bilder også idag av kordan det ser ut i bilen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
190e Skrevet Oktober 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 kult..;) Ang forsterkerene , som Anders (Autod) lurte på er sikringene gåene/lyser forsterkeren hvis man skur dem på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
civic type-r Skrevet Oktober 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 kult..;) Ang forsterkerene , som Anders (Autod) lurte på er sikringene gåene/lyser forsterkeren hvis man skur dem på? Her en dagen lyste 5 forsterkere 1 rødt lys, å 1 lyste ikke. ingen av viftene i forsterkerene startet sånn så det var koblet opp osv.. Vi tok dem ut å vis vi kobler dem direkte til batteri så lyser dem ikke men skrur seg på å vifta starter. så tror rett å slett at man må koble alt opp på ny skikkelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Oktober 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 om dere har hatt ut alt av forsterkere så må de settes i samme rekkefølge som de sto hvis ikke må de adresseres om.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
190e Skrevet Oktober 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 Da må vel Dere gjøre det slik: -De 3 RS-A1 brukes til frontsettet: 1*Diskanter / adress 2 / HIGH / FRONT 2*Mellomtoner / adress 3 / MID / FRONT 3*Midbass / adress 4 / LOW / FRONT -De 3 RS-A2 brukes til subben + bakhøyttalerene: 1*SUBB / adress 5 / S.W-MONO / FRONT 2*Diskanter / adress 6 / HIGH / REAR 3*Mellomtoner / adress 7 / MID / REAR Hvis dere skal stille inn ampene.. Husk forsterkeren som er adress i 2 SKAL kobles først fra den digitale dsp`n RS-P1! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Oktober 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 tror det er lite hjelp i det da forsterkerene er forkrommet å alle tegn/merking er borte tror jeg,, må nok ha en manual forann seg når dere setter opp det.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
190e Skrevet Oktober 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 Huff , BRA du nevnte det Anders... hadde glemte det der..! Når jeg kobla opp Odr`n mitt som hadde kjøpt fra Anders den gangen , da de oxo var gromma (gull/silver) måtte jeg ha manual foran meg som Anders nevner her.. Regner med at dere har det.. ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg