Gå til innhold

HJELP! Skifte oljepumpe på Golf II 1,8 1986

Ranger emnet


Ludde_190

Anbefalte innlegg

Da tok oljepumpa kvelden, og i haynes boka (gammel type) sto det bare: skru av bunnpanna og skru ut oljepumpa.

 

Greit nok tenkte jeg, men to av skruene til bunnpanna er umulige å skru ut siden clutchhuset dekker for de. Å begynne å ta av clutchen er litt heavy for meg å gjøre i garasjen uten grav eller noe...

 

Noen som har noen tips? Utenom å skrote bilen og kjøpe riskoker selvsagt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg den jævelen ut... tnx mr. happy. Det var fullt av koks i det metallgitteret som sitter nederst på røret som suger opp olja, ellers så så pumpa ut til å fungere fint.

 

Kan det være noe annet som gjorde at jeg mista oljetrykket?

 

Det eneste jeg merket var at oljelampa begynte å lyse, og på verkstedet sa de at det ikke var noe oljetrykk...

 

hadde vært jævlig fint å fått bilen i orden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...
Gjest jann2907
Da tok oljepumpa kvelden, og i haynes boka (gammel type) sto det bare: skru av bunnpanna og skru ut oljepumpa.

 

Greit nok tenkte jeg, men to av skruene til bunnpanna er umulige å skru ut siden clutchhuset dekker for de. Å begynne å ta av clutchen er litt heavy for meg å gjøre i garasjen uten grav eller noe...

 

Noen som har noen tips? Utenom å skrote bilen og kjøpe riskoker selvsagt...

 

LEtt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg den jævelen ut... tnx mr. happy. Det var fullt av koks i det metallgitteret som sitter nederst på røret som suger opp olja, ellers så så pumpa ut til å fungere fint.

 

Kan det være noe annet som gjorde at jeg mista oljetrykket?

 

Det eneste jeg merket var at oljelampa begynte å lyse, og på verkstedet sa de at det ikke var noe oljetrykk...

 

hadde vært jævlig fint å fått bilen i orden...

 

Kan være at silen og pumpa var så full av dritt at du ikke fikk det oljetrykket motoren trengte, når du først har av bunnpanna så kan du liksågodt bare bytte pumpa.

Oljepumper

Dollarkursen er lav, så hvorfor ikke bare bestille en herfra, den oppgraderingspumpa der f,eks, blir vel ca. 7-800 med frakt..

 

Eller så kan du kjøpe deg en flaske med sånn innvendig motorrens og fylle opp sammen med ny olje, få ut litt gugge fra kanaler osv.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår