budjet Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Har vært på EU-kontroll med min MB190 90-modell. Fikk mangel på at jeg må forelegge dokumentasjon på godkjent senkesett. Bilen kjøpte jeg for 3 år siden (importert fra Tyskland i 1996), ferdig senket, og jeg har ikke peiling på hvordan jeg skal finne ut hilket senkesett som er installert og om det er godkjent eller ikke. Forøvrig så godkjente samme verkstedet bilen for 2 år siden, senket, uten bemerkninger (til og med samme mekanikeren). Det er kanskje det at tuppen på ene fjæra bak nå er brukket og må skiftes, og at det da er et poeng at en må kjøpe ny fjær som er kompatibel med senkesettet, altså kortere og stivere? Forøvrig oppfører bilen seg bra, ingen subbing eller annet i svinger. Verkstedet sa at jeg kan finne navn på senkesett på nettet og ta ut dokumentasjon derfra. Har ikke lykkes med det. Noen forslag til nett-adresser? Heter det forresten at senkesett skal være godkjent? I tilfelle av hvem? Biltilsynet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbfreak Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 så du har ikke TUV papirer?? sjekke om det står noen nr på fjærene dine:) der skal merket stå og. da blir det lettere å få i papirer. ellers så har du 2 muligheter. nytt senkesett eller org fjærer:P Siter Masse mb deler selges, ta kontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjolnir Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Hadde samme problemet med min bil. Senket i Tyskland.. Jeg fikk ikke tak i papirer på settet, og måtte handle nytt sett, noe jeg slett ikke angrer på!! ;) Siter VW Golf II 1600 CL (Vinterbil) (x)Mercedes-Benz C280 Sport (x)Mercedes-Benz 190E 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nightfly Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Har funnet nret på mitt sett jeg men står ikke leverandør:( fremme au 016 va 25799 s Bak: au 023 ha 28/99 s Fint om noen kan rope ut om de drar kjennskap på disse nrene.. EH Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbfreak Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 gå inn på http://www.mb190klubb.com forumet å finni en bruker som heter w201-16 han kan kansje hjelpe deg:) Siter Masse mb deler selges, ta kontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
budjet Skrevet Oktober 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Takk for svar til alle. Nå har jeg en del navn (Jamex, Lowring, Inter Alloy, Eibach, H & R, o.s.v.), så får jeg se om jeg finner noe noe merking som ligner dette under bilen (håper noe er leselig etter mange år). Så får jeg håpe at verkstedet sier at "ja, dette er et godkjent senkesett". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbfreak Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 de kan være så pirkete at du må ha hjulstillings kontroll å få det stempla i vognkort. jeg måtte justere hjula å godkjenne det i vognkort. Siter Masse mb deler selges, ta kontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Merce190 Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 det kan lønne seg å skaffe nytt senkesett/senkefjære. koster 1500 på carstyling.no. der har de 60mm også. d skal jeg bestille snart. holder ikke med 40mm på mercedessynes ikke jeg. de er så høye orginalt. mn da må du bytte dempere samtidig. det koster ca 3500 for alle 4. sportsdempere. de er litt stivere og kortere. du må ha papirer på hjulstillingskontroll på et godkjent verksted. koster opptill 2500 mn kjenner du noen som driver med dette så blir det billigere vist du kjenner de. Siter Mazda 323 1,6i 89mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
budjet Skrevet Oktober 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 Jeg har nå prøvd å måle den ene bak-fjæra med bilen oppjekka: Total lengde ca. 27,5 cm. Diameter ca. 13 mm. Farge: Blå (det er kanskje alle fjærer?). NB: Lengden på 27.5 cm er kortere hvis det ligger ei pute inni koppen på toppen, men det har jeg ikke greid å se. Noen merking med navn eller type er ikke mulig å finne. Noen som kjenner igjen dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
budjet Skrevet Oktober 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 Jeg har fått nyss om at blå fjærer veldig sannsynlig er AP fjærer. Jeg finner imidlertid ingen forhandler av AP fjærer når jeg søker på nettet. Noen som vet forhandler? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nightfly Skrevet Oktober 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 Har funnet nret på mitt sett jeg men står ikke leverandør:(fremme au 016 va 25799 s Bak: au 023 ha 28/99 s Fint om noen kan rope ut om de drar kjennskap på disse nrene.. EH (DETTE ER PÅ EN AUDI 80 OG IKKE MB... ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg