2RE_Racing Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Hei. Jeg har to Pioneer TS-W121SPL som jeg lurer på er noe slitne. Den ene forsterkeren jeg kjørte de med tok kvelden etter et år, og den neste jeg prøvde fungerte en god stund før den gikk i protect - modus. Hvordan skal jeg måle om bassene er i orden? Jeg har ikke råd til å kjøpe instrumenter for å måle Impedansen. Men har selfølgelig mulighet til å måle resistansen. Noen som vet hvor mange ohm resistansen i disse spolene er? Sånn ca? Da kan jeg få en viss pekepinn på hva som er galt.. Har vært inne hos bilstereospesialisten og de testet forsterkeren. Den er i orden. Jeg har også gått over alle koblinger og kabler i bilen. Håper på svar. Mvh Tore _________________ Siter Bravo, Mike, Whiskey! -E30 327 turbo - 97 Octavia 1,9tdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Impedans er vekselstrømverdens svar på motstand. Om du har muligheten for å måle motstand så kan du måle hva impedansen er (sånn cirkus). Er det 2x4 eller 2x4 ohm spoler på denne? Ta å mål spolene så post resultatet ditt :) Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg