Krishell Skrevet September 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Takker for god omtale av Vikingchip:) Det skal være klin umulig å montere chippen feil pga. hakket i enden, men for å være sikker sendes montasjeanvisning med heretter. Når det gjelder B200FT-motor tviler jeg, men det kommer an på 3 siste Boschnr. på Jetronic-styreboksen din. Mvh Kjetil Klin umulig er det ikke. ikke hvis man titter på bildet på hjemme siden din. men litt flau for å ikke ha sett hakket :P men så husket jeg ikke hvordan den satt orginalt heller. " litt ivrig " Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PVNYHUS Skrevet September 22, 2006 Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 Takker for god omtale av Vikingchip:) Det skal være klin umulig å montere chippen feil pga. hakket i enden, men for å være sikker sendes montasjeanvisning med heretter. Når det gjelder B200FT-motor tviler jeg, men det kommer an på 3 siste Boschnr. på Jetronic-styreboksen din. Mvh Kjetil 721 var de 3 siste tallene jeg så. veit ikke om det er riktige tall du ville ha? hele nr var 3 531 721 er det det du trenger, eller et det ett annet? skrudde den ikke ut.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m@ts Skrevet September 24, 2006 Rapporter Share Skrevet September 24, 2006 Hei jeg har fått litt problem med bilen min at den er noe tung startet av og til etter at jeg monterte den Ekonomichipen noen andre som har hatt samme problem? noe jeg har gjort feil? Siter Volvo 940 Lt 96 mod Opel Ascona b 77mod Volvo 240 87mod VW Caddy 86mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PVNYHUS Skrevet September 27, 2006 Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 veit noen om ett sted man kan få tak i chip til b200ft?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 veit noen om ett sted man kan få tak i chip til b200ft?? Original turboen på 94 mod FT, er det 13c? Tåler den å kjøres på 0,9-1 bar ladetrykk? Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 Original turboen på 94 mod FT, er det 13c? Tåler den å kjøres på 0,9-1 bar ladetrykk? jepp, etter 1992/1993 kom det bare mitsubishi-snurrer på 940. selve turboen tåler 1 bar, men ikke avlastningsventilen i lengden. Vurder ekstern resikulerende avlastningsventil(dump)...eller du kan kjøre uten når avlastningsventilen ryker;) Mosjom(prrr,prrr!), men dyr lyd..(lagerene i turboen går til hælvete) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet September 29, 2006 Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 lagerene i turboen går til hælvete dette er jo ikke noe som skjer over natten akkurat da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vector Skrevet September 29, 2006 Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 skjønner ikke at alle prat om at lagrene ryker det er en liten sum å betale i forhold tel den fjortis lyden man får av en dumpventil! Siter Volvo 850 1996 R-optik Ex-Volvo 740 Gl 1986 Bakhjulstrekk er som å sette hesten bak vognen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet September 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 skjønner ikke at alle prat om at lagrene ryker det er en liten sum å betale i forhold tel den fjortis lyden man får av en dumpventil! Helt enig med deg. jeg bytter heller racing turbo til 15k en å ha en returdump man ikke hører! ingen tvil :hvaskjera Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vector Skrevet September 29, 2006 Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 hva nu ikke det æ snaka om men ok.så lenge den ikke blåse pansere av biln kvær gang man slepp gassen så e det ok før mæ men æ lura nu på ka som e galt me små bil turboa når de havarer lagran i turboen heile tia ves man ikke har dump ventil (verka sånn) jaja når en laste bil går gått over million ut et einaste turbo bytt å den har ingen av lasting eller turbo trykks styring der lades det maks kanskje kraftigere dimensjon men da e jo alt som e mindre bære søppel;=) Siter Volvo 850 1996 R-optik Ex-Volvo 740 Gl 1986 Bakhjulstrekk er som å sette hesten bak vognen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet September 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 Skjønner ikke hva du skriver. sorry Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet September 29, 2006 Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 hva nu ikke det æ snaka om men ok.så lenge den ikke blåse pansere av biln kvær gang man slepp gassen så e det ok før mæ men æ lura nu på ka som e galt me små bil turboa når de havarer lagran i turboen heile tia ves man ikke har dump ventil (verka sånn) jaja når en laste bil går gått over million ut et einaste turbo bytt å den har ingen av lasting eller turbo trykks styring der lades det maks kanskje kraftigere dimensjon men da e jo alt som e mindre bære søppel;=) Lastebiler har ikke spjeldhus som blokkerer luftstrømmen og skaper overtrykk....der reguleres helt og holdent turtallet med mer/mindere diesel fra pumpa. Bare kikk på en gammal traktor, så skjønner du systemet... derfor har ikke en eneste orginal dieselbil dumpventil. du taper effekt på å ikke ha dumpventil.. Så mens du venter på ladetrykk etter girskiftet, reiser påsan med fjortiss-dump fra deg innen du har fått ladetrykket ditt... turboen stopper opp FORT uten dump, tar litt tid å få den i gang igjen. Dette merka jeg på 13c'en hvertfal, etter et girskifte sleit turboen med å mate motoren med luft... trykket sank(var ustabilt) ettersom turboen ikke klarte å holde med motoren lenger. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet September 29, 2006 Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 . du taper effekt på å ikke ha dumpventil.. Så mens du venter på ladetrykk etter girskiftet, reiser påsan med fjortiss-dump fra deg innen du har fått ladetrykket ditt... turboen stopper opp FORT uten dump, tar litt tid å få den i gang igjen. Dette merka jeg på 13c'en hvertfal, etter et girskifte sleit turboen med å mate motoren med luft... trykket sank(var ustabilt) ettersom turboen ikke klarte å holde med motoren lenger. Hvis du klarer å miste alt trykket ved giring, så girer du som ei kjærring! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vector Skrevet September 29, 2006 Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 Lastebiler har ikke spjeldhus som blokkerer luftstrømmen og skaper overtrykk....der reguleres helt og holdent turtallet med mer/mindere diesel fra pumpa. Bare kikk på en gammal traktor, så skjønner du systemet... derfor har ikke en eneste orginal dieselbil dumpventil. du taper effekt på å ikke ha dumpventil.. Så mens du venter på ladetrykk etter girskiftet, reiser påsan med fjortiss-dump fra deg innen du har fått ladetrykket ditt... turboen stopper opp FORT uten dump, tar litt tid å få den i gang igjen. Dette merka jeg på 13c'en hvertfal, etter et girskifte sleit turboen med å mate motoren med luft... trykket sank(var ustabilt) ettersom turboen ikke klarte å holde med motoren lenger. det dær med spjæll hus tenkte æ ikke på i det heile tatt hehe men syns dumpventile er noe tull så skal heller kjøre uten når turbomotorn kommer i vogna mi så skal bi fin ut kor lenge en turbo går uten :P Siter Volvo 850 1996 R-optik Ex-Volvo 740 Gl 1986 Bakhjulstrekk er som å sette hesten bak vognen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet September 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 Hvis du klarer å miste alt trykket ved giring, så girer du som ei kjærring! Fleste av oss kjører volvo girkasser. må gire som kjærringer :/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.