Gå til innhold

Idiotisk bilselger

Ranger emnet


Fres

Anbefalte innlegg

Hei, en lang historie men jeg må bare dele den med så mange som mulig så ikke fler går i samme fella.

 

Etter mye om og men ombestemte jeg meg og droppet celica gt4 planene mine for å kjøpe meg en bil som var langt dyrere en jeg hadde planer om for å heller få alt av utstyr osv, fant ut at det var lønnsomt i lengden (eller?)

Så jeg dro å hentet en impreza gt, med alt av tenklig luksus, skinnseter, alarm, ac.. Listen er lang.

Jeg betalte ned forgje eiers lån og begge parter var fornøyd med det.

Men så! Samme kveld, 2 timer etter at jeg hentet bilen, stoppet den!?

Jeg dro på verkstedet som nylig skulle ha bygd opp motoren, de prøvde alt tenkelig, byte lmm, resette hjernen.. ja alt!

De konstanterte med at det antagligvis var et brent stempel, da kjente jeg hornen vokste i panna på meg, JEG HAR BLITT LURT!!

Etter mye om og men ble vi enige med at forgje eier skulle ta på seg verkstedregninga på en god del penger.

Men vi hadde flaks, det var bare reggreima som hadde tanna over.

Fikk lykkelig bilen tilbake, har kjørt PENT!! med den siden jeg har vært veldig redd om den og vil lære meg å bruke den før jeg kan gasse på.

Fra tirsdag-fredag kjørte jeg 38mil (tur retur jobb)

Fredag kveld var jeg ute på en liten tur og viste fram gliset til venner.

Plutselig sto røyken ut bak bilen, vitner sier de ikke engang så baklysa mine :S

Jeg dro hjem og taua bilen på verksted dagen etter.

De tok en komptest, den blåste tvers igjennom på sylinder nr 1, jeg bestemte meg for å heve kjøpet, jeg skrev en NAF kontrak der selger krysset av for at motoren var i orden.

Nå nekter selger å heve kjøpet, han mener han har pratet med verkstedet at jeg har kjørt på fult ladetrykk!? (noe jeg ikke har) jeg ringer verkstedet for å få bekreftet dette?

Men han hadde ikke hørt fra han på 1 uke, nå står jeg her og er klar til å ringe advokat.

 

Budskapet mitt med denne historien, vær NØYE! når du kjøper en bruktbil.

Særlig en som er ungdommskjørt!!! Og at det er godt å ha en kontrakt å forholde seg til.

 

Nå kjøper jeg meg noe vanelig noe, helst bestemorkjørt, slik at jeg kommer meg på jobb hver dag. Er veldig avhengi av bilen, nå låner jeg mutter sin, men hun er også avhengi av å bruke den. Knipe.

Når man bruker 30store mer en man hadde tenkt på bil er det utrolig!!! kjedelig å sitte i den situasjonen jeg gjør nå.

Signatur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ta kontakt med NAF advokat umiddelbart og få alt ditt på det tørre. Så blir kjøpet hevet fortere en du aner. Sinnsykt kjipt. Føler med deg.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig en synd og skam. Jeg smilte litt da jeg så Impreza GT i signaturen din. Synd det skulle være slik. Lykke til!

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge bilen kjøpes slik den står har du vel egentlig ikke noe rett. For alt gamle eier vet kan du jo ha herja mye med bilen. Så syntes egentlig ikke du skal sutre, hvis du vil ha en bil med full garanti og ikke noe trøbbel går du og kjøper en flunka ny bil.

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo men så lenge bilen er solgt med 1års motorgaranti fra selger, så kommer jeg til verkstedet og får høre at motoren er kjørt hardt og at garantien ikke gjelder.

I tilegg fikk jeg vite når jeg kjøpte den at motoren måtte kjøres inn så jeg har aldri nærma meg turtallsperra med den engang. Så lenge jeg veit sjøl at bilen aldri har vært kjørt hardt fra min side er det ekstra surt :(

Signatur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke helt at du har noen mulighet her.

Når jeg selger bil har jeg alltid med at bilen selges som den er og at kjøper har gått igjennom bilen og prøvekjørt. For alt selger vet kan jo du kjørt som en idiot. Muntlig avtaler er BS uten vitner. Som kjøper er det beste å ta en bruktbilkjøptest som inkluderer garanti fra NAF på x antal mnd.

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår