aremme Skrevet September 2, 2006 Rapporter Share Skrevet September 2, 2006 hallo har fått meg tak i en GTX-front og lurte på hvordan eg skal koble opp lysa? har jo den store lykta nå! og der er den kontakta med 3 pin på, noen forslag? takker for alle forslag:) Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet September 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2006 ingen:bump Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet September 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2006 ingen som har pepling? er jo en del som kjører med slike her på forumet:D Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovlov86 Skrevet September 3, 2006 Rapporter Share Skrevet September 3, 2006 Jeg har GTX front. På min tok jeg rett å slett å koblet den ene pæra til den gamle kabelen, så heiv jeg på strømstjelere på den, og satt på en sånn h4 dings til å sette bakpå pæra. Men jeg har H4 i begge da... ;) Siter [x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX [x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet September 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2006 Jeg har GTX front. På min tok jeg rett å slett å koblet den ene pæra til den gamle kabelen, så heiv jeg på strømstjelere på den, og satt på en sånn h4 dings til å sette bakpå pæra. Men jeg har H4 i begge da... ;) ok takker:) har vell lys i begge lyktene du da? men takker for svar:D Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovlov86 Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 Det har jeg. ;) Siter [x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX [x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 Det har jeg. ;) du som kjører den orange gamletypen 240 ? Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovlov86 Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 Nei det er Hagen det... hehe... Jeg kjører en lyseblå 245, 1980 modell. Siter [x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX [x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet September 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 trur eg måler meg fram eg, siden ingen har en eksakt måte:D Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 trur eg måler meg fram eg, siden ingen har en eksakt måte:D H4 sokkelen bruker du fra gamlelampene på usa lyktene (den ytterste reflektoren. Dem innenfor er kun ved fjernlys. Det sitter ei H1 lampe i dem. Så kan du feks bare koble en strømstjeler på 2 av de 3 som går til H4 sokkelen og koble opp fjernlyset. Dette gjelder bare hvis du ikke har "Sealed Beams". Hvis du har 2 H4 lamper så er det bare strømstjeler på alle kablene. Men jeg anbefaler å lodde litt o.l. istedet da disse strømtjelerene ikke tåler fuktighet. Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 Nei det er Hagen det... hehe... Jeg kjører en lyseblå 245, 1980 modell. ok.. har sett han en del. et par ganger her i Brennåsen og natt til 17. i øvrebø :) Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet September 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 H4 sokkelen bruker du fra gamlelampene på usa lyktene (den ytterste reflektoren.Dem innenfor er kun ved fjernlys. Det sitter ei H1 lampe i dem. Så kan du feks bare koble en strømstjeler på 2 av de 3 som går til H4 sokkelen og koble opp fjernlyset. Dette gjelder bare hvis du ikke har "Sealed Beams". Hvis du har 2 H4 lamper så er det bare strømstjeler på alle kablene. Men jeg anbefaler å lodde litt o.l. istedet da disse strømtjelerene ikke tåler fuktighet. ja er vell best det å lodde;) farger på ledningane en skal ta av på den H4 da? Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 Den innerste er vel kun laga for fjernlys, og kun fjernlystråden på H4 pæra bør tilkobles, en annen ting er at jeg har merka at orginalt lysrelè på 240 har en tendens til å henge seg opp ved økt belastning og ett ekstra relè til fjernlyset kanskje er tingen, ved doble lykter er det også normalt at nærlyset lyser konstant med hovedlyset på, hvordan det orginalt er på 240 vet jeg ikke. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet September 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 Den innerste er vel kun laga for fjernlys, og kun fjernlystråden på H4 pæra bør tilkobles, en annen ting er at jeg har merka at orginalt lysrelè på 240 har en tendens til å henge seg opp ved økt belastning og ett ekstra relè til fjernlyset kanskje er tingen, ved doble lykter er det også normalt at nærlyset lyser konstant med hovedlyset på, hvordan det orginalt er på 240 vet jeg ikke. har ikkje eg merka noe til, har da 2 1000metringa bak grillen som er kobla til den kretsen oxo:D noen som kan av krefte bekrefte dette? :D Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet September 7, 2006 Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 Den innerste er vel kun laga for fjernlys, og kun fjernlystråden på H4 pæra bør tilkobles, en annen ting er at jeg har merka at orginalt lysrelè på 240 har en tendens til å henge seg opp ved økt belastning og ett ekstra relè til fjernlyset kanskje er tingen, ved doble lykter er det også normalt at nærlyset lyser konstant med hovedlyset på, hvordan det orginalt er på 240 vet jeg ikke. Ytterste lampene har fjern og nærlys, innerste har fjernlys. Når fjernlys aktiveres blir det fjernlys i begge reflektorene. Nærlysene slåes av da. Grunnen til det er at dersom begge skulle lyse på likt ville det blitt totalt 100watt i reflektoren. Det liker den nok ikke ;) Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.