chr1z Skrevet September 1, 2006 Rapporter Share Skrevet September 1, 2006 Hallo, Noen av dere har kanskje hatt samme problem, jeg har hatt en uting med bilen en stund. Og har vel i grunn skiftet det meste som har med bensintilførsel/tenning og slik. Men i det siste har jeg funnet ut at når bilen stopper, så tar jeg bare av og setter tilbake "el kontakten" som går til selve fordeleren. Da starter bilen igjen, men dette er jo litt kjipt å gjøre titt og ofte. Dessuten hender det at turtallet bare synker brått for så å bli normalt igjen. Etter at jeg har renset denne kontakten med rengjøringspray går det bedre, men det kommer igjen. SÅ kanskje det er noe gæli med fordeleren/kontakt punktet på denne da? Blir snart gærn av dette. Har byttet bensinpumpe,bensinfilter,forgasserflens, tennkabler, rotor, fordelerlokk +++++++++++ :) hehe Hva slags symptomer dukker opp hvis det er noe feil med selve fordeleren? Siter 94' 306 XRdt 94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/ 82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett) x86 Mazda 323 GT(vrak) x82 Volvo 244 DL(vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Doser_86 Skrevet September 1, 2006 Rapporter Share Skrevet September 1, 2006 Kan være coilen. eller kanskje halvgiveren din holder på å ta kvelden Siter 2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil) 2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn) 2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt) 1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt) 1986 Audi 100 2.2l (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chr1z Skrevet September 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2006 jau, nå har jeg skiftet coil så får se åssen det går:) hehe Siter 94' 306 XRdt 94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/ 82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett) x86 Mazda 323 GT(vrak) x82 Volvo 244 DL(vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet September 1, 2006 Rapporter Share Skrevet September 1, 2006 Den kontakten er til hallgiveren;) Når motoren blir varm, så utvides det litt her og der, også hallgiveren. Dermed blir det tull med signalet derifra, når bilen blir kald igjen vil problemet også forsvinne. Jeg var lenge plaget med dårlig respons, uforbrent bensin, fusking osvosv.. Byttet coil og alt ble bra:) Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg