andre88 Skrevet August 18, 2006 Rapporter Share Skrevet August 18, 2006 jeg skal om ikke så alt for lenge kjøpe meg en seat cordoba. nå sitter det bare en orginal kasett spiller, og noen ekstremt dårlige høytalere i den. kunn to i fronten eller noe. Det jeg kunne tenkt meg var en grei cd spiller med usb. Og noen høytalere. 2 par i front, og ett par i hattehylla bak tenkte jeg. en grei forsterker og en sub i bagasjen. gjerne en ferdig kasse. Jeg hører vel egentlig på alt av musikk. new metal, trance, pop, rock osv.. og ikke veeeldig kresen på lyden. tingene tenkte og bestille fra http://www.strommen-bilradio.no eller http://www.norek.no Kan noen da hjelpe meg med og sette opp en liste over alle tingene jeg trenger? jeg vil slippe og tilpasse og modde mest mulig. dette kommer til og bli mitt første hifi projekt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet August 18, 2006 Rapporter Share Skrevet August 18, 2006 jeg skal om ikke så alt for lenge kjøpe meg en seat cordoba.nå sitter det bare en orginal kasett spiller, og noen ekstremt dårlige høytalere i den. kunn to i fronten eller noe. Det jeg kunne tenkt meg var en grei cd spiller med usb. Og noen høytalere. 2 par i front, og ett par i hattehylla bak tenkte jeg. en grei forsterker og en sub i bagasjen. gjerne en ferdig kasse. Jeg hører vel egentlig på alt av musikk. new metal, trance, pop, rock osv.. og ikke veeeldig kresen på lyden. tingene tenkte og bestille fra http://www.strommen-bilradio.no eller http://www.norek.no Kan noen da hjelpe meg med og sette opp en liste over alle tingene jeg trenger? jeg vil slippe og tilpasse og modde mest mulig. dette kommer til og bli mitt første hifi projekt. I Cordobaen så har du 4" på dashen og 6.5" i dørene. Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andre88 Skrevet August 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 takk for opplysningen :) hva kan dere anbefale fra enten norek eller strømmen bilradio? url i øverste posten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkeskate Skrevet August 19, 2006 Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 Spørs jo hvor mye du er villig til å gi.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andre88 Skrevet August 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2006 får man ikke ett greit anlegg til rundt 5-6 lapper? noe i den pris klassen jeg tenkte meg :) håper noen finner en fin pakke til meg :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet August 20, 2006 Rapporter Share Skrevet August 20, 2006 Er du ute etter billig og bra utstyr så ta en titt på Fusion. Her får du mye og god lyd for pengene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andre88 Skrevet August 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 21, 2006 jeg har en audison VR206 liggende her hjemme. er dette en god forsterker? noe og si om denne? kan den passe meg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Andre Skrevet August 21, 2006 Rapporter Share Skrevet August 21, 2006 det er sikkert en god forsterker, men i oppsettet ditt ville jeg nok hatt en 5 kanaler så i min mening er den upassende. Siter Mitt Opel Astra prosjekt Listen to your music, not your speakers Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andre88 Skrevet August 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 21, 2006 det er sikkert en god forsterker, men i oppsettet ditt ville jeg nok hatt en 5 kanaler så i min mening er den upassende. sorry for dumme spm, men jeg er veldig ny i hifi gamet, så jeg er ikke helt sikker på alle betegnelser. hva vil egentlig kanaler bety? hvor mange kanaler har den forsterker jeg mente? 3? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicoloco Skrevet August 21, 2006 Rapporter Share Skrevet August 21, 2006 Den forsterkeren du har er 2 kanaler. Det vil si den kan drive 2 høyttalere eller 1 sub på begge kanalene (det kalles brokobling) I min mening er den forsterkeren ypperlig til å drive et frontsett (2 6,5" høyttalere og 2 diskanter i enten 1" eller 3/4" størrelse) Den kan også drive en subwoofer, en slik kasse du har baki, dersom ønskelig! ;) Du må jo ha deg ny cd-spiller også, da brenner du fort 1500-2000 der dersom du kjøper nytt.. Da kan du kjøpe skikkelige høyttalere å ha fremme eller du kan kjøpe en sub og koble den til mens du bruker originalhøyttalerene fremme mens du venter på god råd. I grunn kan du kjøpe en 2-kanals forsterker i tilleg (eller en monoblokk, en forsterker som bare har 1 kanal men som er spesiallaget for å drive en sub, du kobler en 2-kanaler i 1 kanal når du brokopler den.) og en rimelig sub for ca. 2000 kr. med andre ord, du kan klare å holde deg innfor 6000 kr-budsjettet ditt, da må du få tak i noen rimelige kabler så er du good to go! Siter BMW e36 318ia Nissan Primera 2.0GT Lexus IS 200 TIC solgt Renault Laguna 2.0 RT solgt If I gave a shit, you'd be the first to get it! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg