Gå til innhold

Millhouse: Daihatsu Charade GTti, fra barn til voksen. En EVOlusjon

Ranger emnet


millhouse

Anbefalte innlegg

Nå som bilen er så og si ferdig,er det jo kanskje på plass med litt rekleme for merket :): Og legge ut litt bilder/info og sånn.

 

Bilen ble kjøpt fra Tyskland vinteren 2004-2005 via Ebay. Fikk masse hjelp fra en som driver med kjøp og salg av biler fra Tyskland.

 

Bilen er som sagt en Daihatsu Charade med typebetegnelse GTti (Gran turisimo turbo intercooler)

 

Karrosseri: 3 dørs hatchback

Motor: 993 ccm Dohc, turbo (IHI rhb5),intercooler. 110hk.

Bremser: Skiverbremser foran og bak,ventilerte foran

Understell: Mc pherson,delt bakaklsing.

 

Spec list nå: H&R fjærer,17" 100+ felger .205.40.17 dekk,2,5" eksos,åpent filter,Hks bov,fender bars(inni skjermene)div målere i a stolpen,Momo ratt,Sparco stol

 

 

Den så sånn ut i annonsen

 

2f_1_b.jpg

 

 

Bilen var MEGET orginal når den kom :):

405eac4c.jpg

 

AndersGTti3.jpg

 

IM000188.jpg

 

 

Bilen fikk ikke skilter før juli 2005 pga litt problemer med godkjenning. GTti er aldri solgt i norge.Så BT satte seg litt på bakbena . Men men,det ordna seg tilslutt :):

 

Felger ble det samme dag som skiltene var på

 

ATT00012.jpg

 

Alt hjelper.hehe-

 

Videre utover sommeren ble det ikke så veldig mye forandringer,litt oppshining av bilen sånn generelt ble det jo.

 

Litt diverse bilder fra sommeren 2005.

 

Nettstrrelse.jpg

Bilde075.jpg

Bilde076.jpg

Bilde026.jpg

Photo0014.jpg

Photo0009.jpg

Bilde053.jpg

 

det var sesongen 2005.

Vinter/vår 06 skjedde det ganske mye i garasjen her. Masse planer skulle ut .hehe

Mye tull som skjedde,så det tok sin tid og få den ferdig.

 

Oppdateringer i år er: Svart lakkerte felger,ny bakluke med igjen sveisete låshull etc.Ny større bakspoiler,Lakkerte og cleanede fangere,nye type baklamper,2,5" Svendsen eksos fra turboen,nye speil,Sparco fører stol,oppstivingsstag inni skjermer,svart lakkerte lampe reflektorer,angel eyes montert.Hvit panser og bakluke.

+ skifte av radiator,vannpumpe :)

 

Sånn ser den ut per dags dato

 

340bd7d1.jpg

3bc1857f.jpg

4da02ab1.jpg

60ae4a12.jpg

Bilde-0066.jpg

Bilde-0058.jpg

Bilde-0059.jpg

KopiavBilde008.jpg

KopiavDSC00176.jpg

 

Lyktene

 

DSC00109.jpg

Bilde58.jpg

 

 

Bare og spørre hvis noen skulle lure på noe med disse bilene :)

 

Anders

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøff. liten bil, hva slags motor sitter det i en Daihatsu Turbo? samme motor, så en på dynga, men fett orginal rødt sportsinteriør,

 

I en sånn bil du så,som er en G11 turbo,modellen før min. (har en sånn også :): ) sitter det en 3 sylindret motor.I bunn og grunn samme som i min,bare at den er singel cam og forgasser. :):

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg må innrømme jeg holdt på å dette av stolen første gang jeg så de hvite detaljene. Men etter å ha sittet på med herren og kikket på bilen i noen timer, må jeg si den kler det. De hvite detaljene ser bra ut, og felgene forsvinner ikke IRL, slik de har en tendens til å gjøre på bilder.

Den er rett og slett tøff.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig tøff å fin liten rakett!

Men du kunne kanskje lakket taket hvitt også(!?!) så blir det en viss helthet.. Men du kommer kanskje til ingerstrand på lørdag? Jeg har lyst til å se bilen Live

 

 

 

Hilsen en som tidligere har eid noen morsomme småbiler; Micra "Monte Carlo" og Cherry GTT

Kjempegøy med lite vekt og 100hk++

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig tøff å fin liten rakett!

Men du kunne kanskje lakket taket hvitt også(!?!) så blir det en viss helthet.. Men du kommer kanskje til ingerstrand på lørdag? Jeg har lyst til å se bilen Live

 

 

 

Hilsen en som tidligere har eid noen morsomme småbiler; Micra "Monte Carlo" og Cherry GTT

Kjempegøy med lite vekt og 100hk++

 

Jeg kommer på Ingierstrand ja :) Bilen kan beskues der ;)

 

Bilen skal gjennom et takskifte til vinteren,da blir nok hele bilen hvit

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Da får jeg oppdatere her da :)

En laaang vinter uten stort som har skjedd.

Men fått bestilt litt deler da,og med ny garasje og varmegrader inne og ute stiger arbeidslysten.

 

Clutch handlet inn fra Extreme clutches.Kjøpt via http://www.efmotor.no

Anbefales,kan skaffe clutcher til alle biler :)

 

Downpipe er under konstruksjon

Nye speil av F1 type innkjøpt.

Nye felger kjøpt av Zonebee :)

 

Så fremover vil det skje massevis.

Update vil skje oftere :):)

 

DSC00089.jpg

 

DSC00084.jpg

 

GTtif2.jpg

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår