Gå til innhold

Digitalt Kamera?

Ranger emnet

Gjest Jostein

Anbefalte innlegg

Gjest Jostein
Originally posted by fcuk

Oppmot 40 Bilder skulle jeg tro, jeg anbefaler det å tråle QXL eller bruktmarkedet på Akam.no, da får du mere for pengene. Bedre å bruke 1000lappen på noe som var bra for et år siden, enn noe som akkurat holder i dag.

er klar over det,men gidder rett og slett ikke.Syns det er bedre å kjøpe i butikk,dessuten er det ikke så billig der nå som qxl skal ha sin del...Det er så mye stress,kjøper liksågodt bare et nytt ett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by Jostein

god kvalitet,skal ikke nevne det ekle som var på bildet fyysj..

Hvor mangen bilder er det plass til sånn ca på et kamera til 1000lakser?(det varierer jo,kan jeg tenke meg)båre sånn ca?

Jo flere megapiksler og jo mindre komprimering du velger på bildene, jo færre bilder får plass på minnekortet og jo bedre blir bildekvaliteten.

Minnekortet som følger med er gjerne det minste, som kanskje bare klarer rundt 40 bilder på "vanlig" innstilling.

Med større kort klarer de fleste kameraer flere hundre bilder, dermed klarer du deg f.eks. hele Gatebil-helga eller hele ferien uten å måtte tømme minnekortet over på pc'n.

Så hvis du kjøper i butikk bør du prøve å prute med deg et så stort minnekort som mulig!

Vær også klar over at digitalkameraer bruker mye mer strøm enn et filmkamera, så hør hvor lenge batteriene holder og forsikre deg om at de er oppladbare!

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider