Gjest Jostein Skrevet Juli 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2003 Vurderer å kjøpe meg et digitalt kamera,men det bør ikke koste mer en Maks rundt 1000,. så litt på dette her http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/no_NO_B/-/NOK/El_DisplayProductInformation-Start;sid=jLtKIrYUr25KIokx2HqJw7Qw9n-1hwIIbPQ=?ProductID=MJPD4QjoUpsAAADvP5JOOb53&CatalogCategoryID=ec4KBymf3y4AAADrcDNUz9BF&filename=productpage_text%2cproducttype_text%2cprodtypes_vartypes_text hva tror dere om det?(hakke peiling på dette her) eller dette http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/no_NO_B/-/NOK/El_DisplayProductInformation-Start;sid=jLtKIrYUr25KIokx2HqJw7Qw9n-1hwIIbPQ=?ProductID=Hj3D4Qjo%2eKQAAAD25EloFwOE&CatalogCategoryID=ec4KBymf3y4AAADrcDNUz9BF&filename=productpage_text%2cproducttype_text%2cprodtypes_vartypes_text men litt dyrt... Trenger ikke noe sånt super greier,men bildene må ikke være så jævla uklare..noen tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m4gnus Skrevet Juli 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2003 det første hadde jo ikke blits, å det er det lurt å ha om man ikke kun tar bilder ute i sola... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lethal Skrevet Juli 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2003 Originally posted by Jostein 2cprodtypes_vartypes_text[/url] men litt dyrt... Trenger ikke noe sånt super greier,men bildene må ikke være så jævla uklare..noen tips? Det er få nye kameraer som tar kornete bilder egentlig.. Kjøper du et som tar 2mega pixler får du egentlig helt greie bilder.. det kommer bare ann på hvor kresen du er å hva du skal ta bilde av.. Og husk det er ikke alltid kameraet sin feil om det blir kornete eller uklart ;) Men det burde jo ha blitz og gjerne litt zoom da.. Siter ---- Power is nothing without control---- Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede) - 1984 Volvo 240 - 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt) - 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt) - 1983 Ford Sierra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Jostein Skrevet Juli 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2003 Originally posted by Lethal Det er få nye kameraer som tar kornete bilder egentlig.. Kjøper du et som tar 2mega pixler får du egentlig helt greie bilder.. det kommer bare ann på hvor kresen du er å hva du skal ta bilde av.. Og husk det er ikke alltid kameraet sin feil om det blir kornete eller uklart ;) Men det burde jo ha blitz og gjerne litt zoom da.. i hovedgrunn er det egentlig bare til å ta bilde av biler med,men det blir jo selfvfølgelig tatt bilder av andre ting også... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lethal Skrevet Juli 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2003 Originally posted by Jostein i hovedgrunn er det egentlig bare til å ta bilde av biler med,men det blir jo selfvfølgelig tatt bilder av andre ting også... Dette er tatt med Olympus Camedia C220 Zoom 2MP tatt på nest beste kvalitet... det tar klarere bilder en dette også men fant ikke noen akkurat nå... Men tror dette kameraet ligger rimelig lavt i pris nå.. kosta vel rund 2000 nytt tror jeg.. Bildet var BTW egentlig på 1200*1600 Siter ---- Power is nothing without control---- Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede) - 1984 Volvo 240 - 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt) - 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt) - 1983 Ford Sierra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Jostein Skrevet Juli 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2003 slik kvalitet holder plenty for meg asså,kan man velge hvor stort det skal være? Er det flere som har et digitalt kamera og kan legge ut et bilde og skrive hvor mangen mega pixler det har og pris? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lethal Skrevet Juli 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2003 Originally posted by Jostein slik kvalitet holder plenty for meg asså,kan man velge hvor stort det skal være? Er det flere som har et digitalt kamera og kan legge ut et bilde og skrive hvor mangen mega pixler det har og pris? Du har disse valgmulighetene: SQ2 : 640'480 Sq1: 1024'768 Hq: 1600'1200 SHQ:1600'1200 Det bildet jeg posta var HQ mens på SHQ er det enda klarere og flere detaljer.. Siter ---- Power is nothing without control---- Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede) - 1984 Volvo 240 - 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt) - 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt) - 1983 Ford Sierra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lethal Skrevet Juli 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2003 Dette bildet er tatt på akkurat samme kvalitet som det andre bildet jeg postet... Har utrolig mye å si på hvordan du får lys og sånnt... Siter ---- Power is nothing without control---- Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede) - 1984 Volvo 240 - 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt) - 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt) - 1983 Ford Sierra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Jostein Skrevet Juli 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2003 det der er jo helt fint det...vilket merke har du?hvor mangen mega pixler anbefaler du minimum? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kid-A Skrevet Juli 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2003 For å printe ut bra bilder bør du ha 3-4 megapixel kamera, 2 megapixel holder greit for pc-bruk. Også bør du få med så stort minnekort som mulig for å kunne ta flest mulig bilder før det må tømmes. Behovet for blitz er mye mindre på digitalkameraer enn på filmkameraer, fordi digitale kameraer justerer seg selv etter lyset på samme måte som f.eks. videokameraer. Siter Prosjekt: BAD'ROC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lethal Skrevet Juli 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2003 Originally posted by Jostein det der er jo helt fint det...vilket merke har du?hvor mangen mega pixler anbefaler du minimum? Du burde vel ha 2MP for å ta fine klare bilder... Kameraet er ikke mitt men det er OLYMPUS C-220 Zoom (3x zoom) Usb tilkobling 7,5 digital zoom, kan ta opp film uten lyd som også blir veldig grei. Kan brukes med både Mac og windows megapixelene er visst Effektive 2 MP.... sikkert noen fabrikater som skryter på seg noen ganger.. Siter ---- Power is nothing without control---- Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede) - 1984 Volvo 240 - 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt) - 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt) - 1983 Ford Sierra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lethal Skrevet Juli 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2003 Originally posted by Lethal Du burde vel ha 2MP for å ta fine klare bilder... Kameraet er ikke mitt men det er OLYMPUS C-220 Zoom (3x zoom) Usb tilkobling 7,5 digital zoom, kan ta opp film uten lyd som også blir veldig grei. Kan brukes med både Mac og windows megapixelene er visst Effektive 2 MP.... sikkert noen fabrikater som skryter på seg noen ganger.. hør på KID-A han har peil !! Siter ---- Power is nothing without control---- Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede) - 1984 Volvo 240 - 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt) - 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt) - 1983 Ford Sierra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lethal Skrevet Juli 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2003 Originally posted by Kid-A For å printe ut bra bilder bør du ha 3-4 megapixel kamera, 2 megapixel holder greit for pc-bruk. Også bør du få med så stort minnekort som mulig for å kunne ta flest mulig bilder før det må tømmes. Behovet for blitz er mye mindre på digitalkameraer enn på filmkameraer, fordi digitale kameraer justerer seg selv etter lyset på samme måte som f.eks. videokameraer. Synes faktisk blitz ødelegger mere enn det gjør nytte jeg.. Men det hender jo det er kjekt å ha... Siter ---- Power is nothing without control---- Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede) - 1984 Volvo 240 - 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt) - 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt) - 1983 Ford Sierra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Jostein Skrevet Juli 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2003 hmm ok regner med jeg får meg et greit et til en tusing da.. Det som er viktig er at det funker på windows xp,har plass til litt bilder og har minimum 2 mp da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bullit Skrevet Juli 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2003 Kjøpte meg nylig digitalkamera jeg og. Gikk for Sony sitt Cybershot DCU20. Kameraet er mikroskopisk og tar 2,0 megapixel, genialt for meg da jeg kan dra det med meg overalt uten å merke stort til det. Bildet her er 794x595 prisen er rundt 3 laken for dette, kanskje litt mer enn hva du var ute etter, men når det er så lite kan det jo faktisk hende en tar med seg kameraet isteden for å la det ligge hjemme... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg