Gå til innhold

Digitalt Kamera?

Ranger emnet

Gjest Jostein

Anbefalte innlegg

Gjest Jostein
  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by Jostein

2cprodtypes_vartypes_text[/url] men litt dyrt...

Trenger ikke noe sånt super greier,men bildene må ikke være så jævla uklare..noen tips?

Det er få nye kameraer som tar kornete bilder egentlig..

Kjøper du et som tar 2mega pixler får du egentlig helt greie bilder.. det kommer bare ann på hvor kresen du er å hva du skal ta bilde av..

Og husk det er ikke alltid kameraet sin feil om det blir kornete eller uklart ;)

Men det burde jo ha blitz og gjerne litt zoom da..

---- Power is nothing without control----

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein
Originally posted by Lethal

Det er få nye kameraer som tar kornete bilder egentlig..

Kjøper du et som tar 2mega pixler får du egentlig helt greie bilder.. det kommer bare ann på hvor kresen du er å hva du skal ta bilde av..

Og husk det er ikke alltid kameraet sin feil om det blir kornete eller uklart ;)

Men det burde jo ha blitz og gjerne litt zoom da..

i hovedgrunn er det egentlig bare til å ta bilde av biler med,men det blir jo selfvfølgelig tatt bilder av andre ting også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i hovedgrunn er det egentlig bare til å ta bilde av biler med,men det blir jo selfvfølgelig tatt bilder av andre ting også...

Dette er tatt med Olympus Camedia C220 Zoom 2MP

tatt på nest beste kvalitet... det tar klarere bilder en dette også men fant ikke noen akkurat nå...

Men tror dette kameraet ligger rimelig lavt i pris nå.. kosta vel rund 2000 nytt tror jeg..

Bildet var BTW egentlig på 1200*1600

post-1483-13804851733856_thumb.jpg

- 1984 Volvo 240

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein

slik kvalitet holder plenty for meg asså,kan man velge hvor stort det skal være?

Er det flere som har et digitalt kamera og kan legge ut et bilde og skrive hvor mangen mega pixler det har og pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slik kvalitet holder plenty for meg asså,kan man velge hvor stort det skal være?

Er det flere som har et digitalt kamera og kan legge ut et bilde og skrive hvor mangen mega pixler det har og pris?

Du har disse valgmulighetene:

SQ2 : 640'480

Sq1: 1024'768

Hq: 1600'1200

SHQ:1600'1200

Det bildet jeg posta var HQ mens på SHQ er det enda klarere og flere detaljer..

- 1984 Volvo 240

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bildet er tatt på akkurat samme kvalitet som det andre bildet jeg postet... Har utrolig mye å si på hvordan du får lys og sånnt...

post-1483-13804851734271_thumb.jpg

- 1984 Volvo 240

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å printe ut bra bilder bør du ha 3-4 megapixel kamera, 2 megapixel holder greit for pc-bruk.

Også bør du få med så stort minnekort som mulig for å kunne ta flest mulig bilder før det må tømmes.

Behovet for blitz er mye mindre på digitalkameraer enn på filmkameraer, fordi digitale kameraer justerer seg selv etter lyset på samme måte som f.eks. videokameraer.

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det der er jo helt fint det...vilket merke har du?hvor mangen mega pixler anbefaler du minimum?

Du burde vel ha 2MP for å ta fine klare bilder...

Kameraet er ikke mitt men det er OLYMPUS C-220 Zoom (3x zoom) Usb tilkobling 7,5 digital zoom, kan ta opp film uten lyd som også blir veldig grei. Kan brukes med både Mac og windows

megapixelene er visst Effektive 2 MP.... sikkert noen fabrikater som skryter på seg noen ganger..

- 1984 Volvo 240

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lethal

Du burde vel ha 2MP for å ta fine klare bilder...

Kameraet er ikke mitt men det er OLYMPUS C-220 Zoom (3x zoom) Usb tilkobling 7,5 digital zoom, kan ta opp film uten lyd som også blir veldig grei. Kan brukes med både Mac og windows

megapixelene er visst Effektive 2 MP.... sikkert noen fabrikater som skryter på seg noen ganger..

hør på KID-A han har peil !!

- 1984 Volvo 240

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kid-A

For å printe ut bra bilder bør du ha 3-4 megapixel kamera, 2 megapixel holder greit for pc-bruk.

Også bør du få med så stort minnekort som mulig for å kunne ta flest mulig bilder før det må tømmes.

Behovet for blitz er mye mindre på digitalkameraer enn på filmkameraer, fordi digitale kameraer justerer seg selv etter lyset på samme måte som f.eks. videokameraer.

Synes faktisk blitz ødelegger mere enn det gjør nytte jeg.. Men det hender jo det er kjekt å ha...

- 1984 Volvo 240

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg nylig digitalkamera jeg og. Gikk for Sony sitt Cybershot DCU20. Kameraet er mikroskopisk og tar 2,0 megapixel, genialt for meg da jeg kan dra det med meg overalt uten å merke stort til det.

Bildet her er 794x595 prisen er rundt 3 laken for dette, kanskje litt mer enn hva du var ute etter, men når det er så lite kan det jo faktisk hende en tar med seg kameraet isteden for å la det ligge hjemme...

post-2528-13804851734376_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider