Gå til innhold

Forgasserstempel på innsprutmotor senker kompen?

Ranger emnet

Znip

Anbefalte innlegg

men nå vil jo MS2 koste mer enn d smaker på en sugemotor da.. correct me if im wrong:)

Edit: Sjekka i Autodata og fant ut at Forgasser har 8,6 i komp.ratio og innsprut har 9,5.. så du hadde rett gitt!:)

generelt med motor, eller spesifikk til motorn jeg henviste til?

- 98` Audi A4 1.8 TurboQuattro [200 HK]

X 86` Mazda 626 2.0 GLX [102 HK] Prosjekt!

X 92` Mazda 626 1.8 GLX [105 HK]

Mazda Owners Group Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ha turbo nå da, regner jeg med? Før du tar deg bryet med å bytte over motor, vile jeg sjekket hvor mye overlading stemplene dine tåler. Om forgassermotoren sine stempler er svakere en injectionmotoren sine, har det fint lite for seg å bytte til lavkomp for å overlade. Ellers, ville jeg sjekker om kammene er de samme. Siden Injectionmotoren er fra en gt,som er ment for hardkjøring, i steden for økonomikjøring, vil jeg tro den har noe kvassere kammer en forgasermotoren. Ellers vil jeg vel ikke anbefale å lade så mye over en kilo uten å bytte toppakning.. Og om du først skal det, er det like greit å bytte over til toppen fra gt, om den skulle vise seg å puste bedre en den fra forgassermotoren samtidig.

Husk også å kjøpe den utgaven av MS som tåler overladng.. Det er det nemlig ikke alle som gjør. Ellers bør du ha både bankesensor og bredbåndslambda for å få en best mulig map :)

Ellers lykke til!

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ha turbo nå da, regner jeg med? Før du tar deg bryet med å bytte over motor, vile jeg sjekket hvor mye overlading stemplene dine tåler. Om forgassermotoren sine stempler er svakere en injectionmotoren sine, har det fint lite for seg å bytte til lavkomp for å overlade. Ellers, ville jeg sjekker om kammene er de samme. Siden Injectionmotoren er fra en gt,som er ment for hardkjøring, i steden for økonomikjøring, vil jeg tro den har noe kvassere kammer en forgasermotoren. Ellers vil jeg vel ikke anbefale å lade så mye over en kilo uten å bytte toppakning.. Og om du først skal det, er det like greit å bytte over til toppen fra gt, om den skulle vise seg å puste bedre en den fra forgassermotoren samtidig.

Husk også å kjøpe den utgaven av MS som tåler overladng.. Det er det nemlig ikke alle som gjør. Ellers bør du ha både bankesensor og bredbåndslambda for å få en best mulig map :)

Ellers lykke til!

Ut ifra infoen jeg sitter på, er blokka, toppen og kam helt lik. Kun innsuget det er forskjell på.

Det er bare 20 hk som skiller GT motoren(injection) og vanlige motoren (gasser )

Skal bruke MegaSquirt II.

- 98` Audi A4 1.8 TurboQuattro [200 HK]

X 86` Mazda 626 2.0 GLX [102 HK] Prosjekt!

X 92` Mazda 626 1.8 GLX [105 HK]

Mazda Owners Group Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider