Gesel Skrevet Juli 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2006 Får bilen i neste uke, og vil begynne å bygge med en gang.. Har et par spørsmål jeg håper dere kan svare meg på, post gjerne bilder :) 1: Hvor bør jeg trekke strømkabelen gjennom torpedoveggen? 2: Jeg har forstått det sånn bensintanken ligger bak setene bak. Er det en skillevegg mellom tankveggen og bagasjen eller er det tanken som er "veggen"? 3: Er det orginalt noen hull i hattehylla med plass til høyttaleren? Veit at på gamle BMW'en min og en del Opel'er er det hull som er dekt med plater det bare er å ta bort for så å montere høyttalere.. 4: Hvis ikke det er hull som spurt om i spørsmål 3, hvor bør jeg lage til hull til 6,5"'ere? 5: Hvor er det lettest å "gjemme" forsterkeren? Bilen skal brukes, og trenger derfor bagasjeplassen. Å fjerne reservehjulet er heller ikke noe alternativ. 6: Stemmer det at det er nødskrin/førstehjelpsskrin i hattehylla? Isåfall, er dette noe man bare kan fjerne og bruket det åpne rommet som en slags bassport? Jeg kommer garantert med flere spørsmål når jeg begynner å bygge :) Siter Kjører tysker med turbo og drag på alle fire. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbfreak Skrevet Juli 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2006 Får bilen i neste uke, og vil begynne å bygge med en gang.. Har et par spørsmål jeg håper dere kan svare meg på, post gjerne bilder :) 1: Hvor bør jeg trekke strømkabelen gjennom torpedoveggen? 2: Jeg har forstått det sånn bensintanken ligger bak setene bak. Er det en skillevegg mellom tankveggen og bagasjen eller er det tanken som er "veggen"? 3: Er det orginalt noen hull i hattehylla med plass til høyttaleren? Veit at på gamle BMW'en min og en del Opel'er er det hull som er dekt med plater det bare er å ta bort for så å montere høyttalere.. 4: Hvis ikke det er hull som spurt om i spørsmål 3, hvor bør jeg lage til hull til 6,5"'ere? 5: Hvor er det lettest å "gjemme" forsterkeren? Bilen skal brukes, og trenger derfor bagasjeplassen. Å fjerne reservehjulet er heller ikke noe alternativ. 6: Stemmer det at det er nødskrin/førstehjelpsskrin i hattehylla? Isåfall, er dette noe man bare kan fjerne og bruket det åpne rommet som en slags bassport? Jeg kommer garantert med flere spørsmål når jeg begynner å bygge :) 1: du trekker gjennom torpedo på pasasjer siden der batteriet står:) 2: tanken ligger bak en skillevegg ja. 3:er et lite hull til høytalere ja. men du må sikkert kappe i hatthylla. spørs hvor stor magnet det er det. 5:går ann å lage en sidevegg å ha forsterkern på. eller skru den fast på kassa:) 6:er førstehjelpsskrin ja:) det er bare å fjerne vist man vil. å ta ut den plastikk dingsen dette ligger i så har du hull ned til bagasjen:) håper du ble klokere av dette:D Siter Masse mb deler selges, ta kontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gesel Skrevet Juli 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2006 Det var flink gutt det :) Men å skru forsterkeren på subben er ikke et alternativ.. Men kan den skrus på veggen ved tanken? Og er det noen som kan poste et bilde av et plain bagasjerom? Altså uten rot eller anlegg eller noe :) Siter Kjører tysker med turbo og drag på alle fire. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbfreak Skrevet Juli 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2006 blir vanskelig å feste i tanken ja. men du kan jo legge den oppi hatthylla. vet om en som gjor det:) Siter Masse mb deler selges, ta kontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gesel Skrevet Juli 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2006 Fra undersiden eller oversiden? Siter Kjører tysker med turbo og drag på alle fire. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbfreak Skrevet Juli 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2006 oversiden ja. så den ligger i mellom høytalerne. men da blir det dårlig me bass rør da;: Siter Masse mb deler selges, ta kontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gesel Skrevet Juli 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2006 Kjip bil å bygge anlegg i tydeligvis :) Men da blir det bare litt artigere med tanke på alle utfordringene da :) Siter Kjører tysker med turbo og drag på alle fire. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicoloco Skrevet Juli 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2006 Forsterkeren kan også monteres i undersiden av hattehylla. Slik ble det gjort da det ble montert stereo i min bil en gang i tiden. Siter BMW e36 318ia Nissan Primera 2.0GT Lexus IS 200 TIC solgt Renault Laguna 2.0 RT solgt If I gave a shit, you'd be the first to get it! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zews^^ Skrevet Juli 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2006 Hvorfor ha høyttalere i hatthylla når det er plass til 4" på dash? Dørpaneler selges også viss du har el vindu slik at du får plass til 6,5". Siter #1985 Opel Rekord 2.2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gesel Skrevet Juli 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2006 Fordi 4" er for lite :) Siter Kjører tysker med turbo og drag på alle fire. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet August 1, 2006 Rapporter Share Skrevet August 1, 2006 Jeg har 12" sub i bgasjerommet, men den høres knapt inne i bilen. Den er tydeligvis mest for folk som står utenfor bilen. Har frontsett og hatthyllehøytalere også, og det funker fint. Har hatt samme suben i en volvo 245 også, og der var det noe jævlig trykk inni, men den kommer nesten bort i 190`n.:iconsm Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjolnir Skrevet August 1, 2006 Rapporter Share Skrevet August 1, 2006 Sett inn bassporter i hattehylla.. Da blir det bedre trykk.. ;) Har også sett noen som har fjerna førstehjelpspakken og skjært av lokket, å satt netting i hullet, det kan kansje hjelpe! Siter VW Golf II 1600 CL (Vinterbil) (x)Mercedes-Benz C280 Sport (x)Mercedes-Benz 190E 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
190DTM Skrevet August 1, 2006 Rapporter Share Skrevet August 1, 2006 Er vel ikke noen spesiellt kjip bil å bygge anlegg i en 190 vel. Her er et par bilder av hvordan jeg har gjort det (jeg får riktig nok ikke brukt reservehjulet) Reservehjul er for pyser:D ;) Bilde av et rent bagasjerom: Bilde fra montering: Bilder av ferdig installasjon: By night: Jeg trengte ikke å kappe i blekket underhattehylla, jeg fikk såvidt plass til mine 6,5 tommere siden blekke under hattehyllen er nedfelt akuratt der de sitter. Jeg fjerna nødhjelpskrinet og limte igjen lokket, så satte jeg i to bassporter. Første halvåret brukte jeg en plexiglassplate over forsterkeren, men den har senere blitt ertsattet med ekte glass siden det holder seg mye bedre. Basskassen sitter fast i mellom dekslene som sitter ved skjermene, blekket under hattehyllen og glassplaten, så den trenger ikke noe annen festing. Siter *Mercedes Benz 190E 2l 87mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbfreak Skrevet August 1, 2006 Rapporter Share Skrevet August 1, 2006 hvilke subber er det?? de så grooooooooooommmmmmme ut:D Siter Masse mb deler selges, ta kontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
190DTM Skrevet August 1, 2006 Rapporter Share Skrevet August 1, 2006 Cadence Triplex TX12-2 på 450W RMS. De dundrer godt, men de skulle gjerne vert noe raskere. De ser bra ut ja:) Siter *Mercedes Benz 190E 2l 87mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg