Gå til innhold

Til dere som har bygget anlegg i 190!

Gesel

Anbefalte innlegg

Får bilen i neste uke, og vil begynne å bygge med en gang..

Har et par spørsmål jeg håper dere kan svare meg på, post gjerne bilder :)

1: Hvor bør jeg trekke strømkabelen gjennom torpedoveggen?

2: Jeg har forstått det sånn bensintanken ligger bak setene bak. Er det en skillevegg mellom tankveggen og bagasjen eller er det tanken som er "veggen"?

3: Er det orginalt noen hull i hattehylla med plass til høyttaleren? Veit at på gamle BMW'en min og en del Opel'er er det hull som er dekt med plater det bare er å ta bort for så å montere høyttalere..

4: Hvis ikke det er hull som spurt om i spørsmål 3, hvor bør jeg lage til hull til 6,5"'ere?

5: Hvor er det lettest å "gjemme" forsterkeren? Bilen skal brukes, og trenger derfor bagasjeplassen. Å fjerne reservehjulet er heller ikke noe alternativ.

6: Stemmer det at det er nødskrin/førstehjelpsskrin i hattehylla? Isåfall, er dette noe man bare kan fjerne og bruket det åpne rommet som en slags bassport?

Jeg kommer garantert med flere spørsmål når jeg begynner å bygge :)

Kjører tysker med turbo og drag på alle fire.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får bilen i neste uke, og vil begynne å bygge med en gang..

Har et par spørsmål jeg håper dere kan svare meg på, post gjerne bilder :)

1: Hvor bør jeg trekke strømkabelen gjennom torpedoveggen?

2: Jeg har forstått det sånn bensintanken ligger bak setene bak. Er det en skillevegg mellom tankveggen og bagasjen eller er det tanken som er "veggen"?

3: Er det orginalt noen hull i hattehylla med plass til høyttaleren? Veit at på gamle BMW'en min og en del Opel'er er det hull som er dekt med plater det bare er å ta bort for så å montere høyttalere..

4: Hvis ikke det er hull som spurt om i spørsmål 3, hvor bør jeg lage til hull til 6,5"'ere?

5: Hvor er det lettest å "gjemme" forsterkeren? Bilen skal brukes, og trenger derfor bagasjeplassen. Å fjerne reservehjulet er heller ikke noe alternativ.

6: Stemmer det at det er nødskrin/førstehjelpsskrin i hattehylla? Isåfall, er dette noe man bare kan fjerne og bruket det åpne rommet som en slags bassport?

Jeg kommer garantert med flere spørsmål når jeg begynner å bygge :)

1: du trekker gjennom torpedo på pasasjer siden der batteriet står:)

2: tanken ligger bak en skillevegg ja.

3:er et lite hull til høytalere ja. men du må sikkert kappe i hatthylla.

spørs hvor stor magnet det er det.

5:går ann å lage en sidevegg å ha forsterkern på.

eller skru den fast på kassa:)

6:er førstehjelpsskrin ja:)

det er bare å fjerne vist man vil.

å ta ut den plastikk dingsen dette ligger i så har du hull ned til bagasjen:)

håper du ble klokere av dette:D

Masse mb deler selges, ta kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var flink gutt det :)

Men å skru forsterkeren på subben er ikke et alternativ..

Men kan den skrus på veggen ved tanken? Og er det noen som kan poste et bilde av et plain bagasjerom? Altså uten rot eller anlegg eller noe :)

Kjører tysker med turbo og drag på alle fire.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 12" sub i bgasjerommet, men den høres knapt inne i bilen.

Den er tydeligvis mest for folk som står utenfor bilen.

Har frontsett og hatthyllehøytalere også, og det funker fint.

Har hatt samme suben i en volvo 245 også, og der var det noe jævlig trykk inni, men den kommer nesten bort i 190`n.:iconsm

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke noen spesiellt kjip bil å bygge anlegg i en 190 vel.

Her er et par bilder av hvordan jeg har gjort det (jeg får riktig nok ikke brukt reservehjulet) Reservehjul er for pyser:D ;)

Bilde av et rent bagasjerom:

CIMG2496.jpg

Bilde fra montering:

Bilde009.jpg

Bilder av ferdig installasjon:

IMGP0010-1.jpg

By night:

IMGP00084.jpg

Jeg trengte ikke å kappe i blekket underhattehylla, jeg fikk såvidt plass til mine 6,5 tommere siden blekke under hattehyllen er nedfelt akuratt der de sitter. Jeg fjerna nødhjelpskrinet og limte igjen lokket, så satte jeg i to bassporter. Første halvåret brukte jeg en plexiglassplate over forsterkeren, men den har senere blitt ertsattet med ekte glass siden det holder seg mye bedre. Basskassen sitter fast i mellom dekslene som sitter ved skjermene, blekket under hattehyllen og glassplaten, så den trenger ikke noe annen festing.

*Mercedes Benz 190E 2l 87mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider