Gå til innhold

Nissan Silvia S15 Street Drifter (Bilder og videoer)

Ranger emnet


Lance

Anbefalte innlegg

Jeg har realisert en drøm!

Jeg husker det ennå, jeg var ti år, vi hadde familie fra østlandet på besøk. Min fetter, som dengang var seks år, hadde fått en RC monster-truck til bursdagen, skala 1:10. Jeg var essemisunnelig, og bestemte meg for at "sånn skal jeg og ha!" Å mase på mine foreldre var nytteløst, de mente jeg var for liten til å ha en så stor fjernstyrt bil som gikk SÅ fort...og min fetter var HVERTFALL for liten!

 

Så gikk det elleve år, og min venn Simon presenterte Bilforumet.net for meg, i sammenheng med stereoanlegg i Audien min. Her var det mye fett, og ikke lenge etter registrerte jeg meg. Her inne på Hobbydelen snublet jeg over en tråd om RC Drifting, og i denne tråden fant jeg to filmer. Dermed var det gjort: jeg SKULLE ha en fjernstyrt driftebil!!

Vel ett år seinere flyttet jeg sammen med min kjære, og jeg følte tiden var moden for å handle inn en bil. I en alder av 22 år;)

 

Bilen, en Nissan Silvia S15, ble handlet fra nettstedet CML Distribution.

De driver ikke nettbutikk, men jeg klarte å overtale de via mail. All service jeg har fått derfra er upåklagelig, bare så det er sagt! Jeg skal snart bestille en ny pakke med karosserier og litt annet snop til bilen.

Det gikk faktisk bare to dager fra jeg sendte fax med nødvendige opplysninger til England, før penger var trukket og pakken sto på trappen. Helt enormt.

Bilen skulle egentlig ikke bygges før de to ukene min kjære skulle tilbringe i syden, men jeg klarte ikke å holde meg. Allerede samme kveld var all skruing ferdig. Jeg tror hun allerede da var godt lei den bilen:D

 

Slik så pakken ut:

DSC00041.jpg

 

Slik så pakkens innhold ut:

DSC00043.jpg

 

Så tok jeg ikke flere bilder før jeg var ferdig med skruingen:

DSC00047.jpg

 

Fete felger:

DSC00045.jpg

 

Her er karosseriet og lakkboksene klar til aksjon, en med grønn metallic og en med sotespray til vinduene:

DSC00048.jpg

 

Lyktebøttene (lightbuckets) klar for maling:

DSC00058.jpg

 

OY! Der var plutselig bilen ferdig lakkert!

DSC00059.jpg

 

DSC00060.jpg

 

OY igjen! Der var plutselig vingen og potten kommet på!

DSC00062.jpg

 

DSC00063.jpg

 

DSC00064.jpg

 

OY! Der var jaggu lyktebøttene ferdige og montert på bilen! Egentlig skulle bare frontlyktene males svarte, men jeg fant ut at jeg ville ha det på baklysene og. En måned seinere så jeg at Kenneth Moen har hermet etter meg på Silviaen sin. Hermegås...;) Men faen så fett det ble!

DSC00067.jpg

 

DSC00068.jpg

 

DSC00070.jpg

 

Og der var bilen helt ferdig, eneste som mangler her er all elektronikk.

Enjoy!

DSC00071.jpg

 

DSC00072.jpg

 

DSC00073.jpg

 

DSC00074.jpg

 

DSC00075.jpg

 

DSC00076.jpg

 

DSC00077.jpg

 

DSC00078.jpg

 

DSC00081.jpg

 

DSC00079.jpg

 

DSC00080.jpg

 

Det siste bildet har jeg for øvrig som bakgrunnsbilde på mobilen, og jeg får stadig spørsmål om hvem som eier den fete bilen, og hvor den står.

De får seg en overraskelse når jeg sier den er fjernstyrt:D

Jeg har selv skåret i maskeringsfilmene til lys og vinduer, slik at det ble stripe i front- og bakrute, og øyelokk på frontlyktene. Jeg er meget fornøyd med resultatet!

 

Litt etter litt skjønte jeg hvor lysene skulle kobles på, da ble bilen slik:

TokyoDrift001.jpg

 

TokyoDrift002.jpg

 

En stund etter at bilen var ferdig kom filmen Tokyo Drift på kino, og den var jeg og en kompisgjeng og så. Til stor begeistring fra min side kjørte hovedpersonen "min" bil hele to ganger i filmen, men jeg må innrømme at andre gang var bedre enn første gang. Stakkars bil, kunne gitt den et godt liv hos meg istedenfor.

Med denne filmen friskt i minnet, og som inspirasjonskilde, ble disse små filmsnuttene til.

Film 1, film 2, film 3, film 4.

Og ja, det er lov til å le:)

Legg spesielt merke til en Tokyo Swift i bakgrunnen på den siste filmen:D

 

Til slutt noen tips til de som kjøper slik bil:

>Kjøp to karosserier, ett til øvelseskjøring og kjøring i nærheten av steiner eller ting bilen kan kollidere mot, og ett til utstilling av bilen eller kjøring på store åpne asfaltflater. Ikke legg for mye arbeid i "herjekarosseriet", legg heller din flid i å få utstillingskarosseriet så pent som mulig.

>Kjøp flere sett med dekk/felger enn det ene som følger med! Kjører du mye på grove flater slites dekkene utrolig fort. Alternativer finnes selvfølgelig, er bare å bruke sin egen fantasi! Men kjøp hvertfall to sett: ett til herjing og ett til utstilling.

>Uansett hvilken farge du velger på karosseriet (bortsett fra svart) lakk alltid et lag med svart lakk innerst. Dette hindrer eventuelle lys på bilen i å skinne igjennom lakken. Tro meg, det ser litt teit ut med lys der det ikke skal være lys.

 

PS: beklager bildekvalitet og filmkvalitet, mesteparten av bildene er tatt med mobilkamera, og filmene er tatt med vanlig digitalt kamera.

 

Drift on, folk's:D

 

Les også Fabiz' tutorial!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

@ MoRt1N: vet, jeg stusset også på hva jeg skulle kjøpe. Etter en del tenking fant jeg ut at faktisk ingen jeg kjenner har sånn bil, så da var det bare å kjøpe. Men nå vil jo alle ha sånn bil:D

Kan jo kjøpe andre karosserier etterpå.

 

@ super_truls: Jah, begynner å få teken på det etterhvert! Hadde noen sinnsyke pene åttetall rundt to av de søylene sist jeg var i parkeringshuset og lekte meg...

"The Beast 2" er ikke påbegynt ennå, må få handlet inn karosseri og annet snadder først;) Men kan røpe at den blir rød...

 

@ sp0ky: det første settet mitt kjørte jeg sikkert godt over ti batterier med, men da mest på "silkeglatt" og nylagt asfalt. Dekket i parkeringshuset er ganske grov, så der slites nok dekkene mye raskere.

Hvilke driftedekk bruker du? Sånne med to smale ringer på, eller en feit en? Jeg bruker de med feit ring. Er jo egentlig bare morro det, å måtte handle inn nye dekk til driftebilen sin:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åkii. jeg har bare brukt tamya sine dekk..

De er greie nok synes jeg. men jeg har godt over til plast rør som jeg trer over... 20kr for 2meter

hvordan plastrør da? pvc? det er jo for glatt.. faren til en god kompis er plastsveiser og driver rørtekknik 13. så håper han kan få tak i abs rør at meg:) hehe.

-BMW e30 320 tramp drifter posjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår