Darkstar Skrevet Juli 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2003 Har en ulyd, det vil si dunke/klirre lyd når eg kjører på ujevn vei... både på brostein og annen humpete vei..... Hører det kun når eg kjøre sakte, max 40-50 km/t! Finner ikke ut hvor lyden kommer fra,annet enn at det er foran. Har sjekket alle foringer fremme på bilen, og alt er ok! Noen som har en ide om hva det kan være??? Har tenkt litt på motorfeste eller en demper som er løs inni???? Bilen er en 98 mod Passat 1,8T sedan! Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrisDude Skrevet Juli 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2003 Tviler på det er motorfeste, hvis motorfestene dinne har gått så skal de lekke en slaks olje. Har det noe å si hvilet turtall du har? Hvis du trykker inn clutchen forsvinner lyden da du kan jo også slå av motoren, men husk å ha tenninga på slik at rattlåsen ikke setter seg på..... Du kan teste dette i første omgang. Siter Passat 1.8T variant Bilen min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet Juli 24, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2003 Originally posted by ChrisDude Tviler på det er motorfeste, hvis motorfestene dinne har gått så skal de lekke en slaks olje. Har det noe å si hvilet turtall du har? Hvis du trykker inn clutchen forsvinner lyden da du kan jo også slå av motoren, men husk å ha tenninga på slik at rattlåsen ikke setter seg på..... Du kan teste dette i første omgang. OK! Skal prøve.... Lyden er ihvertfall den samme om eg har inne clutchen eller ikkje det har eg prøvd! Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet Juli 29, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2003 Originally posted by ChrisDude Tviler på det er motorfeste, hvis motorfestene dinne har gått så skal de lekke en slaks olje. Har det noe å si hvilet turtall du har? Hvis du trykker inn clutchen forsvinner lyden da du kan jo også slå av motoren, men husk å ha tenninga på slik at rattlåsen ikke setter seg på..... Du kan teste dette i første omgang. Har prøvd dette og lyden er her enda.... Ser ingen lekkasje heller, så da er det vel ikke motorfeste:rolleyes: Hater å ikke finne ut hvor ulyder kommer ifra.... Noen som har noen forslag/erfaringer!!!!! :rolleyes: Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrisDude Skrevet Juli 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2003 har du sjekka stabstag armene da? Disse er ikke det letteste å sjekke. Enkleste måte er å skru av den ene siden. Disse kan lage en slags knirke/knisselyd Siter Passat 1.8T variant Bilen min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet Juli 29, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2003 Originally posted by ChrisDude har du sjekka stabstag armene da? Disse er ikke det letteste å sjekke. Enkleste måte er å skru av den ene siden. Disse kan lage en slags knirke/knisselyd OK, får prøve det! Men lyden er mer en dunke/klirre lyd! Som om eksosanlegget ligger å slår i bunnen på bilen! Men det gjør det ikke.... Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mythos Skrevet August 21, 2003 Rapporter Share Skrevet August 21, 2003 Disse ulydene er en vanlg feil på Passat/Audi og skyldes som regel at gummiforingene i noen av stagene i hjulopphenget foran blir slitt. Siter Mythos Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet August 21, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 21, 2003 Originally posted by Mythos Disse ulydene er en vanlg feil på Passat/Audi og skyldes som regel at gummiforingene i noen av stagene i hjulopphenget foran blir slitt. Har sjekket alle foringene og ingen av de er slitte/ødelagte. Dette er gjort av en mekanikker! Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Macgyver Skrevet August 29, 2003 Rapporter Share Skrevet August 29, 2003 På min passelat så ligger det over katalysatoren et varme deksel, dette hadde løsnet litt, så det klirrer og dirrer på disse herlige veiene i bergen by,, teitet opp litt skruer. Og vips helt knall... Siter Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod Skoda Octavia RS tfsi 2006mod :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet September 29, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2003 Problemet er løst, det var bærarmen nede på venstre side som var defekt, fikk dekket det på garantien. Utvidet garanti, 5 år eller 100 000 km! Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg