940T Skrevet Juli 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2006 Kan ikke bli annet enn imponert over Raymond Johansen sin 240.. Skikkeli sleeper. 7,9 sek er jo bra det med en bil som brukes daglig. Det gjør ikke mange av amcar som kjører i bad boys klassen.. Naila: vet du ikke at du skal ikke lære far din å pule. Siter ´94 945: B230FT SOLGT ´95 850 : B5252S- SOLGT ´86 240 : B230A- SOLGT ´83 240 : B230A- SOLGT :( gobilen ´85 360 : B200K- SOLGT (SPIKER) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet Juli 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2006 Har aldri sagt at 7,9 sek var ei dårlig tid, har bare hele tiden ment at den kunne vært bedre. Ei heller har jeg sagt at jeg ikke er imponert, er riktig nok voldsomt imponert, gjerne derfor jeg har giddet å bruke en god del tid på å lage tråd om bilen og lagt ut alle bildene. Prøver ikke å belære noen som helst, bare ytrer min mening og spør siden jeg selv mener den kunne gjort det bedre. SHS gutta jobber jo med tuning av bil, for all del de kan mye mer enn meg. Dessuten liker jeg ikke amcar, om du tror det. Krutpaket: Vet du ikke at den beste måten å redde et ansikt på, er å holde den nederste delen lukket? Sporte aldri om hverken din respons eller ditt synspunkt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2006 Kan ikke skryte på meg at jeg fikk med meg hele drag racet, da jeg kom litt sent og måtte dra litt før slutten. Men det jeg mener er at med enkle grep kunne 240en ha kjørt mye raskere om den bare fikk mere feste i starten.Er ikke ute etter å kritisere eller angripe bilen, men ville jo bare at alle skulle se hvor værst en skikkelig 240 egentlig går, fordeom den gjor veldig bra tider, kunne de vært enda bedre!:) hehe, det er ikke alle som gidder.. det er jo tross alt en gatebil, som han tok med på bane.. morro for han og morro for de som så på.. synest det blir litt teit om man skal forvente at alle skal bygge bilene sine for dragrace, bare fordi de har trimmet motor, byttet motor eller har terninger i vinduet. ikke ment som kritikk mot deg altså, men jeg bare skjønner han bileierens synspunkt også. (ja, jeg skjønner du bare vil se hva den har potensiale for). Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet Juli 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2006 Spesiell frontfanger på den svarte 240'n. Kledde den bra. Type? Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet Juli 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2006 Var no plast greier, lakka svart... usikker. Var det som lå under huven jeg titta på:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vector Skrevet Juli 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2006 trur det er gammel typen 850 underdel vis jeg ikke tar feil Siter Volvo 850 1996 R-optik Ex-Volvo 740 Gl 1986 Bakhjulstrekk er som å sette hesten bak vognen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet Juli 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2006 Rart at han brukte denne underdelen, med tanke på at ALT anet var orginalt utseendmessig:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet Juli 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2006 hehe, det er ikke alle som gidder.. det er jo tross alt en gatebil, som han tok med på bane.. morro for han og morro for de som så på.. synest det blir litt teit om man skal forvente at alle skal bygge bilene sine for dragrace, bare fordi de har trimmet motor, byttet motor eller har terninger i vinduet. ikke ment som kritikk mot deg altså, men jeg bare skjønner han bileierens synspunkt også. (ja, jeg skjønner du bare vil se hva den har potensiale for). Han tok riktig nok ikke bilen med på bane, men på stripa, type flystripe. Har aldri sagt at det ikke var en 110% gate rigget 240? Forventa heller ikke at han skulle ha bygget bilen for dragrace only, da ville vel ting som kortere momentstag, bløtere dempere etc vært peanuts? En ordentlig drag 240 ser ikke ut, med dette mener jeg gigantiske ballong dekk som hver er en meter brei og et helt annet bakstell. Jeg har heller ikke forventet av alle med trimmet motor, byttet motor eller de som har terninger i vinduet skal bygge bilene sine for dragrace. Hvor tar du det fra? Jeg skjønner utmerket godt bileier og bygger (Raymond og Håvard) sitt synspunkt, deler også syn med dem. MEN jeg luftet bare min kuriositet og tankengang anngående de små enkle grep som kunne utføres for å få vist folk hvor sinnsyk den 240en egentlig er. Jeg ble seff mektig imponert, men flere av tilskuerne trakk på skuldra og snakka varmt om cossiene istedenfor 240en(til tross for 240ens bra slutt-tid), jeg visste at i utgangspunktet tar 240en dem både i aks og sluttfart. Er jo ikke store jobben å skifte momenstag, samt bakdempere på en 240 vell? Var bla det jeg foreslo som "mods" for å gjøre at en grasalt vill bil, kommer enda mere til sin rett!:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2006 Han tok riktig nok ikke bilen med på bane, men på stripa, type flystripe.Har aldri sagt at det ikke var en 110% gate rigget 240? Forventa heller ikke at han skulle ha bygget bilen for dragrace only, da ville vel ting som kortere momentstag, bløtere dempere etc vært peanuts? En ordentlig drag 240 ser ikke ut, med dette mener jeg gigantiske ballong dekk som hver er en meter brei og et helt annet bakstell. Jeg har heller ikke forventet av alle med trimmet motor, byttet motor eller de som har terninger i vinduet skal bygge bilene sine for dragrace. Hvor tar du det fra? Jeg skjønner utmerket godt bileier og bygger (Raymond og Håvard) sitt synspunkt, deler også syn med dem. MEN jeg luftet bare min kuriositet og tankengang anngående de små enkle grep som kunne utføres for å få vist folk hvor sinnsyk den 240en egentlig er. Jeg ble seff mektig imponert, men flere av tilskuerne trakk på skuldra og snakka varmt om cossiene istedenfor 240en(til tross for 240ens bra slutt-tid), jeg visste at i utgangspunktet tar 240en dem både i aks og sluttfart. Er jo ikke store jobben å skifte momenstag, samt bakdempere på en 240 vell? Var bla det jeg foreslo som "mods" for å gjøre at en grasalt vill bil, kommer enda mere til sin rett!:-) Oppsett for stripen, som du sier, er ikke noe bra for gate. Det vil være oljedempere, ikke megastive fjærer, høyprofil, o.l. Det vil mao. være en sånn bil som du her sier du ikke liker :P Ja, man kan skru av/på felger, av/på stag, fjærer, dempere. Men det krever jo fort 2 timer mekk før et treff, noe som noen gidder og andre ikke. Videre, koster jo de skikkelige dragracehjulene litt mer en Eikerfelger :P jeg for mi ndel synest det er litt fett med en meter breie bakdekk.. men nok ikke så digg på gate! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet Juli 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2006 jeg for mi ndel synest det er litt fett med en meter breie bakdekk.. men nok ikke så digg på gate! Tviler... :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.