M3turbo Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Driver med ett evighetsprosjekt, E30 M3 S14turbo Hva tror folket om å bredde M3'n som vist på vedlagte bilder?? Er selv giret på breddingen men litt skeptisk på baksjermene, men synest at framskjermene og helheten vil bli veldig tøff! Naturligvis sammen med 12x19"bak og 9,5x19" forran, bildene ser jalla ut, bare prototype og myye bedre i virkligheten. Alle som har sett prototypen på bredding er meget positive, hva tror dere?? (ikke noe for orginal politi!!!) Bildene: http://www.skjaak.net/cpg148/displayimage.php?album=18&pos=1'>http://www.skjaak.net/cpg148/displayimage.php?album=18&pos=1 http://www.skjaak.net/cpg148/displayimage.php?album=18&pos=7'>http://www.skjaak.net/cpg148/displayimage.php?album=18&pos=7 Hele prosjektet her: http://www.skjaak.net Inspirasjon er henter fra div GraA & DTM biler som f.eks: http://www.skjaak.net/divm3/show_image.jpg Naturligvis blir det rettstilt S14 turbomotor som skal få svi!!! Med Innovative T60-1, PO råder, Je stempel,alu svinghjul, treplata Tilton clutch osv..... Motor flyttes ca 10cm bakover= 50/50vektfordeling, egen bakfanger i M3 stil men med vindtunel, fulljusterbart hjuloppheng med uni-bals(også chamber, caster & toe bak), bur og alt annet som hører med.... Håper og tror at M3'n skal bli noe for seg selv, selv om den bare får mellom 450 og 550hk, som jeg mener er passende for en så liten bakhjulstrekk. 1000++ som alle andre jager etter blir litt over kanten i en slik bil, særlig siden bilen blir fremtung med de store sekserne. Man kan få max blårøyk og show med "bare" 450-550 også ... M3'n har de fleste av dere sett før, diamantsort, med M5 sekser og gule lykter. Sist jeg kjørte på Gatebil var vel Juli 2004? Sidene omhandler også en Audi 90q typ 85 som er meget morsom... Siter http://www.skjaak.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 spennende :) plukka ut m5 sekser til fordel for m3 s14? litt uvanlig men jeg digger det ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nitrotox Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Er m5 motoren til salgs ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3turbo Skrevet Juni 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 M5 motoren er forlengst solgt. Firern skal jo trossalt få pustehjelp:) Og den er bare 2,15liter, bombesikker go gammal M10 blokk preppa av VS Motor -resten av delene er hentet fra S14 motoren eller spesialdeler. Siter http://www.skjaak.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nitrotox Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Ok.. Stå på!! Blir nokk jævli bra! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3turbo Skrevet Juni 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Her er en liste over alt jeg har gjort så langt: -Egenkonstruert forsterket bakstilling med Uni-balls, chamber, caster & toe kan justeres. -Egenkonstruert høydejusterbart hjuloppheng, 60mm H&R race fjærer(beregnet i sammarbeid med Ground Control), Bilstein dempere. -Egenkonstruert demonterbar frontkasett, ofginale innfestinger for lykter og panser er flyttet over. -5serie diff chimset til ca75% sperre. -345mm bremseskiver framme med 4pot Wilwood calipper. -Uni-Balls på servostag. -Motor rettstilles og flyttes ca 10cm bakover. -E34 M5 radiator. -6punkt skrubur. -Bremsekraftforsterker fjernet. -Asfaltmatter fjernet. -OMP og sabelt glassfiber bøttestoler. -Sparco treeiket semsket ratt med snap off. -Sparco 3" 4pkt. belter. -Evo 2 leppe. -Hartge fjærbeinsstag. Liste over ting som skal gjøres: -e36m3 eller Mcoupe skiver bak med 4pot Wilwood calipper. -Fuelcell. -Vindtunel under bilen, med egen bakfanger. -Eksos ut på siden, pga vindtulelen. -Lage glassfiber bakluke, panser og sjermer forran. -Bredde karoseriet. -Lage gulv og div annet interiør i glassfiber -Lage bærearmer forran med Uni-bals. -All tectyl skal fjernes og bilen skal lakkeres under. -Sote ruter- -Lage krengningshemmere med kniver, 30mm forran og 35mm bak. -600x300x75mm Intercooler 3" inn og ut. -Hellakkering. -11-12x19" & 9x19" Show felger + 10x18" & 8,5x18" BBS RC + 8,5x17" BBS RC Motor specs så langt: -M10 blokk 2150cc, resten av motordelene brukes fra M3 S14 motoren . -Smidd veiv, balansert. -Lettet svinghjul(svinghjul og clutch totalt 11kg). -3platet Tilton Clutch, denne takler ca 1200nm. -PO H-profil råder. -JE race stempel(kompresjon skal være 8,5). -Cometic trelags stål toppakning. -Orginal M3 S14topp 16 ventiler. -Innovative Street Heat T60-1 turbo, 4"inn 2,5 ut. -Innovative Pro-Gate 42mm wastegate. -Maskinering av blokk, veiv, svinghjul m.m. utført av VS Motor. -Begynt design av innsug, går over til ett stort gasspjeld. Ting som skal gjøres med motoren: -Motorfester blir av stål til travers og ramme. Riste riste,bråke bråke:( -Datasprut med direct fire. -Underspyling av stemel. -Konstruere puls-splitt grenrør. -4" Downpipe. -Konstruere egen bunnpanne. -Bygge om en evo oljepumpe. -Ny oljekjøler. -800cc dyser. -To store bensinpumper. Mer informasjon og bilder på: http://www.skjaak.net Siter http://www.skjaak.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 :cool: Lekkert, berre lekkert Siter Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.