Gå til innhold

Focal + Phoenix Gold? Forslag?

Ranger emnet

brownstone

Anbefalte innlegg

Har lyst å forbedre anlegget i bilen, står en Boss C600 forsterker og noen ukjente 6x9" i bilen nå. Originalt frontsett. Er ute etter et oppsett som spiller sånn passe høyt, og rent. Må ha brukbar bass, skal ikke ha sub med det første men kjøper kanskje senere.

Har tenkt på dette:

Focal 6x9" - http://www.iceaudio.no/index.php?func=vareinfo&vnr=10948&PHPSESSID=9c38f7051ca28c2a1e3022b38d45841f

Focal 6,5" frontsett - http://www.iceaudio.no/index.php?func=vareinfo&vnr=16005&PHPSESSID=9c38f7051ca28c2a1e3022b38d45841f eller http://www.iceaudio.no/index.php?func=vareinfo&vnr=10952&PHPSESSID=9c38f7051ca28c2a1e3022b38d45841f

Phoenix Gold t500.4 forsterker (4x 75W i 4ohm). Hva er en bra bruktpris på denne? Vet om en som selger, men han vil "ha bud". Surt å by for mye, men regner med 3-4 tusenlapper ?

Er dette et bra oppsett? Andre forslag? Prøv å hold det i samme prisklasse, hehe. Focal 6x9"ene kan jeg få for rett under tusenlappen forresten. :)

Edit: Kondensator? Hvilken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første du burde gjøre deg opp en mening om er hvordan du vil gå frem for å oppnå god lyd i bilen! Du velger jo meget gode komponenter her etter min mening, men hvis du leser litt rundt på forumet finner du fort ut hva man synes om 6x9! Lyden i bilen din burde komme forfra! Legg derfor pengene i et godt frontsett. Evt i dette tilfelle kunne du da går for det dyreste frontsettet, og heller ikke ha 6x9! Høyttalere bak vil uansett være mest til glede for evt passasjerer, og selv de vil få lyden bakfra ved bruk av 6x9. Gå heller da for to av det billigste typen frontsett (har det selv og de er dritbra til prisen), og ha sett i alle fire dørene!

Har et slikt V1 sett liggende her som bare ha vært prøvemontert som du kan få til en grei pris! Gi bud på PM om du ønsker settet!

Pheonix forsterkern aner jeg ikek hva er verdt nå, og det kommer jo veldig an på stand osv! Men du kan nok tenke halv pris av ny hvertfall!

Til dette oppsettet vil du nok ikke ha behov for noen kondensator nei!

Mvh

- 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n"

x 98 Mod VW Golf IV (solgt)

Stor takk til Anders Fleischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phoenix Gold t500.4 forsterker (4x 75W i 4ohm). Hva er en bra bruktpris på denne? Vet om en som selger, men han vil "ha bud". Surt å by for mye, men regner med 3-4 tusenlapper ?

Forsøker å selge min for 3900,- [http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=117119], så antakelsen din er relativt riktig.

Om du velger en slik forsterker kan du komme langt, har både kjørt den alene på et tre-veis Boston Pro frontsett (v/aktiv deling av midbass) og alene på et komplett oppsett; nevnte frontsett pluss 2 stk Pro 10.5 subwoofere. Brukte tidligere 2 stk Pro 10.4. Spiller meget bra og har godt med krefter og stabilitet. Har aldri fått den til å klippe,- ørene sier stopp lenge før det.

Mulig du kan oppfatte dette som et "inhabilt" innlegg, men poenget er at om du kjøper eksemplaret av kameraten din, blir du høyst trolig fornøyd !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sendt PM til deg Golf IV Driver.

Så faktisk annonsen din på finn.no Ole Martin. Inhabilt innlegg var det nok ikke, greit å få vite hva folk synes om forsterkeren. :)

6x9" vs 6,5" bak - har tenkt på det også, men tenkte på 6x9" fordi jeg kunne få dem for en ok pris. Plus jeg sitter igjen med to fine ovale hull i hattehylla om jeg fjerner 6x9"ene, hehe. Selv om det kan fikses... men går for sikkert for nytt frontsett og forsterker først, så får jeg se hva det blir til.

Bare kom med flere forslag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sendt PM til deg Golf IV Driver.

Så faktisk annonsen din på finn.no Ole Martin. Inhabilt innlegg var det nok ikke, greit å få vite hva folk synes om forsterkeren. :)

6x9" vs 6,5" bak - har tenkt på det også, men tenkte på 6x9" fordi jeg kunne få dem for en ok pris. Plus jeg sitter igjen med to fine ovale hull i hattehylla om jeg fjerner 6x9"ene, hehe. Selv om det kan fikses... men går for sikkert for nytt frontsett og forsterker først, så får jeg se hva det blir til.

Bare kom med flere forslag!

Hehe... bra du tok det slik.

Er av den typen som mener at kun subwoofere skal være bak,- ~50Hz og oppover skal komme fra dashbord, kickpanel, dør el.lign. Hullene bak kan kanskje brukes ved å forsterke hattehylla og montere to 10" horisontalt (i kasser).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste litt om den Phoenix Gold t500.4 forsterkeren, og det står i manualen at den må ha min. 4AWG (21 mm2 ?) power kabel.. Syns det virka litt ekstremt, menmen, det stemmer vel. Tror kabelen jeg har nå er 7-8AWG (8-10 mm2), så jeg må trekke ny.

http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1107 bra greier?

Og en annen ting, har helt siden jeg kjøpte bilen hatt en varsellampe med motor/lyn lysende. Har ikke problemer med blinkene lys eller lignende, men det begynner å irritere meg, hehe. Sjekka batteriet og det var 12,6V med motoren av, og 14,4V med motoren igang, men den sank til rundt 13,6V etterhvert som jeg skrudde på diverse utstyr. Varmetrådene i bakruta gav størst spenningsfall (rundt 0,4V). Er det batteriet som er gåent? Dynamoen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider