Gå til innhold

Blinklysene - død!

Ranger emnet

Gjest ReVolvolution

Anbefalte innlegg

Gjest ReVolvolution

Hallaos!

Hentet meg en 1983 Volvo 240 GLE for ikke så veldig lenge siden, der eieren har byttet dashbord, men ikke koblet på blinkllysene skikkelig igjen.

Jeg sitter igjen med kortslutning. Har kjøpt nytt rele, men det kortslutter enda slik at sikringen til lysene i tenninga går. Noen som vet hva som kan være feil, eller noen som har koblingsskjema til dette?

Eventuelt noen i bergen som ser på dette for en billig penge?

Bilde av bilen oxo.. Måtte bare ha.. :D

IMAGE_023.jpg

Bernt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallaos!

Hentet meg en 1983 Volvo 240 GLE for ikke så veldig lenge siden, der eieren har byttet dashbord, men ikke koblet på blinkllysene skikkelig igjen.

Jeg sitter igjen med kortslutning. Har kjøpt nytt rele, men det kortslutter enda slik at sikringen til lysene i tenninga går. Noen som vet hva som kan være feil, eller noen som har koblingsskjema til dette?

Eventuelt noen i bergen som ser på dette for en billig penge?

Bilde av bilen oxo.. Måtte bare ha.. :D

IMAGE_023.jpg

Bernt.

hei.. var eg som holt på en god del me de desjbordet... blink lysa fungerte helt fint helt til eg bytta til en annen nødblink bryter... aner ikkje hva feilen kan hvære.. men så aldri no mer på de... bilen ble jo aldri brukt...

har tenkt litt på at de kansje kan være en gjord kabel som ikkje er sjikeli gjoret.. du kan jo ta ut mitkonsolen i dejsen og sjekke litt der kansje sjekke ledinger uti fra relet også...

Volvo 242 Dl 81 mod

Volvo 240 Gle 86 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ReVolvolution

Fant en god del ledninger som ikke var tilkoblet noe som helst.. Skal fikse litt på dette i morgen. Hvis ikkje leverer eg gjerne fra meg bilen til en som vil tjene seg litt peng her, på å fikse noen lys....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en god del ledninger som ikke var tilkoblet noe som helst.. Skal fikse litt på dette i morgen. Hvis ikkje leverer eg gjerne fra meg bilen til en som vil tjene seg litt peng her, på å fikse noen lys....

på høgre siden av mit konolet er der 3-4 ledinger som ikkje er koblet diss er til air condision bryteren.. men må nesten vite hordan i skal kobles siden di er klipte.. tor ikkje de er noe flere ledinger der som ikkje er koblet til.. du kan jo å sjekke om biln lysa er sjikkel,

tilkoblet fremme ved ovedlyktene siden han forge eiern har vært litt hobby eletriker dro jeg sikkert ut fler hundre meter med unødvendig leding. å kanse på baklysa.. der ej jo de enkelt for en kabel sko å ramle av. å ligge i jord.

Volvo 242 Dl 81 mod

Volvo 240 Gle 86 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ReVolvolution

Ok. Skal gå over å titte i morgen.. Ser det har vært hobbyelektronikk på det meste.. Hehe.. Men du snakket om bryteren til nødblinkene, fungerer den?

på høgre siden av mit konolet er der 3-4 ledinger som ikkje er koblet diss er til air condision bryteren.. men må nesten vite hordan i skal kobles siden di er klipte.. tor ikkje de er noe flere ledinger der som ikkje er koblet til.. du kan jo å sjekke om biln lysa er sjikkel,

tilkoblet fremme ved ovedlyktene siden han forge eiern har vært litt hobby eletriker dro jeg sikkert ut fler hundre meter med unødvendig leding. å kanse på baklysa.. der ej jo de enkelt for en kabel sko å ramle av. å ligge i jord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Skal gå over å titte i morgen.. Ser det har vært hobbyelektronikk på det meste.. Hehe.. Men du snakket om bryteren til nødblinkene, fungerer den?

vi hadde 2 stk brytere.. den ene fungerte fint.. so byttet vi mitkonsol å da komm den forferdlige lyden åv relet nor du skrudde på nødblinken.. er ikkje så mye hobbyelektronik der nå som de var.. men alt fungerer vertfal nå bortset fra blinklysa.. bryterne til elvindu var jo i mitkonsolen før... var så mange ledinger der at vi så vitt fikk den på plass i gjen... alle ledinger til sentral låsen var bare klipt.. koblet di i hop i gjen å den fungerte helt fint.. tor han som har hatt bilen før ikkje har hat peiling på hva han har gjort..

Volvo 242 Dl 81 mod

Volvo 240 Gle 86 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider