v740b230f Skrevet Mai 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2006 Nye M47girkassen er som en drøm. utmerket clutchfølelse og girkassen girer som om den skulle vert ny :D og ingen ulyder fra drivverk lenger. så det var jo verdt alt strevet.. ;) Hei! Er det denne bilen du har 265hk i eller? reagerte litt når jeg så du brukte m47 kasse... (1989 Volvo 240 Turbo 265hk :D) Siter ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ -vw polo:S -200sx S13, E85 edition 320 RWD;) X Volvo 740 GL, 88mod. *godbilen* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mai 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2006 Hei! Er det denne bilen du har 265hk i eller? reagerte litt når jeg så du brukte m47 kasse... (1989 Volvo 240 Turbo 265hk :D) dumpa tenningschippen og turbotrykket... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet Mai 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2006 Tar ofte lengere tid enn man planlegger. Går mye tid til å finne deler/verktøy, samt de uforutsette problemene som dukker opp. Brukte en god kveld på å skifte kasse på min. Men måtte da også frese opp flensen mellom girkasse og mellomaksling, skifte clutchus, olje, sveise blinding til speedo uttaket på kassa etc.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mai 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2006 hadde heldigvis girkasse og alt fra samme årsmodell som bilen så det meste var greit.. er vel hardykobling det heter den gummidingsen i enden av mellomakslingen. fine greier fjerner rykk og napp og så er det et kryss mindre på mellomakslingen :D Edit: skal legge ut bilder av lamellen, trykkplata og mellomakslingen min.. ikke et vakkert syn ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet Mai 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2006 Brukte 3 timer på en volvo 740, med løftebukk og sånn spesialgreie for å løfte motordeler på. Hadde da aldrig vært borti noe som heter clutch og girkasse før. Gikk kjempebra!!:cool: Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mai 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2006 har ikke byttet clutch eller girkasse før da.. men kappa av inngående aksling på en M47 som jeg brukte til å sentrere clutch'en så da var det ikke noe problem. Det aller største problemet var nok at jeg hadde fri påfølgende dag så hadde ikke noe tidspress ;) skulle gjort det på et par timer igjen i effektiv arbeidstid med løftebukk.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mai 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2006 link til div. bilder.. http://www.turbointercooler.net/gallery/index.asp?c=29&g=37 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mai 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2006 Hva vil man egentlig fram til med denne tråden? Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet Mai 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2006 Diskutere girkasse bytte og ulike erfaringer/problemer som man kan støte på. Hva vil du egentlig fram til? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet Mai 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2006 aremme : M46 klommpen er høveli tong sak :) bør være 2 om man ikke har litt Power :) Snakker da av erfaring :) men fikk det til alene såvitt..har da "grav" i garagen :) Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg