Gå til innhold

Fronthøyttalere til BMW 520 (1999 og nyere)

Ranger emnet

TheBirg

Anbefalte innlegg

Gir meg selv en velkomst til forumet ! Hurra !!! :driving

Trenger nye fronthøyttalere, og lurer på hvilken størrelse jeg eventuellt kan ta meg ut hva størrelse angår (tenker på å bytte ut de orginale)

Hvilken "tomme" passer i orginalhull ?

Er snakk om midbass og diskant (Det blir separate mellomtoner og diskanter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir meg selv en velkomst til forumet ! Hurra !!! :driving

Trenger nye fronthøyttalere, og lurer på hvilken størrelse jeg eventuellt kan ta meg ut hva størrelse angår (tenker på å bytte ut de orginale)

Hvilken "tomme" passer i orginalhull ?

Er snakk om midbass og diskant (Det blir separate mellomtoner og diskanter)

I fremdørene på e39 er det 5 1/4" eller som noen sier 13cm. Men de kan ikke være veldig dype.

Jeg har på lager et komposett fra Magnat, som jeg har montert i e39. Dette er en utgående modell, som er på tilbud. før 2190.- nå 1490.- Jeg bor på skedsmo, så hvis du vil kan jeg ta det med hjem, så slipper du å kjøre inn til Oslo også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar (har lagt hjemmesiden i favoritter.)

Kommer eventuellt innom for en lytting først, om du har demo på de....

Men må spørre, finnes det GODE høyttalere som passer i samme bilen med "innebygd" diskant, eller må man kjøre komponent for å få virkelig godlyd ?

Påstår at jeg er litt kresen på lyden, skal tåle litt volum, ikke ekstremt, spille klart og rent med god dynamikk i mellomtonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar (har lagt hjemmesiden i favoritter.)

Kommer eventuellt innom for en lytting først, om du har demo på de....

Men må spørre, finnes det GODE høyttalere som passer i samme bilen med "innebygd" diskant, eller må man kjøre komponent for å få virkelig godlyd ?

Påstår at jeg er litt kresen på lyden, skal tåle litt volum, ikke ekstremt, spille klart og rent med god dynamikk i mellomtonen.

Tror dette kommer veldig an på hva du liker. Hovedoppfatningen blant entusiaster er nok at man burde dele diskant og mellomtone, for å kunne heve lydbildet og tilpasse det litt selv. Andre igjen mener det er riktig at all lys skal komme fra ett sted.

Jeg støtter det første argumentet, og har selv to komposett i min bil - altså i samtlige dører. I tillegg til sub bak da.. Dette er et oppsett som jeg har fått mye skryt for, da klarheten i lyden kommer god frem i ørehøyde gjennom diskantene, og trøkket oppleves bra nede ved føttene ved mellomtonene - samtidig som de gir god flyt i lydbildet. Dette ble en veldig personlig oppfatning, men den passer godt til MIN mening :)

Tror du blir veldig fornøyd uansett - for det er virkelig STOR forskjell på ordentlige høyttalere og den dritten som følger med orginalt.

Mvh

- 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n"

x 98 Mod VW Golf IV (solgt)

Stor takk til Anders Fleischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider