Gå til innhold

Lakk til plastmodelbiler / Lakkering

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hei har spilt meg bilerfra http://www.hlj.com, men ikke noe lakk.

Dermed har jeg noen spm til dere, siden det er en stund siden sist jeg drev med dette. ( Egentlig tåpelig å begynne på nytt nå i sommer, men men)

- Hvor kjøper dere lakk? Leste en som brukte DUPLO spraylakk?

- Hvordan er det å legge klar lakk over eventuele klistremerker, som beskytelse?

- Hva skal man se etter på lakken? slik at det ikke koker i plasten, bruke grunning for plast først kanskje?

- Noen som har prøvd seg med AirBrush / Motivlakkering?

på forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.jeg kjøper all tamiya lakken fra hlj,da den koster 1:3 av hva den koster i norge.

bruker også duplicolor,men prøve spray på noen plastdeler,da ikke all plast tåler billakk(plasten smelter)jeg bruker enten tamiya grunning,eller biltema grunning.

2.jeg legger alltid klarlakk over dekalene,men du må prøve på noen dekaler først,da ikke alle dekaler tåler div klarlakk typer.

3.jeg bruker både spraylakk,og airbrush,har den dyreste sprøyta på biltema,den er mere en bra nok

Hei har spilt meg bilerfra http://www.hlj.com, men ikke noe lakk.

Dermed har jeg noen spm til dere, siden det er en stund siden sist jeg drev med dette. ( Egentlig tåpelig å begynne på nytt nå i sommer, men men)

- Hvor kjøper dere lakk? Leste en som brukte DUPLO spraylakk?

- Hvordan er det å legge klar lakk over eventuele klistremerker, som beskytelse?

- Hva skal man se etter på lakken? slik at det ikke koker i plasten, bruke grunning for plast først kanskje?

- Noen som har prøvd seg med AirBrush / Motivlakkering?

på forhånd takk :)

98 vw golf 4 gti

Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider