Gå til innhold

Resultater fra helgens be 4 you happenings

Ranger emnet


OleC

Anbefalte innlegg

Litt offtopic men:

Ser ut som om det er et par merkelige løsninger under panseret på bilen til Polly. Et ideelt plenumkammer sies å bør ha et volum på 50-70% av motorvolum. Den klompen over motoren er jo mindre enn hva jeg har på 1.8 literen min.

Luftfiltrene ser ikke ut som hyllevare heller :)

 

Noen som har mere info om dette bygget, evt er eieren her på forumet ?

Flere bilder av bilen/motorrommet ?

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelige løsninger, jeg vet ikke jeg..?

 

Det er ganske vanlig å bygge med turboene i forkant av motorene, men det gir veldig mye varme under panseret med første lange grenrør fremover og så eksos tilbake samme vei - berdre da med korte manifolder og racing pedalstall slik at bremseservoen ikke bli i veien (eller kokt.) Filterne er K&N filter som passer til "neseborene" i panseret og bygger opp et visst trykk i høy fart.

 

0201phr_vette_02.jpg

 

Synes det ser ut som de fleste som bygger dobbelturbo på Chevy V8 motorene kjører med throttlebody løsninger som dette, slik at de kan bruke en manifold som er tilgjengelig på markedet. Tror faktisk ikke jeg har sett så mange gjøre det på en annen måte, om vi ser bort fra SB TPI motorene eller Accel intakene, som vel fungerer best på sugemotorer.

 

Alternativet blir vel kanskje å gjøre alt selv..:

 

02PHRS1_024Moran23_z.jpg

Espen

evo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte det arildh, ta en prat med Polly en gang så forklarer han sikkert presist hvorfor det er sånn.

 

Jeg blir av og til tatt for å være ureflektert fan av Polly, men det er vanskelig å ikke bli imponert av den bilen. Brukte litt tid på å se på løsningene når jeg skrev om den for Amcar, og synes det er et veldig fint bygge men alle må gjøre kompromisser så noe kan alltid bli bedre.

Espen

evo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DYNOMETER RESULTS

RPM Power (hp) Torque (lb-ft) Boost (psi)

5,500 1,168 1,115 24

6,000 1,364 1,194 24

6,500 1,554 1,256 24

7,000 1,731 1,299 24

7,500 1,926 1,349 25

8,000 2,002 1,313 25

8,500 2,083 1,287 25

9,000 2,139 1,248 25

9,500 2,105 1,164 25

 

sjekk denne tabellen a... dette er jo bare syyykt

VW 1200 -63 VW Polo -01 VW Golf -75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår