Viking_Mo Skrevet April 23, 2006 Rapporter Share Skrevet April 23, 2006 Mister motorkraft på en Passat tdi 98 mod 110 hk av og til etter at jeg har dratt bilen ut på 4500 - 5000 omdr. Feks: Jeg kjører bilen i 2'gir og gir bilen 5000 omdr. og girer over til 3'gir så mister jeg all kraft og turboen høres ikke, nesten som jeg skulle tro turboen stopper. Men når bilen startes på nytt så funker alt som normalt igjen... Noen som kan gi meg en diagnose på passelaten ? Siter Viking_Mo for http://www.latskap.net & Støytn Drifters. Privat : 96 Volvo 850 T5 Jobb : 08 Volvo XC 70 Taxi ver. Garasjen: 91 Volvo 245 230FT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten_turbo Skrevet April 23, 2006 Rapporter Share Skrevet April 23, 2006 Vet ikke om man kan få fuelcut på dieselmotorer jeg, men hvertfall, på biler med bensin-turbo så er det sånn at hvis du får en fuel cut, altså at motoren ikke klarer å levere nok bensin i forhold til luftmassen, så kutter bilen bensintilførselen også går ECU i nødprogram. Da kan man ikke lade noe særlig med trykk, gjerne ikke mer enn 0,1-0,2 bar. Da kjennes det ut som om "all motorkraft" er borte. Håper det hjalp Glemte å si at ECU resettes når du skrur av motoren og skrur den på igjen, og da kjører den på vanlig programmering Siter 1997 Audi A3 1,6 1986 Audi 200 Turbo Quattro-x- 1989 Ford sierra Dohc-x- 1988 Nissan Sunny 1,3-x- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ju-Dazz Skrevet April 23, 2006 Rapporter Share Skrevet April 23, 2006 Jeg leste om dette tidligere i dag, har samme problemet med passaten til farsjan.. fant ut at det er problemer med luftmengdemåleren som har skylden. http://www.trimchip.com/test/tekniske%20artikler/LMM.shtml "Andre symptomer på feil ved luftmassemåler -Bilen din begynner ved gitte anledninger å gå svært dårlig, oftest ved en kombinasjon av stigning og høyere turtall. Situasjonen oppleves omtrent som om turboen har koblet ut (og det har den faktisk også!). -Ved å stoppe motoren - vente ca 10 sekunder - og deretter starte den igjen, er motorkraften tilbake igjen. -Dette er også oftest sammenfallende med defekt luftmassemåler, men kan også ha sammenheng med andre driftsforstyrrelser. " Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking_Mo Skrevet April 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2006 Tusen takk for hjelpen :) nå gjenstår det bare å bytte luftmengdemåler, har hatt det i tankene men trengte bare litt ekstra støtte på det :) Siter Viking_Mo for http://www.latskap.net & Støytn Drifters. Privat : 96 Volvo 850 T5 Jobb : 08 Volvo XC 70 Taxi ver. Garasjen: 91 Volvo 245 230FT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.