Gå til innhold

Audi 80 GTE quattro, med 16vT deler selges.

Ranger emnet

Pilsen

Anbefalte innlegg

Heisann..

Legger ut prosjektet mitt for salg da jeg trenger bil snart og rett og slett ser at jeg vil få vanskeligheter med å gjøre denne ferdig..

Bilen er en audi 80 GTE quattro, bilen har komplett audi 90 utrustning, det vil si fram fanger, bakfanger, kanalskjørt, lykter og grill.

Det følger også med grill/lyktelist og en styling leppe som sitter montert under fangeren framme.

Intriøret i bilen er baksete fra coupe, dør trekk i fra audi 90 og fremstoler type sorte cobra stoler. det sitter også et spotsratt i bilen. På bilen står det montert noen helt greie 15" hjul, med ganske slitte dekk.

En golf 1 GTI 8v motor er montert i bilen(denne er nesten identisk med orginalmotore) men det gjenstår å koble opp innspruten og koble en del ledninger i ledningsnettet. Det er monert ny clutch og nytt utløserlager på bilen. speedometeret i bilen viser ca 377 tusen, mens motor ikke har gått lenger enn 45-60tusen.

For å gjøre denne bilen enda morsomere hadde jeg begynt på et turbo prosjekt, det vil si at i tilleg til den motoren som står i bilen nå følger det med nesten alt du trenger for å bygge deg 16vT og putte den i GTE'en.

Det som grovt sett mangler på den motoren er en brukanes 16v topp, pakkniger og lager..

Det følger med 16v blokk, maskinerte 16v råder og stempel som gir ca 9:1 i komp, custom insug og fuelrail, KKK k24 turbo, modifisert s2/s4 manifoil, 320cc/m dyser, 3,5 bars bensin trykksregulator fra porsche, digifant sprut(mangler noen følere), med hjerne og SNS turbochip, s2 wastegate, og en pågeynt dowpipe. det følger også med noen silikonslanger og en ganske diger intercooler. Det kan også følge med en nesten komplett g60 motor i deler.

Bilen i seg selv er i passe bra stand, det er litt forskjelligfarge på noen av listene, det er en del riper og sig i lakken. men den fremstår som en bra bil ville jeg si. Bilen må EU godkjennes før den blir tatt i bruk, og skilter må bestilles. ingen heftelser på bilen.

Legger ved noen bilder og en link til prosjektråden min, håper noen av dere finner dette intr. og tar kontakt.. Selges til rette prisen.Hvis det er noe du lurer på eller rett og slett bare har lyst til å høre mer om bilen, eventuelt legge inn et bud så gjør det her eller på PM.

Med vennelig hilsen

Kim Andre Nilsen.

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=45861&page=2

160406014.JPG

170306001.jpg

170306002.jpg

160406003.JPG

160406004.JPG

160406008.JPG

160406013.JPG

010306001.JPG

220306006.jpg