9062622i Skrevet April 6, 2006 Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 hei folkens lurte på en ting, ca hvor mye skal en 2.2i bruke på mila? har på følelsen av at lambda-sonden må byttes, nemlig.. tror ikke den har vært bytta på minst 100k km. anger2 ellers tips på hva jeg bør sjekke\bytte? bilen har ruslet 250k snart, og jeg kjøpte den brukt, uten servicehefte :tannløs jeg har nettopp hatt litt problemer med den, viste seg at kontakten til luftmengdemåleren hadde irret ned, så jeg brukte usannsynlige mengder bensin.. like før Staten Forurensingstilsyn banka på. :oohh andre ting jeg lurte på; vifta funker bare på 3. og 4. 'gir', i 1. og 2. hakket skjer det ingenting. er litt irriterende å måtte ha den på nesten full guffe hele tiden ja.. og til slutt: sentrallåsen konka her om dagen. jeg måtte nappe ut sikringa, det høres nesten ut som et relè som ikke slår inn, men sentrallåsen styres vel ikke av et relè? tips? triks? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
9062622i Skrevet April 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 glemte å legge til at det er en sedan, med 4wd.. skal forresten legge meg under den, evnt få noen andre til å gjøre det, om ikke så lenge. noe jeg burde prøve å legge spesielt merke til? simringer o.l.? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor O'Connor Skrevet April 7, 2006 Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 når d gjelder gira på varmeanlegge ditt :peace: så er det en motstand som ligger på et motstandsbrett i vifta som har gått til faenes. skjedde akkurat d samme hos meg. du må skifte hele brette hvis du vil ha 1. og 2. gir operativt igjen. koster nytt 700,- jeg var på hugger'n å skulle ha der, men bare ødelagte motstander der å, men du kan jo være heldigere Siter nå: mazda 626 2,0i 16v DOCH 1988 modell (148 HK) før: golf 3 1,4i 1994modell (60 HK) en vis mann sa en gang til en bileier med liten motor: "if you can't race it, style it " Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
9062622i Skrevet April 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 ja, hvor finner man den da? må jeg av med halve dashen? åssen gjorde du det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor O'Connor Skrevet April 7, 2006 Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 motstandsbrette ligger på passasjersiden fremme. tar du av det svarte dekselet som henger under hanskeromme, finner du selve vifta.... brette ligger på undersiden av vifta.... helt inn ved torpedoveggen... er drit dårli til å forklare, men d burde vertfall gi deg en liten pekepinn Siter nå: mazda 626 2,0i 16v DOCH 1988 modell (148 HK) før: golf 3 1,4i 1994modell (60 HK) en vis mann sa en gang til en bileier med liten motor: "if you can't race it, style it " Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
9062622i Skrevet April 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 :hvaskjera ingen som har flere innspill? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crafter Skrevet April 13, 2006 Rapporter Share Skrevet April 13, 2006 Når det gjelder forbruk så bruker min 2.2i 4wd rundt 1 liter på mila, vil tro det er ganske normalt for en 4wd. Vet ikke helt hva du bør sjekke, men rust bør man vel sjekke på alle biler. Sjekk også at den ikke lekker olje noen plasser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chimmy Skrevet April 18, 2006 Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 På min '86 sitter det et rele til sentrallåsen på passasjersiden, bak et deksel mellom døra og torpedoveggen. Har selv hatt problemer med sentrallåsen, men for min del hjalp det ikke å bytte releet.. Byttet ut alt som hadde noe med sentrallåsen å gjøre i døra på førersiden og da funket det. Regner med det var dårlig kontakt et eller annet sted som var problemet her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
9062622i Skrevet April 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 hva bytta du med da? originale deler, eller brukte eller mekonomen-deler? får man kjøpt slikt mer? jeg tror også at det er noe ved førerdøra som er slitt\dårlig kontakt, og at det er her problemet ligger.. utrolig irriterende når jeg er så sløv til å sjekke at alle dørene er låst.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chimmy Skrevet April 19, 2006 Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 Jeg brukte deler fra en delebil jeg hadde. Du kan sikkert finne deler hos en bilopphøgger. Evt så kan du jo sjekke kontaktene og ledningene i døra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg