Sharp Skrevet April 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 Jeg hadde en -94 V8 hos NAF i dag. Et par ting jeg lurte på: Han fant ulyd på 1.gear. Er det et kjent problem? COen ble målt til ca 1 % på tomgang, det dobbelte av hva som er lov. Katalysatoren er på plass, så hva kan årsaken være? Noen sier det kan være lambda-sonden, er det enkelt å sjekke? Hvis det er tennings- eller insprøytningssystemet blir det vel fort dyrt å feilsøke på det. Og han syns clutch-pedalen var tung, noe han mente skyldes slitte lameller. Stemmer dette, eller er den litt tung original? Siter 1996 850 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J.Andreassen Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 6trinns kasse? da er litt rasling ikke uvanlig på 1.ste gir, kjent sak på 1.ste generasjons 6trinns kasser, ikke noe farlig igrunn, ikke noe som ryker helt dette, ikke akkurat slik at man ligger og cruiser så mye i 1.ste gir... Co kan godt skyldes lambda, prøv VAG-com. Clutchpedalen kan skyldes slitne lammeller/trykkplate, dette merker du om du kicker clutchen på 2 lr 3dje gir med fullt pådrag, spinner den da er den nok slitt... Skal du da evt skifte clutch kan 1 gir byttes i samme slengen. Siter -01 Audi RS4 -86 Urquattro 20V Turbo -92 S4/S6 Sedan -86 GT Coupe -86 Scirocco GTX 16v Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tweeky Skrevet Mai 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2006 Ang. CO kan det være så enkelt som at det er potte tett luftfilter... faktisk. Eller selvfølgelig div. sprutdeler/lambda. Siter - 1993 Saab 9000 Aero - 1986 Mercedes E300 - Jobbil m/ manuell - Kristoffer, Stcn N783 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.