kris88 Skrevet Mars 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 Jeg fjernet litt rust foran på panseret til min VW Jetta, men nå en vinter senere kommer rusten frem igjen :( Hva har jeg gjort feil? Dette gjorde jeg: - Pusset vekk all rust med drill og sandpapir. - La på epoxy brunox. - Grunnet - pusset forsiktig - La på 3 lag med lakken På forhånd takk! Siter - VW Golf VR6'93 - VW Golf 1,8'89 (utbedres) - VW Jetta 1,8GLi'90 (kræsja) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet Mars 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 hmm... vasket du etter du pussa?? Det kan være grunnen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet Mars 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 rust kommer bestandig igjen når man bare pusser...er no faenskap! Siter 08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html 00'Lexus is 200 sport (solgt) 88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris88 Skrevet Mars 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 hmm... vasket du etter du pussa?? Det kan være grunnen. Vasket med lynol... Siter - VW Golf VR6'93 - VW Golf 1,8'89 (utbedres) - VW Jetta 1,8GLi'90 (kræsja) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris88 Skrevet Mars 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 rust kommer bestandig igjen når man bare pusser...er no faenskap! Hva må jeg gjøre ellers dah i tilegg til pussing??? Siter - VW Golf VR6'93 - VW Golf 1,8'89 (utbedres) - VW Jetta 1,8GLi'90 (kræsja) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
makann Skrevet Mars 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 Hva må jeg gjøre ellers dah i tilegg til pussing??? sand/glass blåse----. hvordan lakk brukte du? Sprayboks eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caterpillar Skrevet Mars 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 TIPS! bruk stålbørste for VINKELSLIPER(HUSK VÆRNEBRILLER Å HANSKER) sink primer.lakkprimer,lakk så sitter det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Mars 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 Hva må jeg gjøre ellers dah i tilegg til pussing??? Helt seriøst, bytt panser. Skaff deg ett billig på høgger, uten rust.. Sparer deg for mye bry. Uansett hva du gjør vil rusten komme tilbake. Evnt. rustsveise, men er langt enklere å skaffe seg "nytt" panser! Mvh Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet Mars 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 Helt seriøst, bytt panser. Skaff deg ett billig på høgger, uten rust.. Sparer deg for mye bry. Uansett hva du gjør vil rusten komme tilbake. Evnt. rustsveise, men er langt enklere å skaffe seg "nytt" panser! Mvh Rusten kommer ikke tilbake viss du gjør en orntlig jobb;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Mars 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 Rusten kommer ikke tilbake viss du gjør en orntlig jobb;) Kommer ann på hvor stort angrepet er, men hvis det er ett panser er det jo lekende lett, enklere og nesten billigere å bare finne seg ett rustfritt... Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris88 Skrevet Mars 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 sand/glass blåse----. hvordan lakk brukte du? Sprayboks eller? Brukte sprayboks, ja. Er det feil?!? Siter - VW Golf VR6'93 - VW Golf 1,8'89 (utbedres) - VW Jetta 1,8GLi'90 (kræsja) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet Mars 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 Lakken/grunninga kan jo ha reagert på Rustbeskyttelsen du har brukt.. står på boxen om det er noen stoffer den reagerer på.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamannen Skrevet April 1, 2006 Rapporter Share Skrevet April 1, 2006 Brukte sprayboks, ja. Er det feil?!? er blandet så mye tynner i lakkboks spray så du får en veldig tynn lakk. det du gjør slip alt rust vekk. pluss litt til. så tar du på dette sink primer.lakkprimer,lakk og så legger du klarlakk. det har fungert for meg i mange år.har opel så har hansket med rust noen ganger;) Siter Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig Opel Maffian Qraftwerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemern Skrevet April 1, 2006 Rapporter Share Skrevet April 1, 2006 Brukte sprayboks, ja. Er det feil?!? ja spraybox er feil ja. den lakken er alt alt for tynn, så da blir den ikke vanntett eller noen ting.. må få orgentlig lakk på den.. ellers så hørtes det jo ca riktig ut som det du gjorde.. men spraybox er ikke tingen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamannen Skrevet April 1, 2006 Rapporter Share Skrevet April 1, 2006 ja spraybox er feil ja. den lakken er alt alt for tynn, så da blir den ikke vanntett eller noen ting.. må få orgentlig lakk på den.. ellers så hørtes det jo ca riktig ut som det du gjorde.. men spraybox er ikke tingen.. takk for at du påpeker akurat det jeg skrev og sprayboks funker helt fett vis man legger flere lag en vanligt. Siter Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig Opel Maffian Qraftwerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg