Gå til innhold

Noe for samferdselsministeren? (om fartsgrenser)

Ranger emnet


TheFANATIC

Anbefalte innlegg

genialt..hehe.. hadde bare norge hatt samme veier så.. men seff.. vi trenger jo litt bedre folk til å sitte i "styret" oxo.. feks et par tiligere rally kjørere og noen formel 1 folk.. da trur jeg det muligens hadde skjedd noe her..

de gutta vet hva fart er godt for.. og at farten ikke dreper.. det er brå stoppen..hehe!:op

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke antall dødsfall KAN bli borte i norge jeg. Holder på å bli kjørt på av gamle damer hele tiden når jeg er ute å kjøre så jeg har ihverfall mine tvil.

 

Jeg orket ikke lese gjenom hele saken men jeg tror ikke fri fart vill hjulpet på i den store helhet. Det der er jo bare et enkelt tilfelle som sikkert er i stilen "På den og den vegen i det og det tidsrommet når det er fint vær og jupiter står bak merkur"

 

Tror det mår en litt mer dyptgående undersøkelse til før man kan si noe sikkert.

 

Tror liksom ikke det hadde vært så trykt med fri fartsgrense på riksveg 4 som går forbi oss her ivaffal :)

tut tut bært bært

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Tullinger" som aldri har fått sjangsen til å prøve bilen sin og derfor har 0 peiling på hva de driver med bak rattet er et av de største problemene på norske veier.

 

F.eks læreren min fra yrkesskolen, VK1 kjøretøy, han kom ut på glattisen med bilen sin, og han visste ikke engang om han skulle pumpebremse, eller ikke, det sier jo sitt (du pumpebremser jo for f*** ikke før hjulene låser ialefall!!).. Og dette er en (eks) mekaniker!!! Bare tenk hva en tulling som er lærer på almennfag kan finne på å gjøre i en slik situasjon....

 

Folk vet faktisk ikke engang om de har FWD eller RWD.. Det er grunnlaget til ulykker her i landet, kombinert med at folk aldri får prøvd seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jace

Tror ikke antall dødsfall KAN bli borte i norge jeg. Holder på å bli kjørt på av gamle damer hele tiden når jeg er ute å kjøre så jeg har ihverfall mine tvil.

 

Jeg orket ikke lese gjenom hele saken men jeg tror ikke fri fart vill hjulpet på i den store helhet. Det der er jo bare et enkelt tilfelle som sikkert er i stilen "På den og den vegen i det og det tidsrommet når det er fint vær og jupiter står bak merkur"

 

Tror det mår en litt mer dyptgående undersøkelse til før man kan si noe sikkert.

 

Tror liksom ikke det hadde vært så trykt med fri fartsgrense på riksveg 4 som går forbi oss her ivaffal :)

 

Nei, men nå er ikke Rv4 noen highway heller da. Tror det kan mest sammenlignes med deler av E6 og E18.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke sette opp baner som folk kunne testet bilene sine litt på? Som en schvær gokart-bane med "dekkgjerde" rundt og sånn?

Kanskje også en større plass med sånn såpe som de har på glattkjøringsbaner? Tror dette kunne bidratt til å minske svinekjøringen på vanlige veier litt.. Men det ville nok ikke fjernet road-racing da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Robert

"Tullinger" som aldri har fått sjangsen til å prøve bilen sin og derfor har 0 peiling på hva de driver med bak rattet er et av de største problemene på norske veier.

 

Folk vet faktisk ikke engang om de har FWD eller RWD.. Det er grunnlaget til ulykker her i landet, kombinert med at folk aldri får prøvd seg.

 

Det vil jeg si meg 110% enig i.

 

Hvis staten bygger 1 "bane" i hvert fylke som koster ca 100 milioner så si de sparer en "ungdoms liv" per fylke og det koster samfunnet ca 100 millioner når en ungdom dør, i form av tapte skatteinntekter og mye annet, så i løpet av et år så har de tjent inn banen og neste år har de tjent "100 milioner" per bane..

 

Men herregud politikerene må ikke se helheten i alt da :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CrZy_T

 

Nei, men nå er ikke Rv4 noen highway heller da. Tror det kan mest sammenlignes med deler av E6 og E18.

 

 

Fin vei og kjøre på.. Særlig fra Stryken og til Roa..... Holdt fartsgrensa hver gang jeg pendla til Oslo;)

 

Og altfor mange som kjører over evne her i landet, de lærer jo ikke alltid om det skjer noe galt heller......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CrZy_T

 

Nei, men nå er ikke Rv4 noen highway heller da. Tror det kan mest sammenlignes med deler av E6 og E18.

 

Enig, derfor jeg smelte på en :) for å vise en spøk

 

Og jeg tviler fremdeles på at dødsfallene hadde blitt borte fra E6/16 med fri fartsgrense

tut tut bært bært

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by taxidriver

der hvor farts grensa er økt så ha det jo blitt færre ulykker, og det motsatte på veier der fartsgrensa er senket;)

 

Er du sikker? :eek:

Har vansklig å tro slikt før jeg ser raporter fra StatensVeivesen eller NAF.

 

Ikke det at jeg tviler på deg taximan :)

tut tut bært bært

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jace

 

Er du sikker? :eek:

Har vansklig å tro slikt før jeg ser raporter fra StatensVeivesen eller NAF.

 

Ikke det at jeg tviler på deg biabia :)

 

faktisk så skjedde det, var det ikke en oppe med Oslo (En E6 Kanskje) der hadde de 110 km/t og ulykkene ble redusert. Men allikevell tror jeg de snakket om å sette ned igjen hastigheten igjen !?..

 

Husker ikke om alt var riktigt for det var en stund siden jeg leste det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår