Auestad88 Skrevet Mars 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 Vurderer å kjøpe meg en celica 2.0gt 1986 modell (156hk) og lurer på om denne bilen er spesielt dyr og forsikre? (er 18 år, snart vertfall, og har tenkt å ha bilen stående på meg selv) Noen som har erfaring med dette? hvordan vil prisen se ut med delkasko/fullkasko? Noen som vet om forsikringsselskap som er billige på den slags? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Mars 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2006 Ikke kasko på en 20 år gammel bil, nei. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gt-4-Ever Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 ca 30000 i året, med minikasko, jeg forsikra min på modern og starta med 50 % bonus. Da betalte jeg ca.5500,- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLZ1 Skrevet Mars 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2006 nåja......30 000 er vel å ta litt VEL hardt i. Tenker selv på å skaffe en nå snart, og har undersøkt en del. har også sett på priser for å forsikring og lignende. På meg selv, med 0 bonus og i en alder av 20 så kom den på rundt 7800. dette var hos gjensidige, men kun ansvar og uten noe som helst form for delkasko eller kasko. Var også da med godkjent alarm, og i egen separat garage. (trokke det gir så mye avslag. 150 kroner i året eller no). For å være en så rå bil som det er så synes jeg ikke det var mye for å ha den i mitt eget navn. :) lykke til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gizzmo Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 hei er kjøpte netopp en toyota celica 1,8 16v 1994 mod t20. er snart 22 år 30% bonus full kasko 7100 kr i åre egenandel på 8000. 8000 km i åre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Neemi Skrevet April 2, 2006 Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 Vurderer å kjøpe meg en celica 2.0gt 1986 modell (156hk) og lurer på om denne bilen er spesielt dyr og forsikre? (er 18 år, snart vertfall, og har tenkt å ha bilen stående på meg selv)Noen som har erfaring med dette? hvordan vil prisen se ut med delkasko/fullkasko? Noen som vet om forsikringsselskap som er billige på den slags? Her er det så store forskjeller ute og går pga alder, bosted, type ekstrautstyr og annet som hvert enkelt selskap kicker på. Det beste du gjør er å finne ut mest mulig om den bilen du skal ha (årsmodell, km, hvor den skal stå parkert(garasje/privat plass/offentlig plass), alarm eller ikke, hvor langt du skal kjøre, hva slags type forsikring du vil ha og hva som vil lønne seg for deg i evt egenandel. Deretter ringer du rundt til de forskjellige selskaper og spør utifra deg og din situasjon for å få et best mulig bilde av hva det vil koste. Prøve alle selskaper du kommer over for noen er greiere enn andre, og noen vil kanskje ikke gi en person forsikring, men gir på samme bil til en annen person. Husk at mange har pakkerabatter om du har flere forsikringer og at det finnes rabatter om du er medlem i forskjellige foreninger/klubber osv. Forskjellige steder du kan ringe: Vesta, If, Gjensidige, Trygg Hansa, BS bilforsikring, Terra, Postbanken (usikker på om de gir forsikring til deg om du ikke er kunde der), evt kan det hende banken din har forsikringordning for deg. Siter -Little blue angel- - Toyota MR2 1991 2,0 GTi - BMW 325i x Toyota Starlet 1985 Vinterbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg