Gå til innhold

forsikring på celica t16

Ranger emnet

Auestad88

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe meg en celica 2.0gt 1986 modell (156hk) og lurer på om denne bilen er spesielt dyr og forsikre? (er 18 år, snart vertfall, og har tenkt å ha bilen stående på meg selv)

Noen som har erfaring med dette? hvordan vil prisen se ut med delkasko/fullkasko? Noen som vet om forsikringsselskap som er billige på den slags?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nåja......30 000 er vel å ta litt VEL hardt i.

Tenker selv på å skaffe en nå snart, og har undersøkt en del. har også sett på priser for å forsikring og lignende. På meg selv, med 0 bonus og i en alder av 20 så kom den på rundt 7800. dette var hos gjensidige, men kun ansvar og uten noe som helst form for delkasko eller kasko. Var også da med godkjent alarm, og i egen separat garage. (trokke det gir så mye avslag. 150 kroner i året eller no). For å være en så rå bil som det er så synes jeg ikke det var mye for å ha den i mitt eget navn.

:) lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å kjøpe meg en celica 2.0gt 1986 modell (156hk) og lurer på om denne bilen er spesielt dyr og forsikre? (er 18 år, snart vertfall, og har tenkt å ha bilen stående på meg selv)

Noen som har erfaring med dette? hvordan vil prisen se ut med delkasko/fullkasko? Noen som vet om forsikringsselskap som er billige på den slags?

Her er det så store forskjeller ute og går pga alder, bosted, type ekstrautstyr og annet som hvert enkelt selskap kicker på.

Det beste du gjør er å finne ut mest mulig om den bilen du skal ha (årsmodell, km, hvor den skal stå parkert(garasje/privat plass/offentlig plass), alarm eller ikke, hvor langt du skal kjøre, hva slags type forsikring du vil ha og hva som vil lønne seg for deg i evt egenandel.

Deretter ringer du rundt til de forskjellige selskaper og spør utifra deg og din situasjon for å få et best mulig bilde av hva det vil koste.

Prøve alle selskaper du kommer over for noen er greiere enn andre, og noen vil kanskje ikke gi en person forsikring, men gir på samme bil til en annen person. Husk at mange har pakkerabatter om du har flere forsikringer og at det finnes rabatter om du er medlem i forskjellige foreninger/klubber osv.

Forskjellige steder du kan ringe: Vesta, If, Gjensidige, Trygg Hansa, BS bilforsikring, Terra, Postbanken (usikker på om de gir forsikring til deg om du ikke er kunde der), evt kan det hende banken din har forsikringordning for deg.

-Little blue angel-

- Toyota MR2 1991 2,0 GTi

- BMW 325i

x Toyota Starlet 1985 Vinterbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider