Gå til innhold

Lage glatt overgang mellom bilder

Ranger emnet


buskmann

Anbefalte innlegg

jeg ville ikke ha brukt smudge...

har satt sammen en haug med bilder på jobb, beste jeg har fått til er å legge de på hverandre, med bra overlapp alt ettersom hvordan bildene er tatt og bruke eraser på svak styrke og glatte ut...har stort sett blitt bra. tviler på du klarer det så bra som du vil om ikke det er overlapp

Eyes don`t leave fingerprints

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville ikke ha brukt smudge...

har satt sammen en haug med bilder på jobb, beste jeg har fått til er å legge de på hverandre, med bra overlapp alt ettersom hvordan bildene er tatt og bruke eraser på svak styrke og glatte ut...har stort sett blitt bra. tviler på du klarer det så bra som du vil om ikke det er overlapp

 

OT: Hva jobber du med egentlig!?

Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg bildene slik at det ene overlapper det andre. Sjekk at det øverste bildet er det layeret som er valgt i layers paletten, og trykk på "Add Layer Mask" knappen nederst i layers paletten.. Da skal du få en ekstra hvit rute ved siden av navnet på layeret i paletten. Velg deretter Gradient Tool, standard sort/hvitt og Linear gradient. Hold inne shift mens du trykker med musa der hvor du vil at overgangen skal starte på layeret, dra og slipp museknappen der du vil at overgangen skal slutte. Da vil du få et layer som gradvis "fader ut", og kan flytte dette over et annet bilde og det ser ut som om de smelter sammen.

- 98 Honda Integra Type R

- 93 Toyota Corolla 1.6 Automat *solgt*

- 94 Honda Accord 2.3i SR *solgt*

- 83 Ford Sierra 2.0L *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to bilder som ønsker å sette sammen, og lage en glatt overgang mellom. Hvordan gjør jeg dette?

 

Jeg prøvde med feather før jeg klipte ut utsnittene, men det ser rart ut. Blir ingen pen gradvis overgang.

Siterer post 1... sette sammen to bilder med glatt overgang mellom :)

Men, er vel mulig jeg har misforstaatt!

- 98 Honda Integra Type R

- 93 Toyota Corolla 1.6 Automat *solgt*

- 94 Honda Accord 2.3i SR *solgt*

- 83 Ford Sierra 2.0L *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår