Gå til innhold

Moment?


snurrebass

Anbefalte innlegg

Originally posted by Kjetil

Skal se om jeg kan finne detta på jobben før helga, sjekk om det er noe mer du trenger data på da, så finner jeg det i samme slengen ;)

 

hadde vært kjempe fint! momentet på svinghjul boltene også da.

da trur eg eg har det eg trenge....

-88 2wd cosworth

-80 911 turbo

-72 boble T1

-96 Galant td

-x-96 kawasaki zx7rr

-x-69 porsche 3.0l

-x-86 mercedes 300E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal du være oppservang hvis du begynner å kjøre på 1,8 - 2 bar trykk. Hvis du "bruker bilen litt" så må du nok før eller siden etterdra toppen. Kjenner en del som bruker ARP, og alle har etterdratt toppen sin, bortsett fra 1, og han skal sette på ny topppakning i morgen faktisk.

Så klart kjører du pent å rolig, så går det nok greit. Men hvis du lever etter "put the pedal to the metal" så skal du nok se att før eller siden så begynner du å kjøre trykk i vannet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veit vel ikke koss nye stempel ringer skal monteres? (standard)

hvilken øverst og om det er noe opp og ned....? er det 120 grader mellom åpning på de to øverste? olje ringen mellom de?:confused:

-88 2wd cosworth

-80 911 turbo

-72 boble T1

-96 Galant td

-x-96 kawasaki zx7rr

-x-69 porsche 3.0l

-x-86 mercedes 300E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stempelet har et mrk "front mark"(arrow),det skal stå mot fronten av motoren,så står det "top"på ringene, på den øverste skal den peke forover,(oppningen),den under skal peke på ca klokka 4,(oppningen).så kommer oljeringen som skal peke på ca klokka 8.(oppningen)oppningen skal på fjørene ligge på ca 0,15mm når du måler i sylinderen.håper det er sån ,arrester meg viss det er noe og tilføye.

ps,på den gamle 86mod er de øverste fjøra krombelagt.

 

mvh tom sigve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok! takk! den ene ringen er svart (står " topz" på den") den andre er blank på siden som er inntil syl. vegg (står "top 4mz" på den) samma ka vei olje ringer da...?

( best å få det riktig første gang... så slipper er søvløse netter.....)

;)

-88 2wd cosworth

-80 911 turbo

-72 boble T1

-96 Galant td

-x-96 kawasaki zx7rr

-x-69 porsche 3.0l

-x-86 mercedes 300E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår