Gå til innhold

bjsyse

Bruker
  • Innholdsteller

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om bjsyse

  • Bursdag 01/07/1986

Contact Methods

  • Bosted
    Tromsø

bjsyse's Achievements

  1. bjsyse

    svart eksos

    heh, LMM ? ... hva er det og hva kan være feil med den ?
  2. bjsyse

    svart eksos

    Heisann :) Har en BMW 325i E36 93-model. Motoren går ugjevnt på turtall opptil 1500-2000 og over 4500-5000, har byttet toppdeksel pakning pga olje på tennplugger, byttet tennplugger, bensinfilter, og tatt kompresjonstest. Kompresjonstesten ga bra resultat, ganske like all over. Så har jeg da svart eksos, i tillegg var gresset dekket av svarte prikker. Lurte på om dette kan være olje eller bensin? På EU-Godkjenningen var lambda verdi 1.5 som vist nok skal tyde på for mye bensin, så tipper selv det er bensin. Men hvis ikke, kan det være ventil tettingen som er gåen?
  3. hører mange som har had problemer med NGK, dvs, får ikke start på motoren en gang, men kan jo være værdt er forsøk. Japp, byttet også bensinfilter samtidlig som tennpluggene faktisk. Kan det bety noe ?
  4. Heisann :) Jeg har en BMW 325i, M50/B25 motor 91-model. Den har går veldig dårlig i starten av turtallet, dvs hvis jeg bare bakker på giret eller står i fri. Fikk litt turtall og dette forsvant. Kjøpte nye tennplugger, Bosch Super4 og monterte i. Fant da ut at det hadde det var lekasje på de gamle pluggene, men etter jeg fikk byttet har jeg problemet med at den hakker seg litt oppover på lavt turtall og når jeg passerer 4500-5000omdreinger, tuller den helt, drar ikke i det hele tatt og tenner helt villt høres det ut som. Har da 5 stk zaupung ( noe slikt het dem, er BMW merke på dem ) coiler og en bremi som var byttet pga gammel defekt. ( Var slikt da jeg kjøpte bilen). Kan dette ha en innvirkning til at f.eks. bremi coilen ødelegger alt? Eller kan tennpluggene rett og slett ikke være de riktige? Har fått høre overalt at BMW og bosch koser seg best i lag. Noen som har noe råd for å få bilen til å gå jevnt ?
  5. bjsyse

    lambda sonde

    Heisann :) Jeg har en BMW 316i som er bygd om til en BMW 325i. E36. Kjøpte ny lambda sonde til 316i'en for drøye 3-4 månder siden. Lurte litt på om lambda sonden fra 316i'en passer til 325i'en? Takk på forhand.
  6. Har kontaktet både biltilsynet, statens veiesen og forsikringen om ombyggingen. Men da jeg ringte BMW ble jeg fortalt at jeg skulle ta kontakt med BMW Car Club som har har åpent på telefon på onsdager, har sendt dem mail men får ikke svar. Har bare skiftet bakpotten om til effektpotte. Har ikke grenrør osv. Bilen var senket mer før enn den er nå og har papirene på det. Så må vel bare krangle meg frem til de papirene for ombygging av motoren da. Hører prisen på papirene ligger rundt 3000-5000 kr. Men hvis det må stemme overens med chassi nr osv. så må jeg vel bare prøve å ringe vidre til BMW å disktuere med dem. Takk for hjelpen :)
  7. Hei :D Jeg har en BMW 316i som er ombygget til en BMW 325i. Kjøpte en dele bil 93-model. Har tatt understell og motor over i min bil. Er senkesett og effektanlegg på bilen også. Understellet er det samme forutenom dempere framme, de er skiftet ut til sports dempere og eller nye fjærer for senkingen. Jeg lurte på om det er noen som har, eller hvor jeg kan få tak i TÜV papirer for å få godkjent ombyggingen av bilen min. Trenger vel for understell, effektanlegger, og motoren. Om noen har er jeg villig til å betale en for å få tak i disse papirene :) På forhand takk :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår