Gå til innhold

flashlass

Bruker
  • Innholdsteller

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om flashlass

  • Bursdag 03/08/1983

Contact Methods

  • Bosted
    Sandefjord

flashlass's Achievements

  1. Takker for respons drturbo! Angående forgasseren : den ene forgasseren er jo fra en helt lik motor : en 1.5l -83 Golf 1, så er litt skeptisk til at det er for stor forgasser. Når bilen ble ribbet så tok de _alt_ som kunne skrues løs enkelt; så rotor, fordelerlokk, plugger og pluggledninger ble tatt. Når jeg satte den sammen igjen så byttet jeg også stift og kondensator ettersom jeg tenkte det kunne være greit å ta en helt "service" når jeg først måtte kjøpe alt annet. Jeg har ikke oppvarming på innsuget mitt, det vil si dersom du mener den delen som skulle ledet varme fra eksosmanifolden og inn til luftfilterboksen. Hva vil det si at kjølevannet sikulerer ? Eller var det bare en leif for sirkulere ? (for alt jeg vet så er kanskje sikulere en termonologi for ett eller annet mekanisk) Det streifet meg at det kanskje kunne være noe galt med tenningen, men siden jeg ikke har hatt liknende problemer før så lurte jeg på om dette var symptomer som kunne vært like ?
  2. Hey! Håpet det kanskje var noen som kunne dele sine erfaringer med meg når det kommer til motorproblemer : Etter at bilen min ble totaltribba i fjor sommer, så har jeg fått bygget den sammen og fått den EU godkjent (etterhvert.. :blunk: ) Etter å ha samfart hoggeriene i nærområdet fant jeg 2 forgassere som passet til min 1.5l : en fra en -83 1.5l Golf, og en annen i en diger haug inni en hall.. etter x-antall timer fant jeg en som liknet litt, men det stod "Audi" med markeringspenn på den. Uansett : den fra Golfen gikk det ikke å skru på tomgang eller CO skrue, så etter at den fikk dommen "For lav CO" på EU-kontrollen så modifiserte jeg "Audi"-gasseren og her fungerte alt som det skulle..trodde jeg. I sommer mens det var plussgrader så var det ingen problemer, men nå som minusgradene har kommet så fungerer ikke alt som det skal. Når det bare er noen kalde så sliter den litt med å starte, og når den først går så må jeg pumpe på gassen, for når jeg slipper helt så dør den ut. Slik må jeg kjøre til den blir "varm", så går det å ikke holde på gassen hele tiden (noe som er litt tricky i kryss, hehe). Når det blir 5-10 minus så er det veldig vanskelig å få start på den, må prøve 8-10 ganger før den starter, og når den først kommer da så reagerer den ikke på gassen. Jeg kan pumpe og holde den inne, men den stiger ikke over 1000rpm..for å komme meg til jobb da så setter jeg den i første og slipper clutchen, lar den gå til 1000rpm og setter den i andre ...1000rpm. Lang historie kort : det tar veldig lang tid å komme til jobb :blunk: Men når den har blitt litt varm så kommer den mer og mer, og så plutselig (hvis jeg har kjørt en 15-20 min) så løsner det helt. Jeg har fyldt på frostvæske siden det ble 5 pluss, så vet ikke om det er kondensproblemer. Ellers så høres det ikke ut som om den går rent, veldig putrete og vibrerer en del, og så bruker den uvanlig mye drivstoff : 38 liter på 26mil! Jeg har prøvd den andre gasseren og det er samme problem. Kan det være noe elektrisk som er årsaken her ? Tenningsfeil eller noe liknende ? Er jo nytt fordelingslokk,kabler og plugger. Lurte vel egentlig på om det var noen som hadde opplevd det samme og visste om en løsning.
  3. Da fikk jeg bilde hjemmenifra : Man skal ikke få ha noe i fred..
  4. Vel, nå kan ikke jeg noe delenummer eller lignende, men det er en 83' 1.5 liter.. hvis det var til hjelp ? :)
  5. Takker for svar alle sammen! Var jo kjipe greier det da, men finner vel noen 1'er deler på skrapen. Uheldigvis er det flere av de som har endt sine dager på veien. Noen som sitter på erfaringstall i forhold hva dere tror jeg må ut med på skrapen ? Selv (ut av det blå) tenkte jeg : Forgasser : 350-500,- Frontfanger : 300-500,- Frontrute : 300-500,- Men hvor mye jeg må ut med for interiør aner jeg ikke..
  6. Hei! Fant ut av at dette kanskje var riktig forum å spørre om hjelp. Studerer for tiden i Bergen, men har en ener hjemme. Nylig var det tydligvis noen som var litt misunnerlige og har gjort innbrudd i bilen..:watchout Da tok de frontrute,alt interiør, fanger forran og noen deler i motoren. Utrolig kjipt, men har ikke lyst til å gi opp bilen fordet. Så fikk jeg nyss en en golf 2 som skal skrotes, men jeg kunne godt få den for vrakpanten hvis jeg ville pelle deler. Har skrudd en del på den gamle eneren (og de 2 andre jeg hadde før den) Men hvorvidt deler fra 2'eren passer til 1'eren aner jeg ikke. Og siden jeg ikke er "hjemme" og kan se selv, tyr jeg til hjelp fra dere : noen som veit hvorvidt frontrute, frontfanger og seter forran og bak fra golf 2 passer til golf 1 ? Mvh flashlass
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår