Hey!
Håpet det kanskje var noen som kunne dele sine erfaringer med meg når det kommer til motorproblemer :
Etter at bilen min ble totaltribba i fjor sommer, så har jeg fått bygget den sammen og fått den EU godkjent (etterhvert.. :blunk: )
Etter å ha samfart hoggeriene i nærområdet fant jeg 2 forgassere som passet til min 1.5l : en fra en -83 1.5l Golf, og en annen i en diger haug inni en hall.. etter x-antall timer fant jeg en som liknet litt, men det stod "Audi" med markeringspenn på den. Uansett : den fra Golfen gikk det ikke å skru på tomgang eller CO skrue, så etter at den fikk dommen "For lav CO" på EU-kontrollen så modifiserte jeg "Audi"-gasseren og her fungerte alt som det skulle..trodde jeg. I sommer mens det var plussgrader så var det ingen problemer, men nå som minusgradene har kommet så fungerer ikke alt som det skal.
Når det bare er noen kalde så sliter den litt med å starte, og når den først går så må jeg pumpe på gassen, for når jeg slipper helt så dør den ut. Slik må jeg kjøre til den blir "varm", så går det å ikke holde på gassen hele tiden (noe som er litt tricky i kryss, hehe). Når det blir 5-10 minus så er det veldig vanskelig å få start på den, må prøve 8-10 ganger før den starter, og når den først kommer da så reagerer den ikke på gassen. Jeg kan pumpe og holde den inne, men den stiger ikke over 1000rpm..for å komme meg til jobb da så setter jeg den i første og slipper clutchen, lar den gå til 1000rpm og setter den i andre ...1000rpm. Lang historie kort : det tar veldig lang tid å komme til jobb :blunk:
Men når den har blitt litt varm så kommer den mer og mer, og så plutselig (hvis jeg har kjørt en 15-20 min) så løsner det helt. Jeg har fyldt på frostvæske siden det ble 5 pluss, så vet ikke om det er kondensproblemer. Ellers så høres det ikke ut som om den går rent, veldig putrete og vibrerer en del, og så bruker den uvanlig mye drivstoff : 38 liter på 26mil!
Jeg har prøvd den andre gasseren og det er samme problem.
Kan det være noe elektrisk som er årsaken her ? Tenningsfeil eller noe liknende ? Er jo nytt fordelingslokk,kabler og plugger. Lurte vel egentlig på om det var noen som hadde opplevd det samme og visste om en løsning.