Gå til innhold

ingvilgr

Bruker
  • Innholdsteller

    3
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om ingvilgr

  • Bursdag 06/11/1981

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    CLi
  • Biltype (eks Audi)
    Ford Sierra
  • Årsmodell (eks 1995)
    1990
  • Motor (eks 1.6)
    2.0
  • Fylke
    Vestfold

Contact Methods

  • Bosted
    Tønsberg

ingvilgr's Achievements

  1. Hei. Har flyttet fra Tønsberg til Sandefjord, og forlatt mitt gamle verksted. Har en Ford Sierra 1990 modell, og merkeverksted er ikke akkurat billig og attraktivt. Derfor lurer jeg på om noen har gode tips til verksteder i Sandefjord som kan passe til småoperasjoner og vedlikehold på en gammel bil. Jeg kjenner svært lite til byen, og ende mindre til verksteder der. Takk for hjelpen.
  2. Jeg har en Sierra 2.0i CL 1990 modell. De siste to årene har jeg slitt med flatt batteri i tide og utide, og har hatt mange startkabel-situasjoner. Til slutt endte det med å bytte dynamo nå i mai, og også laderegulatoren. Dette etter at batteriet sluttet helt å lade på vei fra IKEA (typisk). Batterilampen i dashen lyste svakt, så sterkere hele veien derfra før bilen faktisk stoppet helt. Etter byttet av dynamoen gikk det fint en uke, helt til lampen begynte å lyse igjen. Verkstedet forklarte dette da med at ledning festet til batteriet ikke satt riktig etter forrige rep, og fikset det, renset batteripoler, strammet reima, sjekket lading osv. Alt ok. Lyset forsvant. Så begynte batterilampen og lyse såvidt igjen etter en mnds tid, så det først inne i en tunnell, så svakt var det. Jeg turet tilbake til verksted, som sjekket alt og sa det var ingenting feil, batteriet ladet som bare det. De kunne ikke svare meg på hvorfor lampen lyste svakt. Jeg har så kjørt en mnds tid til. Noen ganger har jeg sett veldig svakt lys, og andre ganger ingenting. Så i dag på Danmarksferie, lyser lampen sterkere enn den har gjort tidligere, men fortsatt ikke full styrke sammenlignet med håndbremslys/oljelampe. Så nå sitter jeg her og lurer på om det rett og slett er en el-feil, eller om batteriet faktisk ikke lader. Det er utrolig varme dager (30 pluss og min sorte bil står i solen hele dagen helt til det blir fuktig om kvelden), og jeg tenker kanskje litt på kondens og problemer i el-anlegget framfor at batteriet skal ha sluttet å lade. Jeg lurer også på om jeg rett og slett skal gå til anskaffelse av en sånn lade-måle-sak som Falck redningsmenn har brukt alle de gangene jeg har blitt satt i gang. Jeg har jo skjønt at den må måle iallefall 13.1 + + for at det skal fungere tålelig til at ferien kan fortsette. Kan noen tipse meg om hva noe sånt heter? Takknemlig for alle tilbakemeldinger. Hilsen Lei Sierrajente
  3. Hei! Jeg har en god gammel Ford Sierra 90. I den satte jeg over en Blaupunkt CD-spiller som også er forholdsvis gammel. Problemet er at etter en kort stund så falt den ene, så den andre høytaleren rett og slett ut. Så, nå og da, hvis jeg har vært heldig, har den ene eller den andre høytaleren (oftest den på vesntre side) kommet tilbake, men da kun hvis jeg har latt bilstereoen stå på hele tiden på svært høyt volum. Den knitrer inn, blir stabil, og så knitrer ut uforutsett, uten at jeg synes det har sammenheng med hverken vær eller vind. Den kan være dø i månedsvis av gangen. Siden dette er en gammel stereo, så er jeg usikker på om problemet ligger i selve spilleren, eller om noe er galt i kontaktnettet tilkoblet spilleren. Jeg har ikke koblet noe av dette selv, så det er som det var da vi kjøpte bilen brukt for noen år siden. Vi byttet bare spiller. Har veldig lite peil på bilstereo, så lurer på om noen har noen ideer? Jeg har lite lyst til å kjøpe meg en ny bilradio for å finne ut at det var tilkoblinga som var problemet. Tips?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår