Gå til innhold

Turbo_jonas

Bruker
  • Innholdsteller

    43
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Turbo_jonas

  • Bursdag 01/30/1988

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Det er biler venner o.s.v
  • Modell (eks S4)
    Bluebird turbo
  • Biltype (eks Audi)
    nissan
  • Årsmodell (eks 1995)
    1986
  • Yrke eller sivil status
    Skole=(
  • Motor (eks 1.6)
    1,8 turbo
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Justert turbotrykke, dumpventil..

Contact Methods

  • MSN
    bole_mafia@hotmail.com
  • Bosted
    Mjøndalen city

Turbo_jonas's Achievements

  1. Autokvikk i oslo mapper apexi powerfc, Kan anbefale dem på det sterkeste
  2. Jeg har et du kan sikkert låne hvis du ennå ikke har skaffet deg et?
  3. Bare hyggelig:) Bensin pumpa finner du her: Walbro Drop-in Tank 341 Og den koster bare 999.- Og ved videre effekt vil jeg anbefale en steg 2 chip S13 CA18DET Chip Steg 2 og BB FMIC S13 CA18DET Med dette vil bilen din gå betydlig BEDRE Mvh jonas
  4. Nei du trenger ikke kjøpe wastgate, det har du ifra før av på din turbo. Du kan kjøre rundt o.8bar i trykk på en helt orginal motor, noe mere en det får du fuel cut(bilen får for lite bensin) En boostcontroller er en slags mekanisme til å styre turbotrykket ditt. Kan anbefale deg blitz nur spec-r, knall tøff lyd (Blitz Nur-Spec-R Nissan) Mvh
  5. Bare hyggelig det. Ja da kan du kjøpe manifol elbow osv å bruke det till senere tuning:).. Wastgate og dumpventil er 2 forskjellige ting. Wastgate er en ting på turboen som regluerer turbotrykket ditt, det har ikke noe med dumpventil å gjøre. Og dumpventil er dumpventil, den som lager pssst lyder når du slipper gassen. Søk på youtube der har du mange forskjellige lyder, Søk på eks hks dump, blitz dump, rfl dump osv..
  6. Kjøp deg en chip, eks denne her H-Dev S14 Chip modul -Steg1- Men da må du ha Oppgradert luftfitler og Effektanlegg
  7. Hei. Det du kan begynne med er å sette på større eksos og åpent filter og en steg1 chip> (hinder fuel cut) (S13 CA18DET Chip Steg 1) Noen andre wastgate trenger du ikke. Ja dumpventil kan du bruke hvis du bytter til større turbo og eksos osv.. Åssen du forskjellig pssst. lyd avhenger åssen dumpventil du kjøper, det er forksjellige lyder på hver dump. Her er det masse forskjellige dumper: Kimmit Sport Elbow går mellom turbo og downpipe, og downpipe er en eksos del som går fra elbow og til katalysatoren. Her er noen linker til forskjellige deler til 200sx: www.Turbofun.no Apex Performance Parts welcome page Håper det hjalp litt:)
  8. Ok. Da vil jeg anbefale å kjøre på 0,7 som du gjør nå. eller så vil du få fuelcut med mere trykk. Og ved videre "trimming" med din turbo så er dette å anbefale: Effektanlegg -Walbro pumpe(større bensin pumpe) -Oppgradert filter -FMIC Steg 2 chip. Han har sikkert montert andre ventiler siden di andre er slitte, er ikke noe effekt ut av det med ditt oppsett.
  9. Nei jeg skjønner ikke heller hva som skal være probleme egentlig. Ja s13 kom både i ca og sr motoren, men her i europa kom den bare med ca18det, Kankjse det har noe med det å gjøre?. Men jeg vet ikke om noen som har fått det godkjent i norge. Men hvorfor dem ikke har greid det vet jeg ikke, biltilsynet i norge er ikke det letteste å ha med å gjøre. Men hvis du skal prøve ¨få det godkjent så ønsker jeg deg lykke til:)
  10. åssen 200sx har du? s13 eller s14? Og motoren er helt orginal?
  11. Hei.. Tror du ikke får godkjent med den motoren i norge, Er ingen andre som har fått godkjent en sr20det motor i en s13 før, som jeg vet om ihvertfall. Men ang... eu godkjenning så skal det gå bra. Mvh jonas
  12. Det kan stemme at jeg var der om lørdagen:m'm:
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår