Gå til innhold

dieseltrøkk

Bruker
  • Innholdsteller

    51
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om dieseltrøkk

  • Bursdag 06/09/1984

Contact Methods

  • Bosted
    trøndelag

dieseltrøkk's Achievements

  1. tror det jeg å. må ta av igjen og se litt. noen som vet noe omm hvor mye den skal dreies/strammes? må vel prøve å måle litt og sikkert...
  2. lukter muligens verksted av denne jobben, men må spørre om noen har tips/erfaringer om mulige feil. den kom fram etter at rattet var av en tur, så har en mistanke om overgangen inni der.
  3. som et mirakel ordnet det seg igjen, som det bruker å gjøre. Enkelte ganger blir man ikke klok på tenningsanlegg...
  4. skifta tenningdmodule og nå for å være sikker, men like død...
  5. er en 96modell, så den har ikke diagnose. må ha utstyr å kpble på mellom setene. dessverre
  6. kjørte inn 940 (FK-motor) og skiftet gummioppheng på fremre lydpotte. Når den skulle kjøres ut startet den ikke. Har kontrollert alt snart! Ny svinghjulsgiver, tennledninger, coil, fordeler, register rett osv. men synes den lever ujevnt med gnister til puggene, delvis ikke. Trenger tips/andres erfaringer, kan det være tennmodulen/kraftsteget? Tror hjernen funger.
  7. nei... men det burde vært gjort. får se om det blir gjort, men 3,73 utvekslinga til automaten er for høy. fungerte bra med automaten da. vet du bosch nr på hjernen?
  8. m446 kassen har en mye lengre utgående aksel som går inn i overdriven, så de har helt ulik innmat. har du sjekket om feilen ligger inni den gamle kassen, eller om det er sperreplata til reversen som er ujustert? ligger denne feil vil du ikke få den i 1. og 2.
  9. bygde om fra automat til manuell på 940LT'n for ei stund tilbake. lambdalampa popper opp innimellom og den trekker mye bensin... mulig det ligger en feil på en komponent, men mye er skiftet og kontrollert. Lurer på om det burde vært byttet til manuell hjerne, siden denne jobber noe annerledes enn automathjernen. Noen som har erfaringer eller tips?
  10. se denne siden hvis det ikke har løst seg: http://volvo.techno.org.pl/schematy.html
  11. har jukset og sveist på kilen for reimhjul på flere registerdrev hvor kilen er slitt bort, og det har fungert siden. må bare være sikker på hvor den skal være. Mener det er 180grader på den innvenige kilen.
  12. stemmer at 940 etter 96 med 16pin plugg i armlene er OBD2 kontakt?
  13. en ekspert på girfabrikken i Köping som drev med overhaling av byttekasser, utalte at det som var overdrivens verste fiende (bortsett fra for mye moment) var for lite/dårlig olje og feil trykk på overdriven, som kan føre til sluring, noe vi vet betyr effekttap.
  14. volvo-kasse og mye effekt er kanskje ikke beste kombinasjon... men tør påstå at de har slitestyrken på sin side. ved normal kjøring holder de jo evig smetter i gir som en drøm. Kjørt mange andre merker med lav km-stand som raper og er håpløse å få i gir.
  15. kan godt hende det er reima ja. når det gjelder svinghjulsføleren, så mistenker jeg dårlig kontakt pga et gammelt gnag på ved kontakten.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår