Gå til innhold

Volvo 928

Bruker
  • Innholdsteller

    6
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Volvo 928

  • Bursdag 10/19/1972

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.forbrenningsmotor.com
  • Bosted
    Kongsberg

Volvo 928's Achievements

  1. Så vidt jeg husker er min motor 780 mm over skuldrene (16 v). I motorrommet på min 240 blir det tjue middels lange millimeter til overs på hver side av motoren. Lurer på hva jeg skal bruke den plassen til... Fordelen med en bred motor, er at det som regel også gir en lav motor. Hvertfall et lavt tyngdepunkt.
  2. Det skjer helt lite i prosjektet fortsatt gitt......... Hvertfall fysisk.. Men jeg skal hoste opp noen bilder fra websida mi (som fortsatt er nede).
  3. Hei hei! En stund siden sist her nå. Skremmende mye annet å finne på for tiden, men det har da skjedd noe: Klutsjhuset, som nå består av en del Opel og en del Porsche er nå ferdig sveiset. Videre er klutsj-platene overhalt med nye belegg og konvertert til Opel-splines ved å bytte ut senter på begge to. Det er nå minimalt som hindrer meg i å spleise motor og girkasse. En liten oppussing av svinghjul og tilpassing av klutsj-utløsermekanismen mangler fortsatt. Håper det kan bli litt fortgang ut over høsten. Det er mulig det havner noen bilder på bruttern sin hjemmeside, http://www.leopardmotor.com, siden min side fortsatt er nede
  4. Fint å se at du har bestemt deg for motor i prosjektet, DaButcher! Fin motor det der! Har kjørt litt 960, det er som å kjøre en symaskin med 200hk. Meget bra! For tiden ser jeg litt på mulighetene for å bygge egne grenrør til min motor. Det bør jo gå bra, bare man passer på å få riktige lengder og dimensjoner på alt. Tar gjerne imot tips der!
  5. Foringer er Steffansons hardeste i gummi. Bilen sitter skremmende godt fast. Passe hardt. Bytter evt til noen hardere ved behov. Bremsene er foreløpig originale, men planen er å skaffe til veie store bremser fra Porsche. Det ville jo passet bra!
  6. Min første tråd, så dette blir forsiktig... På våren 2003 bestemte jeg meg for å la to store deler av min bilinteresse møtes: Jeg har lenge hatt en forkjærlighet for Volvo 240 og i senere år har jeg også snudd meg litt etter en og annen Porsche 928 langs veien. Ikke alle liker denne modellen, selv ikke blant Porsche-mennesker. Noe av det fine med denne modellen er motoren. En V8 i aluminium fra 4,5 - 5,4 liter. Et deilig monster på rundt 300hk. Jeg har skaffet meg en motor fra en 928 S2 fra 1986 som er litt justert av Strosek.. Bare et nytt chip. Dette gir en effekt på ca 355 hk. Jeg jobber nå med å tilpasse clutch og en stor Getrag girkasse. Tror min 240 kan bli underholdende på flere måter. Dette har jo tatt endel tid og er fortsatt en god stubb unna kjørbart. Jeg skriver om mitt prosjekt på siden min: http://www.forbrenningsmotor.com Denne Skal inn i denne Bilen vil bestå av: et 240-karosseri fra 1988 Motor fra Porsche 928 S2 1986 355 hk Stor, fem-trinns Getrag girkasse Toplate-clutch fra Porsche Fjæring fra Volvo R-Sport. Som i Volvo originalcup En meget spartansk innredning Her har jeg heist motoren ned i motorrommet. Jammen var det plass gitt. Men klart det blir et par justeringer.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår