Gå til innhold

HotNut

Bruker
  • Innholdsteller

    38
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om HotNut

  • Bursdag 11/12/1986

Contact Methods

  • Bosted
    Trondheim

HotNut's Achievements

  1. Eg og treng mekkeplass i trondheim :)
  2. Nei har ikkje prøvd det, men skal ut å klå litt i motor rommet nå... Setter pris på om noken kan kikke under panseret og se hvordan det er hos dere.
  3. Har hatt en del problemer med bilen i det siste og fant i dag en "nippel" uten slange, noken som veit ka som skal kobles her?
  4. Etter noen tips fra Club GTI så har eg sjekka jordinga og ISV, men finner ikkje noke gale... noken som har andre forslag? Klarer å få den til å gå på rundt 600 rpm i 5 - 6 sek dersom eg slepp gassen ut sakte.
  5. Og da snakker vi om han Murphy som har sin egen lov... Skulle i dag montere en oljetrykksmåler som eg kjøpte på biltema. Kjøpte instrument og y kobling. Første hindring var at det var veldig trangt nede ved oljefilteret der den orginale trykkbryteren er. Kjempa litt for å få på y koblingen og var litt bekymra for å ødelegge gjengene for å få den til å stå med ene "tuten" stående ut fra motoren. Men når eg skulle prøve ut bilen etter montering fuska den voldsomt... Starter som vanlig, men stopper med en gang dersom den ikkje får gass og går veldig urent under litt over 2000 rpm... går fint over det da bare eg gir gass kjører den fint, men stopper når den egentlig skal gå til tomgang (på sånne praktiske steder som kryss o.l.) Så etter og fannt at det kom litt olje ut med koblinga så skifta tilbake til den orginale bryteren, men problemet vedvarte. Kan dette ha noke med at eg kobla fra batteriet?
  6. HotNut

    Oljetrykk

    Ok, men kan noken gi meg et hint om kordan føleren som sitter der ser ut? farge på kabelen eller noke slikt, helst bilde?
  7. HotNut

    Oljetrykk

    Ok, og du er sikker på at dette er for 16v også? Damn, trodde eg ikkje trengte å ha på den orginale eg...
  8. HotNut

    Oljetrykk

    Har litt problemer med oljetrykket kan det virke som, blei tipsa om å kjøpe en oljetrykksmåler og har i dag handla inn det på biltema. Men er litt utsikker på kor hen den skal monteres, har kikka rundt her og andre forum og blitt litt forvirra. Noken sei på førersida av toppen, noken sei at eg skal koble den der nede med oljefilteret... Og noken sei at det er ulikt kor eg skal montere den om eg har 16v eller 8v (eg har 16v). Fann to givere nede med oljefilter men er usikker på kor den på sida ligger (forvirra om kva for en av alle greiene der som er oljetrykkmåler). Noken som kan gi meg et svar? Og gjerne et bilde av kor eg skal koble den hen?
  9. Tok bort listene som var i grillen når eg kjøpte bilen i dag, liker egentlig best den orginale :) Men kom over et par problemer, for det første ser eg at eg treng ei orginal list i underkant av grillen, noken som har noke slikt liggende? Og eg merka nå at frontfangeren min er litt skeiv og er usikker på kor hen eg kan justere det, altså kor er fangeren festa? Vet at den henger ned på siden, men det er fordi festet på fangeren er knekt :( Typen som eigde bilen før meg har lakka over deler av den røde streken på grillen, en kompis foreslo å bruke lakkfjerner, er det en god løsning eller burde eg heller pusse pent og lakke på ny? BTW: Noen som vil kjøpe listene? ;) Her er slik den var når eg kjøpte den: Orginalt: Frontbilde, med skeiv fanger:helpme: :
  10. HotNut

    byttehandel?

    500 kroner eller kabelene og sikringsholderen som står i første posten :)
  11. HotNut

    byttehandel?

    Har en frontleppe til golf 2 som eg ikkje trenger, det eg derimot trenger er phonokabler, en sikringsholder (til bilstereo) og litt høytalerkabel (10m) Noken som har det liggende og vil ha litt plastikk til bilen? :)
  12. Da var bilen i godt humør igjen :) Var nok pluggene som var synderen, skiftet de og da startet bilen og fungerte som den skulle :) Takk for gode råd og sånn folkens :D
  13. Skiftet plugger nå nettopp... skal vente litt så gå ut å prøve å starte igjen å se om den vil fungere som normalt...
  14. Her er situasjonen: Bilen min (GTI 16v) er som regel lettstartet som bare det. Men i dag tidlig var den merkbart mindre samarbeidsvillig, men fikk start uten at det tok lang tid. Etter jobb i dag var den derimot en del vanskligere, og måtte kinne lenge og vente en stund før den noke motvillig starta. Kom heim og skulle bare hente noke, men da eg kom ut og skulle starte bilen 10 minutt etterpå så får eg ikkje start. Har lite bensin på tanken i dag og det har vore sånn skiftende mellom under og over 0 grader her nå, så misstenker kondens. Men er det noken som veit om andre gode kandidater til feil?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår