Gå til innhold

grnjah

Bruker
  • Innholdsteller

    40
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Earth

grnjah's Achievements

  1. Tidkrevende arbeid (verksted --> dyrt). Ta deg god tid og hent ned PDF'er som viser framgangsmåten... håper du kan tysk ;) http://e34.de/
  2. God cruiser det der.. ligger bra på veien og er en fornøyelse å kjøre. Mange som mener E34 er noe av det beste BMW har produsert. 1.8-literen er for slapp, 2.5'en passer bra Ang. 1989-mod: denne har M20 motor -- vær obs på reg.reim, ventilløftere/vippearmer, toppbolter (ny type!!). Vanlige feil på denne type bil... - Def. serviceindikatorkort/batterier (turteller, temp.måler fusker) - Kjølesystem og varmeapparat - Slark/dødgang i styresnekke - Slark i dørhengsler, lekkasjer - Ujevnt slitte bremsedeler - Sentrallås - Sveiv til vinduer
  3. Fordi det er Plug'n'Play, dvs. lite eller ingen tukling med ledningsnett o.l. Hvis du har fulgt tråden vet du det er lettere sagt enn gjort ;p Men om du har gjort et sånt motorbytte selv, så kom med info/tips..??
  4. grnjah

    E34 cab?

    http://members.kabelnetz.at/02touring/bmwspecials.htm Står at det er en "M5 Cabrio Prototyp"
  5. Sommer = varmt = (litt) større behov for kjøling Vann er ok å bruke i korte perioder pga. bedre evne til å lede varme, så kjør på med vann (destillert / vanlig) -- i tillegg til kjølevæske seff, 30%?? Men husk avtapping (om høsten??), med radiatorrens, hvis guffa begynner å bli flere år gammel...
  6. grnjah

    Møkkforing!

    Banke og slå .. til du blir gul og blå? :rolleyes: Legge i kokende vannbad i noen minutter? Neh.. kanskje best å overlate jobben til et verksted med riktig verktøy. Sånne understellsgreier skal sitte rimelig hardt; tiltrekning: 150 Nm eller deromkring??
  7. "Et luft i bilen tips" ??? Spise luften i bilen, åffer det?? uhhmmwhat? Nå har du vel kjørt rundt med filteret i ca en måned.. Vi lurer på: Ble det noe bedre luft?? Kull-lukt?
  8. Må bare spekulere ettersom jeg ikke har manual til systemet. BMW veit det sikkert, men de gir vel ikke ut sånn info helt uten å ta betalt :( Går ut ifra at de leser av temperaturen for å matche innstillingene på panelet - og det igjen regulerer varmeventilene... ganske innvikla. Mulig det er forskjell på E28 og E34 her E34'n min har AC/klimaanlegg fra fabrikk ja, men det er gammalt system (R12 med freongass?) tror jeg.. koster masse å gjøre om til R134a som er det nye. Trenger ny kompressor, gass og en hel del andre ting Hvis du har temp.følere: se til at de er festa skikkelig
  9. Jepp... alt stod på full varme, helt daue temperatur-brytere. Men har du sjekket at temperaturfølerne (??) er kobla til?? De Bosch-greiene som skal sitte under dashbordet på v.s og under hanskerommet på h.s... Var så dum at jeg glemte å koble dem til igjen etter noe småfix drunk Ble mye bedre etter det.. Om noen har planer om å skifte kjølevæske så sjekk/overhal varmeventilen i samme sleng; mye dritt som kan samle seg. Og prøv de 3 knappene ved skyvebryterne (vindu-defrosting, AC, resirk.)..
  10. Den som sitter ved sikringsboksen... den med 3 slanger (1 inn fra motortopp, 2 ut til kupeen) og 3-polet konnektor?? Har du fiksa den før? Prøvde å demontere den ifbm. bytte av kjølevæske. Ser ut til å funke i teorien; ga den litt spenning når den var ute av bilen og begge "flappene" spretter ut.. så går ut ifra at det er normalt, men hva med i praksis??? Nå som det er sommer og varmt er det lite vits i å ha varmeapparat - kunne ha kobla ut hele greia men det er vel umulig. Vil ha friskluft!!!
  11. Sjekk link'en (sikring) ved batteriet. 80A / 90A , har lett for å brekke, korrodere osv.. http://www.bmwe34.net/e34main/maintenance/electrical/fusible_link.htm
  12. Har samme problem (E34). Uansett hva som trykkes på av knapper så kommer det bare varmluft anger2 Litt kjipt å kjøre med.......... help, we're stumped!
  13. Ja. ICV.. Idle Control Valve, eller noe sånt. Det er en Bosch 12V sak som åpner/lukker seg for å regulere tilførsel av luft. Står litt om den i Haynes-boka; riktig motstand o.l.
  14. M20 motor (88 - 90 mod.): 2 utluftingsskruer. En ved siden av radiatorlokket og en på toppen av termostathuset Husk og sjekke bensinslangene (2 stk.) også mens du er nedi der, kan bli litt sprukne og tvilsomme med åra. Det er billig å bytte; kjøp noen meter ny slange (innv. diam. 13 mm?) + nye slangeklemmer. Grei forsikring mot brann i motorrummet...
  15. Kjølevæske nivå? (skal være opp til "KALT"-merket på radiatoren ved kald motor) Er du sikker på at det bare er når bilen kjører at den blir for varm? Normalt vil jo luft strømme igjennom radiatoren og kjøle ned pga fart... Ville uansett ha satt av en helg til å sjekke hele kjølesystemet (hvis du planlegger å fikse det selv). Kjøle-/frost-væske bør byttes hvert 2. år. Hell i litt Radiator Rens, tapp av den gamle guffa fra rad og motorblokk, spyl skikkelig igjennom med vann, gå over alle kjøleslanger og skift ut alle eller de som er dårlige. Fyll på ny frisk væske og luft ut systemet.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår