Gå til innhold

dannkape

Bruker
  • Innholdsteller

    6
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om dannkape

  • Bursdag 02/26/1980

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Golf Kamei X1
  • Biltype (eks Audi)
    VW
  • Årsmodell (eks 1995)
    1982
  • Yrke eller sivil status
    Student
  • Motor (eks 1.6)
    1.6

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Norway

dannkape's Achievements

  1. Så vidt jeg vet er den slik fra fabrikk ja. (Tidligere eiere var ikke akkurat mekke/modde typen...) At det ikke er noen Special Edition er jeg klar over. (I alle fall i følge serie-nr liste på britiske SE web'er) (BTW: hva *er* egentlig så "special" med SE biler?)
  2. Olja er fin og svart. (Om enn noe nær, men fortsatt over, minimums-merket.) ...Hvis jeg "pumper" på slangen mellom motor og radiator hører jeg et pfffft fra (eller nær) påfyllingslokket på radiatoren. Kan det være så enkelt at det er lekasje der, og dermed ikke nok trykk? (Jeg får bare hørt dette når motoren er av, ettersom pffft'et er så svakt...) (Fortsatt ingen for forklaring på hvorfor vifta også har gått på "kaldtluft"??)
  3. Ikke noe enda... Har for tiden hverken tid eller penger til slikt... (Dessuten er det noe (forhåpentligvis ikke så store) problemer i motorrommet som må fikses først...) Men skal ikke se bort i fra at den blir "batikkfarget" av dama... ;)
  4. Har nylig kjøpt meg en '82 Golf, med tilnavnet "Kamei X1". Jeg finner ikke noe info på nettet om denne varianten av golf. (Annet enn at serienr'et ikke er innfor special editons rekka.) Noen som sitter på interessant info?
  5. Har en '82 Golf. For ca 2 uker siden skifta jeg termobryter for radioatorvifta. (Etter en periode hvor vifta først ikke ville gå av, selv når det var "kaldt", for så å ikke gå på, selv om vannet kokte.) Nå ser den jammen til å ha gått igjen! (Har både skjedd at den blåser kaldluft, og latt vannet koke... og innimellom så den ut til å funge greit) Da jeg var innen bilen "stamverksted" (for tidlige eiere) og forklarte situasjonen, "hosta" fyten noe om mulig gåen toppakning, noe som jo ville koste 4-5000kr.... Kan det virkelig ha noe med toppakningen å gjøre? Vifte/termobryter er jo tross alt rimelig primitiv, og ser jo ut til å kun være koblet til batteriet.
  6. Har en Golf I (Kamei X1) '82. De siste dagene har radiatorvifta oppført seg litt "rart"... Jeg har tidligere ikke hørt noe til vifta, (jeg kjører for det meste korte turer...), men så begynte den å svive for fullt, også etter at jeg skrudde av motoren, og selv om denne ikke var spesielt varm. Så gikk jeg tom for batteri... Jeg fikk en kabelstart, og kjøre rundt omkring litt. Endte opp på en butikk, hvor jeg var inne en times tid... Da jeg kom ut igjen sveiv vifta fortsatt (men riktignok ganske tregt ettersom batteriet jo var flatt igjen...) For å unngå flatt batteri *enda* en gang, koblet jeg ut strømmen til vifta neste gang jeg stoppet. Koblet den tilbake før jeg startet igjen, men fra og med da har den ikke gått på. Motortemperaturmåleren på dashboret har heller ikke gitt noe synlig utslag i det siste. (Hvor lenge dette har skjedd vet jeg ikke da jeg ikke har brydd med noe særlig om den.) Så jeg tenkte at det kanskje kunne ha en sammenheng... Noen ideer?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår